Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Malin wiper - 24 maj 2011 18:32

  

Vi har fått hjälp av två unga starka män i dag att bära ut två gamla utslitna tvättmaskiner från källaren som stod där när vi köpte huset. Vi gick med på att dom stod kvar men fattar inte varför vi inte burit bort dom förut....  Det är projektkillarna som hjälpte oss...    


  

Man fattar inte att det ryms så mycket i vår lilla bil. Båda maskinerna gick in...   Dom hade inte tid att dricka kaffe så dom får komma in när det passar dom. Nu har vi så städat hela tiden så vi kan ta emot folk närsomhelst...  Ibland har det varit lite si och så när man haft värk och inte mått bra. Fast det är mest källaren som legat över oss som en vagel.


  

Mr M kom på sin Hondamoped som såg läcker ut.


  

När jag var på second hand sist så såg jag detta couronnespel. Såna var på modet när jag växte upp och vi spelade alltid sånt när vi var med föräldrarna i sommarstugan, fast vårt spel var mycket finare och större. Det är en variant av brädspelet Carrom. Carrom tros ha sitt ursprung i Indien, där det än i dag är mycket populärt. Klicka här för att läsa mer



Det finns fortfarande att köpa. Klicka här för att se. Couronne, badminton och att kasta pil var mina favoritspel. Vi lever under lite anspänning just nu så vi vilar mellan varven och har hyrt tre filmer. Jag har sett färdigt en och den var bra men lite deprimerande....  man borde bara hyra komedier just nu.


I dag har det mest regnat och blåst rätt rejält. Det känns skönt att vara inne och kura ihop sig.


Av Malin wiper - 24 maj 2011 08:55

    


 


Filmen är från 2009 i regi av Julian Fellows och är ett drama, fantasy, internationellt, äventyr. I rollerna ser vi Maggie Smith, Timothy Spall, Carice Van Houten, Pauline Collins, Hugh Bonneville, Dominick Wests, Alex Etel. Filmen är baserad på en bok.

HANDLINGEN


Året är 1944 och Tollys tror inte längre att hennes son är säker i Manchester medan andra världskriget ännu pågår, särskilt inte efter att hans far rapporteras saknad i strid. Hon skickar därför ut Tolly på landet för att bo hos sin farmor Linnet i några månader. Linnet är orolig för sin son, Tollys far, och vad som har hänt med honom - det enda hon har gemensamt med Tollys mor. Efter ett par dagar hos farmodern upptäcker Tolly att huset är hemsökt av gamla släktingar. När han blir vän med Kapten Oldknow, hans fru Maria och deras barn Susan och Sefton får han höra en spännande och ibland skrämmande släkthistoria


Min recension:


Jag tycker att det var en fin liten film med fantastiska skådespelare. Maggie Smith är verkligen suverän i  sin roll som mormodern. Han som spelar hennes barnbarn är också otroligt duktig. Jag njöt och bara lät mig hänföras av filmen.  Filmen var välgjord och jag gillar detta med lite övernaturligt. Man hoppade till några gånger och det var spännande samtidigt som det var en lågmäld film i det stora hela.


Av mig får den 3 starka spöken av 5 möjliga


        

  

  

Av Malin wiper - 24 maj 2011 08:35


 


I dag är det verkligen dagen "D" Bob Dylan fyller 70 år och det känns helt overkligt. Han är en av mina första idoler och han känns  ständigt tidlös. Jag har sett en konsert med honom på Scandinavium i Göteborg i slutet av 70-talet. Bäst var han i dom nummer där han satt själv med sin gitarr och munspel.  Han har alltid känts lite mytomspunnen och onåbar som person med stor integritet. Jag har själv som ung suttit med min gitarr hemma och sjungit och spelat hans låtar än om lite stapplande med hans musik i bakrunden på en resegrammofon i plast...  



Han föddes 24/5 1941 i Duluth, Minnesota och är en amerikansk singer-songwriter, författare, poet, gitarrist, keybordist samt munspelare. Han har varit frontfigur inom populärmusik i närmare femtio år, ofta beskriven som en levande legend inom rockmusiken.  Storan i Göteborg kommer att hylla Dylan i dagarna två. Klicka här för att läsa om evenemanget.


Klicka här för att se vad ekot skriver



Klicka här för att komma in på Bob Dylan, den svenska sidan


 

Klicka här för att komma in på Bob Dylans hemsida


   


Denna bok har jag haft sen 1977 och den innehåller Bob Dylans alla texter översatta till svenska


  


Den fick jag av en vän som även signerade boken till mig.

  






Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards