Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Malin wiper - 2 maj 2011 21:12

  

I dag har vi fått rätt mycket gjort både i källaren och på altanen. Vi håller på att storrensa nu och har varit till skroten flera gånger och lite större saker skall vi sälja på nätet. Altanen är städad och jag skall bara pynta lite med kuddar och lite prydnadssaker och annat. På eftermiddagen blev jag så trött och fick lite frossa och det beror nog på att vi äter mindre och jag fick en liten kris och hade kunnat ge vad somhelst för en påse godis...  Jag tog en smörgås extra istället för att stilla suget...  Det är bara att bita ihop och stå ut för att gå ner i vikt är lite lidande som man får stå ut med. Det kommer att ta sin tid för jag har inte orkat promenera i dag men i går gick jag rätt mycket.


   

Efter att min man kom från projektet gick vi in till Ritz på en kopp kaffe och sen smörgås. Dom hade fått en del blommor för sitt ettårsjubileum. Dom har verkligen skött sig bra och har tillfört mycket eget och även nu börjat med cupcakes. Härligt att kvaliten och känslan blev kvar efter att dom gamla Ritzarna slutade och gick till andra arbeten. Hoppas dom har det bra och trivs med sina nya arbeten. Dom nya ägarna har satt sin egen prägel utan att förstöra och har även kvar en del bakverk och bröd från det förra. Det är så kul att vi får ha kvar detta fina café i vårt samhälle. Nu finns det ju även lite mat i form av varma smörgåsar, sallad och lite kycklingrätter. Det finns ju två caféer i vårt lilla samhälle och det andra är Johnssons mitt emot Ritz.



Jag önskar Ritz ägare med personal lycka till i fortsättningen...  


   

Lite nya cupcakes för dagen


   

Dessa har lakritsbåtar på toppen.    


  


Dessa princessbakelser såg smaskiga ut...  

Av Malin wiper - 2 maj 2011 08:43

  

  Den här häftiga bilen såg vi utanför Lidl i Skene i lördags. Kom direkt att tänka på Bonny and clyde Som är en film från 1967. Klicka här för att läsa om filmen. Klicka här för att läsa den sanna historien om Bonny and Clyde på en FBI sida. Bilmärket är en Nash Ambassador. Klicka här för att läsa om bilmärket.


    

På ena sidan av bilen så är det målat fejkade kulhål...  och klor som ser ut att ha skurut genom bilplåten. Klicka här för att kolla på en Nash Ambassador från 1957 


   

Filmparet från Bonny and Clyde 1967. Warren Beatty och Faye Dunaway 


Inuti var den klädd med lejopardtyg och oranga mjuka tärningar hängde i framrutan. 


  

En pinuppa prydde även en del av bilen... 

 

Av Malin wiper - 2 maj 2011 07:01

    

Nästa stop i lördags var syrran och svågern. Vi satt ute på deras ena uteplats under bersån och fikade. Det var svårt att få en riktigt bra bild för solen låg på.


   

   

Dom har en jättefin gasolgrill och svågern är en riktig grillmästare.


   

Kollade sen in deras nya soffa som var superfin. Den är är ännu finare i verkligheten med ett tyg som är både svart och lite gråmelerat.


   

Jag fick dessa helt nya eccoskor av syrran för hon kunde inte ha dom efter att ha använt dom några gånger... Klicka här för att komma in på en sida med eccoskor. Fick även en sjal där man sticker in huvudet som är lite hålig men den var lite svår att fota så jag får ta på mig den och mannen får ta en bild 


   

Deras katt Pip-Larsson kom och satt sig under en trädgårdssoffa...  han såg så söt ut. Den katten har mer än tio liv så mycket har han råkat ut för och ändå överlevt. Namnet han har passar som handen i handsken till honom...  


  

Här är deras nya hund Axa som nu varit hos dom ett tag och min svåger har gått på valpkurs med henne och skall fortsätta att gå ett tag till. Hon är så fin och det är så kul att få klapp om henne. Vi har bara träffat henne några gånger förut.

 


Klicka här för att läsa om hundrasen shäfer 


  


   


för att komma in på en sida där man kan få hundtryck på T-shirts 



Här sjunger Ian Anderson från Jethro Thull "Old black cat". Klicka här för att komma in på deras hemsida


  Ian Anderson som han såg ut förr. 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards