Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 6 maj 2011 08:17

   

När jag ändå var inne på Mimmis Magasin i går så tog jag lite bilder på nya saker som kommit in.


  

Den vita med svart och rött är nyinkommen och ser lite konstnärlig ut. Det är "Cult design".


  

Finns även i blomkruka

  

Ytterligare en variant.


  

Horredsplastmattan är verkligen fin och finns i olika färger och mönster.


  

Gästkrokar


  

Ytterligare krokar med kvinnligt motiv


  

Bord fullt med snygga saker. Jag har såna fina underlägg i samma färg och då köpte jag även till glas.


  

Detta är dukar i olika mönster och är lite spräckliga, verkligen läckra. Det är "Cult design" som varit framme igen.



  

I ena skyltfönstret hängde dessa häftiga färgglada panelgardiner. Helena är otroligt bra på att dekorera och sätta upp saker så dom drar till sig blickar.


  

Nya ljushållare för vägg.


  

Romantisk gardin med stora och små lila rosor. Tack Pisan för att du skrev i din kommentar att det är Pioner på gardinen och inte rosor som jag skrev...    


   

Tyg med grodor


   

Olika små böcker.


  

Dessa finns det fler sorter av än två


  

Nyhemkomna vykort.  


Ha en härlig fredag....   

 
 
Maya

Maya

6 maj 2011 09:45

Många fina saker :)

Ha en jättefin dag!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

6 maj 2011 12:01

Ja du och mer finns det där ;)

Ha en jättefin dag själv
kramar

 
Pisan

Pisan

6 maj 2011 10:08

Vad mycket fint där finns! Gardinerna med pionerna på tycker jag är göööörfina :-) Sådana skulle jag vilja ha i mitt kök. Cultgrejerna är verkligen snygga.
Hoppas du får en fin fredag! Kolla i brevlådan i eftermiddag ;-) KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 maj 2011 12:01

Ja du dom gillar jag också. Ja du Cult är precis i min smak också.

Hoppas du får en fin fredag också. Vi får inte posten förrens senare på dagen numera :(

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 maj 2011 10:39

Mimmis Magasin ser livsfarligt ut, jag skulle inte kunna gå ut därifrån utan att ha halva affären med mig :D
Jag såg lite Cultsaker på en sida (där beg/nytt säljes) och jag blev så sugen. De skulle inte ha mycket för sakerna och det var rätt mycket cultsaker i mina ögon.
Handdukarna och mattan skulle också kunna få bo här, gillar när man matchar ihop (speciellt i vårt lilla badrum). Kanske skulle man kunna hitta en gardin också, tur vi ska neråt en vända i sommar då kanske jag kan lyckas besöka Mimmis.
Hoppas ni får en fin dag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

6 maj 2011 12:00

Ja du man törs inte gå in för man vill ha allt som finns där ;) Jag har själv köpt en ljushållare på loppis av märket Cult men insatserna till den är inte så fina så jag skall byta ut dom sen. Kul ni kom hit för då kan jag visa er samhället och Mimmis mm. Sen bjuder jag på en kopp kaffe också ;)

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

6 maj 2011 10:46

Det verkar vara en butik helt i min smak och där skulle jag nog kunna gå - en lång stund och låta ögat gästa, frestas och förstås handla nåt...

Tack för en härlig bildvisning med text!
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 maj 2011 11:59

Det finns hur mycket som helst där och butiken har en egen charm som inte finns på dom stora i storstan. Kul att du gillar sakerna också

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

7 maj 2011 07:58

Vilken underbar affär finns så mycket fint!!
Hoppas du inte är allt för dålig i nacken efter allt rensande !! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

7 maj 2011 08:18

Ja du dom har hur mycket som helst av olika saker. Jag är inte så dålig i nacken som jag var innan jag började med nackgympa. Kul att du tittade in Petra.

Ha en så bra helg som ni i familjen kan. Tänker på er...

Varmaste kram till dig vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards