Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Malin wiper - 9 juni 2011 21:22

  

Les Paul. Han blev 94 år gammal.


Måste bara få in ett inlägg till för det är Les Pauls födelsedag i dag om han hade levat. Kolla på startsidan på wikipedia så ser ni gitarrsträngar ovanför skrivfältet. Gå med musen över strängarna så spelar det. Google firar honom i dag.


  


Detta är en Les Paul gitarr.


Från wikipedia:


Les Paul, eg. Lester William Polsfuss, född 9 juni 1915 i Waukesha, Wisconsin, död 13 augusti 2009 i White Plains, New York, var en amerikansk jazz- och popgitarrist och uppfinnare. Han är känd som en av de mest inflytelserika personerna inom utvecklingen av elektriska musikinstrument och inspelningstekniker och är en pionjär inom utvecklingen av den solida elgitarren, multitrackinspelningen samt olika reverb och ekoeffekter



Av Malin wiper - 9 juni 2011 18:54

 


Här är Nadja Erikssons son Rasmus Eriksson som gått vidare i Talang och jag kommer då att hålla tummarna för honom på fredag. Han är en jättebra sångare. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om honom


     



 



Nu tar jag en liten bloggpaus tills jag är färdig med förberedelserna inför husvisningen på söndag 12/6. Det är mer att fixa än jag trodde. Klicka här för att komma in på hemnet för att kolla in vårt hus


Ha en fin kväll....  

Av Malin wiper - 9 juni 2011 18:28

 


Jag följer Talang på tv 4 och blev  glatt överraskad när jag såg att sångerskan Nadja Eriksson var med och även hennes son. Jag och Mr T såg henne när hon var ute på turne med TBV och som sällskap hade hon Ulla Vrethammar som spelar Cello och är syster till sångerskan Sylvia Vrethammar. Detta gick av stapeln På Tallåsskolan i Katrineholm 6/10 1991 evenemanget kallades Allsköns musik.


  


Jag har fotat av bilderna som följer ur autografalbumet, dom är inte så otydliga i verkligheten men blir inte så mycket bättre om jag scannar in dom. Nadja var då ljushårig. Hon skriver både text och musik till det hon framför. Jag kom ihåg att min man och jag fick gåshud för hon har en sån kraftfull och personlig röst och med Ullas cellospel till detta så blev det en höjdarkonsert.


 


Klicka här för att komma in på Nadja Erikssons blogg. Jag skrev i hennes gästbok och fick ett mejl tillbaka av henne och det tycker jag var fint gjort av henne.


 


Klicka här för att komma in på Ulla Vrethammars facebook


  


Här står min man bredvid Nadja efter konserten. Fattar inte varför vi inte tog ett foto med mig och Nadja också...  ibland drabbas hjärnan kortslutning...  


  '


Här Mr T med Ulla Vrethammar. Båda var så tillmötesgående och charmernade så det var ett rent nöje att ta deras autografer.


  


Här får jag autografen av Ulla Vrethammar


  


Ulla och jag. Vi såg inte alls ut som på bilden för den är lite ihoptryckt och tillplattad.


 


Här kommer klippet från talang med Nadja Eriksson. Fattar inte varför hon inte gick vidare? än om jag kan tycka att låten kanske inte passade henne fullt ut men vilken röst. 


    


Just nu håller Nadja Eriksson på med en föreställning som heter "Dom kallar oss silltuna". Den handlar om företeelser ur hennes liv.  Klicka här för att läsa lite mer om henne


  

Av Malin wiper - 9 juni 2011 12:30



    

Jag köpte detta medel "Iberogast" på Apoteket eftersom det skulle vara bra för IBS mage och har inte funnits så länge på markanden. Tyvärr så fick jag en allergisk reaktion och det beror på nån växt jag inte tålde. Jag hade tänkt kombinera detta med min vanliga medicin som är ett svagare Losec som heter "Omeprazol". Förut kombinerade jag Omeprazol några månader med mjölksyretabletter. Sen testade jag när dom var slut om det blev nån skillnad och det blev det inte så jag vill inte köpa såna igen men för många funkar det jättebra. Mjölksyretabletterna heter Bifiform. Klicka här för att komma in på en sida där dom finns. Klicka här för att läsa om IBS


  

För att göra en lång historia kort så prövar jag här med att skänka bort "Iberogasten" som jag bara använt en gång. Är det nån som har IBS och vill ha flaskan för att testa!. Klicka här för att läsa om Iberogast.  Skriv bara en kommentar om ni vill ha båda eller nåt av medlen eller mejla mig på wiperium@hotmail.com


     

Vill även skänka bort denna burk med vax som jag köpte hos frissan när jag klippte mig sist. Jag är doftallergiker men ibland känner jag inte direkt om jag tål medlet. Jag fick en reaktion dagen efter och klarar inte av lukten.  Jag har bara hunnit ta en liten klick och det är en rätt stor burk. Jag kan till och med ibland bli känslig mot allergitestade grejer så jag har fått slängt många gånger.

  


För att detta vax skall funka så måste man ha grova hårstrån. Det är ett torrt vax, har man ett fett vax till grova hårstrån så suger håret åt sig det som ett läskpapper. Klicka här för att komma in på en sida där vaxet finns och läsa lite om det.


Jag tänkte att jag testar med detta innan jag slänger grejerna för det är ju bättre ur miljösynpunkt.  


Av Malin wiper - 9 juni 2011 08:56


Det var så häftigt att se att dom satt "Svartöga" i rabatterna på torget. Jag skrev om svartöga för ett tag sen när jag såg växten på vår Handelsträdgård. Den är så otroligt vacker och intensiv. Klicka här för att se det inlägget. I kväll har jag kommit på hur jag skall göra för att få fina närbilder med min nya kamera. Det blir inte bra på auto så man ändrar bara på ett enkelt sätt så nu blir det till att fota blommor för att se om det blir bättre än med förra kameran som jag var jättenöjd med.  Än så länge så är det lite svalare ute och i natt vaknade jag av en kraftig åskurladdning, efter det började det störtregna så det känns lite lättare i luften i dag. I dag skall jag plocka bort lite onödiga saker som står och skräpar på gården och även rensa bort lite hemma inför husvisningen på söndag. Visningen tar 1.5 timme och då åker vi bort nånstans under tiden.


Klicka här för att läsa om "Svartöga"




Tuesday Graphics



Här en musiker som jag aldrig hört talas om förut men klippet är fullt av vackra blommor. Han verkar inte ha nån hemsida så klicka här för att komma in på en sida med mer av hans musik mm

  


Jag tillägnar detta klipp till er mina kära bloggläsare...  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards