Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Malin wiper - 5 juni 2011 19:23


   

När vi var på väg hem från campingen så tvärbromsade vi vid vårt Preem för där stod en gammal ombyggd ford med släpvagn som såg hur häftig ut som helst. Ägarparet var så vänliga så jag fick fota bilen.





Kolla in hjulen och utsirningen i plåten.



Lite närmare titt.



Här åker dom iväg.

  



Av Malin wiper - 5 juni 2011 14:28


Min man har fullt upp i källaren och har nu kommit till sista rumsfönstret på höger sida. Han skall måla köksfönstren invändigt i dag och sen måste dom torka några timmar. Jag tycker att han sliter så mycket nu så jag sköter all marktjänst och annat i huset. Jag fixade en matsäck och tyckte att vi skulle åka till vår camping och sätta oss där och fika och njuta av omgivningen. Vi kommer bara hinna måla fönstren på framsidan för sen har vi andra grejer som måste fixas innan visningen.



Här har vi parkerat framför den fina minigolfbanan. Den är verkligen välskött likaså gräsmattorna.


Klicka här för att komma in på en sida där man får se bilder och veta vad campingen har för öppettider.


Vi tog ett bord en bit ifrån vattnet.



Tur att jag inte satt mig direkt när Mr T hällde upp kaffet för då hade jag blivit brännskadad. Bordet var så rangligt och dåligt så man behövde bara komma åt det lite så välte allt. Tur att jag hade hela termosen full med kaffe så vi inte stod där helt utan. En sån fin camping där allt är så välskött men deras utemöbler är inte mycket för världen och borde bytas ut innan en olycka händer. Det är inte billigt att hyra stugor eller stå med husvagn där så det borde vara bättre utemöbler.



Vi flyttade oss till en grupp nära vattnet men det var en rätt sliten grupp också men bättre än den förra. Man får göra som förra sommaren när vi var ute och ta med oss stolar. Fast då stötte vi inte på några såna dåliga utemöbler.



Det hade kommit lite folk men ingen som badade. Ett sånt fint ställe borde vara överfullt när det är så varm ute men dom åker väl till större ställen. Såg den tendensen i fjol sommar då vi besökte alla små badplatser runt om i kommunen. Vi var nästan ensamma överallt trots att det var så vackert men barnfamiljer nu vill säkert ha mer service med grejer för barn och även kiosk. Fast här finns det en kiosk som säkert har kaffe också.




Klicka här för att komma in på en häftig blogg där bl.a denna husvagn finns


Av Malin wiper - 5 juni 2011 09:08

 


Vi åkte förbi Wides sport i går också men missade deras bakluckeloppis. Man hinner inte med allt när så mycket sker på en gång. Klicka här för att komma in på deras hemsida


  


En sån här bublande liten bassäng stod på gräsmattan och man ville bara hoppa i och låta sig bubblas runt...  


  


Den heter Aqua spa de luxe och var nedsatt i pris från 9.995 till 5000 kr. Ägarinnan sa att två vuxna ryms i bassängen. Tänk att ha en sån ute på gräsmattan...  


  


Ägarens hund sprang lite ute på gården och det är en Fransk Vattenhund "Barbet" som jag fotat flera gånger förut. Hon är tik som är så cool och härlig. Klicka här för att läsa om hundrasen


  


Detta är en supesnygg regnkappa som finns där som jag har fotat förut men en röd. Kvaliten är så mjuk och ändå så stabil och skön att ha på sig. Min man köpte två silkiga t-shirts med krage i tvåfärgat och fick båda för 100kr.


  


Utanför sportaffären stod denna häftiga vespa som inte är i plast utan i plåt. Precis en sån skulle jag själv vilja ha. Märket är Piaggio.


  


Bredvid stod denna trehjuling (scooter) som min man ville ha...  och är också en Piaggio MP3. Det var ett par i vår ålder eller lite yngre som åkte omkring med dessa skönheter.


  


När vi sen kom in till Skillingaryd så dök denna fina folkwagn upp. Det är en VW 1303 LS


Av Malin wiper - 5 juni 2011 08:04

 

Bilden kommer från Vickes animeringar


Det är lika fint väder som i går men för mig är värmesmärtgränsen nådd efter 25 grader och fuktig luft. Man borde inte göra nåt en sån dag utan bara sitta och slappa under ett parasoll eller sitta ute vid vattnet med en matsäck, nu blev jag sugen på att åka till vår camping och ta med kaffe och smörgås och bara titta ut över vattnet. Tråkigt med tromben uppe i Norrland som förstört så mycket. Min man har sin släkt däruppe och vad vi vet så har det inte hänt nåt allvarligt för dom med nedfallna  träd. När vi hade stormen Gudrun här så var det en hemsk natt och förödelse dan efter. Det var lite overkligt. En har tydligen blivit skadad av fallande träd. Klicka här för att läsa. Nu har dom transplanterat ett nytt hjärta på en baby så man måste säga att utvecklingen går framåt. Klicka här för att läsa om babyn Henry som räddades i sista stund


  


I fredags efter att vi varit till IKEA så åkte vi ner till Restaurang Hot & Gott som är en av våra säkra kort med alltid bra thaimat. Dom har en väldigt god och fräsch lunchbuffé. Man tar inte själv maten utan man får välja och den läggs upp på tallriken innanför disken. Det funkar toppen och vill man ha mer så är det bara att gå tillbaka.


 


Klicka här för att se vart dom finns


  


Vi tog nudlar till maten istället för ris för dom är så jättegoda med en massa grönsaker i och även omelettbitar.


  


Dom har en tydlig skärm med allt som ingår i buffén.


    


 

Min absoluta favorit är dessa kyckligbitar som först är stekta och sen bearbetade med cocosmjölk. Dom är så möra och goda så man bara njuter och till dom en jordnötssås som är den godaste jag någonsin ätit.


  

Så här såg min mans mat ut. Vi tar alltid olika rätter.

   Ha nu en härlig njutbar dag i eller utanför solen...  



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards