Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Malin wiper - 4 juni 2011 16:21

    


Sen blev det modevisning som hölls av Selmas kläder ,  Henriks Sport, MA skor mfl. skorna på bilden ovan hade en av modellerna på sig och det var sån lagom klack så jag blev så sugen på att köpa ett par finskor. Jag har fått så många skor av syrran så jag behöver bara köpa finskor. Hennes skor kom från vår egen skoaffär MA skor. Jag gick dit och kollade men dom var lite för dyra för mig men jag hittade ett par andra istället.


  


Jag köpte dessa av märket "Rieker" och fick 10% nedsättning på priset. Hade väl velat ha en annan färg men dom satt så otroligt bra och var superbekväma. Dom kändes inte så höga och det är kul att ha en klack ibland.   


  


Här är två av tjejerna som höll i modevisningen. Hon till vänster arbetar på Selmans kläder men den andra tjejen har jag inte sett förut. Dom hade gjort ett bra arbete med modevisningen som var så kul att se.


  


Jag visar lite bilder som jag tog från modevisningen.


  


         


  


  


      


  


Det var så kul att modellerna var i olika åldrar. Jag har själv modellat som ung men då var jag supersmal.


  


 


 


  


 


  


 

       


  


  


Det är denna kvinnan som hade på sig dom läckra skorna. Hon klädde verkligen i denna färgstarka klänning.


  


Så här blev det med den korta jeansjackan till, jättesnyggt


  


  


  Det blev en jättelång härlig dag och vi var även till grannsamhället Skillingaryd som också hade Hjulafton men vi var lite sent ute där så vi gick och kollade på gamla bilar som stod uppradade på Skillingarydsslätten bredvid regementet. Det skriver jag om i morgon för nu får jag nästan värmeslag härinne och vi måste sätta igång fläktarna på full hastighet. Ha en fin kväll alla härliga läsare....  Till sist en eloge till alla som håller i denna "Hjulafton" Det är så välordnat och bra så folk går man ur huse för att låta sig roas av allt som bjuds...     Detta är första gången jag riktigt rotat mig i ett samhälle och jag vill helst stanna kvar....




Detta är en av låtarna som spelades till modevisningen. Det är Jennifer Lopez "On the floor" ft Pitbull. Melodislingan är från slagdängan Lambada som gick het för några år sedan. Det är en riktig energilåt som säkert går het på alla discon och dansställen nu. Klicka här för att komma in på hennes hemsida




Av Malin wiper - 4 juni 2011 15:16

 


Vi har varit nere i samhället och bevistat vår "Hjulafton" som går av stapeln varje år samma tid. Det första vi såg var detta examensarbete som skall föreställa en motorcykel. Tyvärr har jag lite svårt att klara när det blir så här pass varmt och i dag var det lite fuktig värme


Klicka här för att läsa om Hjulafton och dess aktiviteter.


  

Det var knakat med folk överallt som fikade, handlade, lyssnade på underhållning från scenen mm.


  

Utanför Ritz Konditori såldes glass och munkar som bara den. Han till vänster har munkkläder på sig... 


   


Kolla in vilka läckra bakelser dom hade på Ritz med en äkta ros i mitten...  


   


Vi höll oss till våra smörgåsar. Vi var på väg ner i vikt men nu har vi gått upp några kilon istället...  Det hände aldrig när man jobbade.


   


Glada fina Therese på Mimmis Magasin stod och sålde jättefina saker. Vi köpte servetter från Cult för endast 10 kr paketet. Även ett par svarta stearinljus för bara 5 kr att ha i våra mässingsljusstakar.  


   


Så här ser servetterna ut och är av toppenkvalitet. Vi har redan testat...


   

  Polisen var där och informerade om grannsamverkan, om studenttransporter och säkerhetsregler mm. Jag fick en bild på den snälla poliskvinnan som vi pratade med.


Denna låt med Enigma passar bra apropå detta med mannen som sålde munkar utanför Ritz med GB tjejen. Klicka här för att komma in på Enigmas hemsida. Dom är en av min sons favoriter och jag gillar dom också



Jag har inte orkat gå in och kommenterat på allas bloggar än för jag har så mycket att skriva om men jag bloggvandrar i morgon. Tack för era kommentarer....  


Fortsättning följer på mer från Hjulafton..................



Av Malin wiper - 4 juni 2011 08:38


Ringo Starr från The Beatles kommer till Liseberg i Göteborg 10/6 där han uppträder med sitt All starr band. Vi hoppas kunna åka dit och se honom. Det kostar bara 84 kr i inträde men man måste nog vara där flera timmar i förväg för att få bra plats. Det finns ju bara två kvar i livet från The Beatles och det är han och Paul McCartney. Tyvärr så har Ringo slutat att skriva autografer. Han är nu över 70 år gammal och det tar nog på när det är så många som pockar på hans uppmärksamhet.


Klicka här för att komma in på Ringo Starrs hemsida



Klicka här för att komma in på Lisebergs hemsida för att läsa om detta. Det var min syster som berättade detta för mig. Hon arbetar ju på en tidning så hon får reda på saker tidigt. Ringo B Starkey som han egentligen heter föddes 1940 i Liverpool och är en brittisk popmusiker som var medlem i The Beatles under 60-talet, där han spelade trummor och sjöng. Efter det har han haft en solokarriär där han skrivit egna låtar. Han var först gift med Maurren Cox från 1965 och dom fick tre barn ihop. Paret skildes 1975. Maureen Cox dog 1994. Han gifte om sig 1981 med skådespelerskan Barbara Bach som bl.a varit Bondbrud.



    


Av Malin wiper - 4 juni 2011 08:30


Efter IKEA åkte vi ner till Vätterstranden som är en oas för soldyrkare och badare inte långt ifrån centrum intill höghus och inte långt ifrån den trafikerade vägen in till centrum.


Klicka här för att läsa om Vätterstranden 



Det finns gott om parkeringsplatser.



Här börjar man ana vad som komma skall. Många ligger och solar och myser på gräsmattan en bit från strandremsan.



Här börjar man ana lite mer. Mitt i idyllen på gräsmattan före gång/cykelvägen står denna IKEA varuvagn... så passande när vi just kom därifrån...



Då blir man bara tvungen att ta tag i vagnen och föreviga sig på ett foto...




Här ser man till vänster cykel/gångvägen före badet.



Jag fick med en tjej i bikini som var på väg ut att ta sig ett dopp.



Här ser man ett av höghusen längst fram



En lite närmare bild så man ser att folk ligger och myser i solen. Strandremsan är rätt lång som synes



Vänder man sig om så ser det ut så här. Där finns en liten strand. Det är folk överallt och på gräsmattorna runtomkring så är det fullt med ungdomar som utövar strandsporter/lekar



Här håller bl.a Jönköpings dykarklubb till.




På en av gräsmattorna ovanför stranden låg flera bryggor som säkert tillhör dykarklubben som har ett rosa hus där. Jag bad Mr T att spexa lite så det ser ut som en scen          



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards