Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Piren i Jönköping!

Av Malin wiper - 11 maj 2011 18:41

  

Vi tog en tur ner till Piren också. När vi flyttade till Småland så fanns inga restauranger ute på piren men sen efter några år så började det så smått med en restaurang och sen har det bara kommit fler och fler. Klicka här för att komma in på Pirens hemsida


  

  

Pirens Fiskekorg var den första och vi var ofta där och åt deras lunchbuffé men då var det inte lika utbyggt som på denna bild. Dessutom kostade en lunch inte lika mycket som nu. Priserna har höjts så man får ingen mat under 100 kr trots att det inte är nån lyx. Vi kollade en prislista och många rätter går på över 250 kr och det känns helt fel på ett sånt här ställe. En efterrätt kostar lika mycket som maten kostade förr på piren om inte lite mer.  


  

Här bredvid fiskrestaurangen finns en liten fiskbutik där dom säljer fisk oc man kan även slå sig ner vid dessa möbler. Ser lite Lady & Lufsen ut...  Det var inte mycket folk på Piren när vi var där för klockan var inte så mycket och turistsäsongen har inte kommit igång än. På kvällen finns det nattklubb med både mat och dricka så då är det nog full fart.

 

 

  Så här ser det ut på baksidan på långt håll.           


  

Ytterligare en vy från Fiskrestaurangen.


  

Så här lyriskt och fint ser det ut på vissa ställen och en bänk finns att sitta på.


  

På sidan om en restaurangbåt finns dessa möbler om man vill sitta ute.


  

Så här ser båten ut.


     

Bartendern är igång för att förbereda och en annan servitör skriver matlistan.


 

Detta är en annorlunda liten guidebåt


   

Det är så vackert när man tittar ut från framsidan av piren.


   

Tog en tur bakom piren vid gångvägen och där ligger detta stora ankare som en prydnad


  

Detta ser ut som en propeller


  

Helt plötsligt ser jag en sliten sko på marken


   

En bit därifrån ligger den andra skon i en kartong...   Det konstiga var att skorna var långt ifrån nya.


Ibland är man osedvanligt trögtänkt och jag får skylla på solen. Det är naturligtvis som skrivmoster kommenterade att i kartongen låg nya skor som personen tog och kastade iväg dom gamla...    


 
 
Sussi

Sussi

11 maj 2011 20:36

Men oj så vackert ni har det hos er. Perfekt vy skulle man kunna säga! Tyvärr blir restaurangerna dyrare och dyrare. Ju bättre läge, ju dyrare brukar restaurangen bli. Lite trist..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

11 maj 2011 22:25

Ja du det är jättefint i Jönköping och på Piren. Det börjar verkligen bli dyrt och ingen löneutveckling.

Ha en fin kväll
kram

 
Maya

Maya

11 maj 2011 21:56

Vad kul att Du skriver och visar foton på min sambos favoritrestaurang i Jönköping! Vi åker till Pirens Fiskekrog varje sommar för att han gillar maten. Tur det finns mat för landkrabbor som mej då som inte äter seafood alls ;) Håller med om att menyn kostar en del, men vi brukar lyxa till det just i Jönköping. Hotellet och Pirens Fiskekrog. Det har blivit nån slags tradition :) Vi kan dra in på annat sen :) Bara jag mår bättre snart ska jag försöka mej på ett bildspel eller två :) Känner att jag ligger efter i både bloggläsande, bloggskrivande och annat.

Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 maj 2011 22:23

Vad roligt att det också eran favorit. Tyvärr har dom gjort om inne så det är tråkiga plastmöbler men förut var det lite mer marint tema. Jag tror det är ny ägare. Vi vill också unna oss lyx men tycker att dom tagit i för mycket därnere än om fiskrestaurangen inte är lika dyr som dom andra. För 250 kr kan man få rena lyxmaten på en flottare restaurang.

Tråkigt att du inte mår bra men jag hoppas det snart släpper så du får må bättre.

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

11 maj 2011 23:23

Vad härligt det ser ut i hamnen,kommer inte ihåg när jag var i Jönköping sist!! Kul att du gillade bilderna från Moppet Museumet, det är verkligen värt ett besök!!
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

12 maj 2011 07:15

Dom har fixat jättefint därnere i piren. Museumet måste vi verkligen besöka

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

12 maj 2011 08:13

Godmorgon! En liten fråga. Är det staden Jönköping man ser i bakgrunden på bilden där det är "annorlunda gummibåt" ??

Har aldrig varit inom Jönköping och Huskvarna utan bara susat förbi på stora motorväggen när jag liten när vi körde från/till Värmland.

Kram och en fin dag idag med.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

12 maj 2011 08:59

Det är en del av Jönköping man ser bakom båten. Då får du åka in där nästa gång så skall jag guida dig igenom stan ;)

Ha en fin dag själv
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

12 maj 2011 08:39

Kul att se bilder från Piren där vi brukar promenera och sitta och njuta. Jo du.. det är priser som man kanske backar inför... men om maten är god så kan det vara värt i alla fall en gång.

Skorna... någon hade tydligen köpt nya skor och lämnat sina gamla kvar! Så kan man tydligen också göra!!

Ha en fin och solig dag! Här skiner solen!
Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 maj 2011 09:02

Hur dum får jag bli skrivmoster :( naturligtvis så fanns det nya skor i kartongen ;) Vi äter dyrt ibland men maten där är sämre än på en fin restaurang inne i stan där man får betala 100 kr. Jag är långt ifrån snål men nu när vi varit sjuka så länge så finns inte resurserna utan man får ta en sak i taget.

Ha en fin solig dag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards