Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Iberogast och vax!

Av Malin wiper - 9 juni 2011 12:30



    

Jag köpte detta medel "Iberogast" på Apoteket eftersom det skulle vara bra för IBS mage och har inte funnits så länge på markanden. Tyvärr så fick jag en allergisk reaktion och det beror på nån växt jag inte tålde. Jag hade tänkt kombinera detta med min vanliga medicin som är ett svagare Losec som heter "Omeprazol". Förut kombinerade jag Omeprazol några månader med mjölksyretabletter. Sen testade jag när dom var slut om det blev nån skillnad och det blev det inte så jag vill inte köpa såna igen men för många funkar det jättebra. Mjölksyretabletterna heter Bifiform. Klicka här för att komma in på en sida där dom finns. Klicka här för att läsa om IBS


  

För att göra en lång historia kort så prövar jag här med att skänka bort "Iberogasten" som jag bara använt en gång. Är det nån som har IBS och vill ha flaskan för att testa!. Klicka här för att läsa om Iberogast.  Skriv bara en kommentar om ni vill ha båda eller nåt av medlen eller mejla mig på wiperium@hotmail.com


     

Vill även skänka bort denna burk med vax som jag köpte hos frissan när jag klippte mig sist. Jag är doftallergiker men ibland känner jag inte direkt om jag tål medlet. Jag fick en reaktion dagen efter och klarar inte av lukten.  Jag har bara hunnit ta en liten klick och det är en rätt stor burk. Jag kan till och med ibland bli känslig mot allergitestade grejer så jag har fått slängt många gånger.

  


För att detta vax skall funka så måste man ha grova hårstrån. Det är ett torrt vax, har man ett fett vax till grova hårstrån så suger håret åt sig det som ett läskpapper. Klicka här för att komma in på en sida där vaxet finns och läsa lite om det.


Jag tänkte att jag testar med detta innan jag slänger grejerna för det är ju bättre ur miljösynpunkt.  


 
 
Pisan

Pisan

9 juni 2011 14:38

Enligt den trevliga damen på mitt Apotek så skiljer sig de olika mjölksyretabletterna åt lite grann och hon rekommenderade att man byter sort emellanåt. Kanske kan du prova ett annat märke?

KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 juni 2011 14:48

Tack för tipset snälla du. Jag håller mig rätt bra om jag äter som jag skall och inte svävar ut och plågar magen.

kram

 
Ingen bild

Moa

12 juli 2011 14:52

Sunwic fungerar för mig finns också på apoteket

Malin wiper

12 juli 2011 16:21

Tack för tipset.

Ha en fin dag
Mvh Malin

 
Arianne

Arianne

3 oktober 2011 19:37

Vad synd att inte iberogast hjälpte för dig och att du kan hitta andra knep! Jag själv har ätit det i över 3 månader och jag har äntligen börjat leva igen!

http://tralllle.blogg.se

Malin wiper

3 oktober 2011 20:55

Vad härligt att det funkar för dig med iberogast. Jag är lite allergisk mot vissa ämnen och det var nåt där som jag inte tålde. Jag kör med mjölksyretabletter och ett mildare losecpreparat istället och det tycks fungera.

Vad glad jag blir för din skull att du mår så bra nu.

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

 
Ingen bild

Veronica

11 januari 2012 22:59

det finns ett liknande läkemedel som ska funka för IBS! det är brustabletter och innehåller inte samma ämnen som iberogast =) kommer tyvärr inte ihåg vad det heter men vet att det är utvecklat av magnus simrén, fråga på apoteket o lycka till :D

Malin wiper

11 januari 2012 23:24

Tack snälla du för tipset. Jag skall leta efter det medlet.

Ha en fin dag i morgon och tack för att du tittade in
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards