Öppen Ridå

Alla inlägg under april 2011

Av Malin wiper - 27 april 2011 08:23

  


Handelsträdgården del 2


  


  


  


 


   


  


  


 


 


 

Av Malin wiper - 27 april 2011 08:17

 

 

Ville nästan inte stiga upp i dag för jag sov så gott men kommer man sig ändå upp så piggnar man till rätt snabbt. I går planterade jag blommor i krukor på bron som om ett tag kommer att breda ut sig och bli jättefina. Skall se om jag kan ta in bilderna från Handelsträdgården här igen för nu har jag testat att göra dom lite mindre. Nu på morgonen är det 8 grader varmt och solen breder ut sina strålar. Jag är lite rastlös så det blir kanske en biltur häromkring och vad vet man, kanske till Jönköping också.

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Jag får göra lite kortare inlägg så fortsättning följer på bilderna från Handelsträdgården.....

 

 

Av Malin wiper - 26 april 2011 21:27

 


Nu är jag så less på att inte alla bilder laddas in trots att jag bytt ut och försökt lösa problemet. Till slut har jag testat att ta bort reklamen för en månad men det har inte heller hjälpt. Då måste det vara nåt på bloggplatsen som inte fungerar. Trodde absolut att det var reklamen som tar upp sån tid när den skall laddas in så allt annat sackar efter, men icke. Det kostar 20kr för att få bort reklamen för en månad och vill man  ha bort den längre så kostar det mer. Fick ta bort mitt inlägg om vår Handelsträdgård eftersom det nu bara var dom bilderna som inte laddades in så jag testar i morgon igen.


    


Dessutom tar det flera minuter mellan varje klickande så nu lessnar jag och får inte in nåt fler inlägg i dag....  




click for more


 


Klicka här för att komma in på Enyas hemsida



Av Malin wiper - 26 april 2011 16:52

    

 

Klicka här för att komma in på The Beach Boys hemsida. Tyvärr är det nåt fel nu för bilderna laddas inte in och står bara och rullar. Även när jag skriver inlägget så ser jag inte bilderna jag sätter in...  

 

       


Av Malin wiper - 26 april 2011 08:56

 


  Jag har lite svårt att hinna med att blogga nu för jag vill bara gå ut och njuta av det fina vädret...  I dag skall jag måla det lilla vita bordet under partytältet för det har blivit så fult och det finns färg kvar sen förra året. Sen skall jag städa och göra iordning på vår inbyggda altan. Man kan inte kalla den inglasad för det är bara fönster och trä plus en glasdörr. Solen skiner för fullt nu och det är rätt varmt inomhus så det är dags att ta ner stora fläkten från vinden...  

 

   

 

Sen skall jag försöka sy färdigt en tillklippt klädnypeklänning. Här står symaskinen bredvid rumsbordet och har stått så över hela påsken...  Vi har ju ändå inte haft nåt besök utan det har varit lugna gatan.

 

Klicka här för att se vad som gör mig lite hoppfull i dag 


  Ha en jättefin dag vad ni än skall hitta på...  

 

Den här låten var det länge sen man hörde. Det var en långkörare för ett antal år sedan.  Klicka här för att komma in på Elton Johns hemsida

 

 

 

  


 


Detta är glasögon som Elton John haft på sig vid nåt tillfälle. Han var ju förut glasögonens konung.


Av Malin wiper - 26 april 2011 08:23

ETT HJÄRTEÄPPLE


 


Jag har fått en blogg- Award av min bloggvän Maya...  Tusen tack snälla du.

Som ni vet så klarar jag inte av att välja 5 personer att skicka den vidare till så jag skickar den till er alla läsare...  

 

       

Av Malin wiper - 25 april 2011 20:24

 


Tack syrran för att du talade om att detta inte är kirskål utan gulsippa...  Det var Mr T som sa att det var kirskål men när man kollar på google så ser man ju tydligt att det är gulsippa...  Tyckte väl att det var för fint för att vara ogräs...  


Klicka här för att läsa om gulsippa


 

Av Malin wiper - 25 april 2011 19:11

 

 

Denna låt hörde jag på WWR i dag (Warm web radio). En annan version av Stings låt "An englishman in new york". Denna görs av Shinehead och heter då "Jamaican in New York". Shinehead är född 1962 som (Edmund Carl Aiken) i Kent, England. Han är en engelsk-amerikansk jamaicansk reggae sångare/rappare. I like it...  

 

 



 

Jamaicas flagga


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards