Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Sommarvärme i april!

Av Malin wiper - 25 april 2011 18:14

 

I dag ytterligare en båt nere vid ån och det känns inspirerande och somrigt...  Jag har varit ute jättemycket i dag och även suttit och påtat lite under partytältet på eftermiddagen. Träden börjar grönska nu och jag känner att jag börjar bli lite känslig så det är bara att knalla ner till apoteket i morgon och köpa lite tabletter för pollenallergi. Jag brukar köra med frystorkade "Claretyn" som funkar bra för mig.

  

Här sitter jag med min påtbräda och hann göra några varv innan jag kände av nacken.

  

Det är så otroligt vackert ute nu och det är sällan jag fotar åt det andra hållet av ån och det ser ut så här. Bakom bryggan är det en liten udde där änder och andra fåglar brukar häcka.

       

  

På andra sidan ån hänger tvätt och det ser så underbart ut när den rörde sig i vinden.

 

 

  

Bakom huset har vi fullt med Kirskål som numera är ogräs men jag tycker dom är jättefina och har tagit in några och satt i en kopp.

  

Våra grannar tvärs över har två små fina flickor som satt och sålde saft och kex utanför deras hus...  Det tycker jag var driftigt och påhittigt av dom. Vi föll som käglor och köpte varsitt glas päronsaft som var jättegott. Vi fick till och med sugrör så man kände sig som ett barn igen...  Sen köpte vi två  Mariekex också som får mig att kastas tillbaka till barndomen då jag ofta åt Mariekex och mjölk...  . Det var ett roligt inslag och kul att det händer nåt på gatan. Vi fick även en pratstund med dom trevliga och snälla föräldrarna också

  

Detta är sugrör i neon som jag hittade här

  

  

En godisskål som jag köpt på Butik Ingelund för ett bra tag sen men dom finns kvar fortfarande och nu i två modeller. Den är fjäderlätt så man tror att den är i plast men skålen är i tunt glas. Har fyllt den med lite godis som jag skulle bjuda på i dag men då får det blir en annan gång. Vi går nu på halv kur för att gå ner i vikt. Istället för middag på kvällen så äter vi "Allévo" måltidsersättning. Vi har köpt både barer, pulver och drinkar i olika smaker. Det är den enda sorten magen tål förutom Cambridgekuren men den är så dyr. Klicka här för att komma in på Allévos hemsida. Jag klarar inte av att gå på hel kur för då blir jag deppad. Nu är det dag 3 och det har gått rätt bra. Är inte ens sugen på godiset och det är ovanligt för att vara mig.

  Jag tycker bäst om den med blåbär och yoghurtöverdrag.

  

Ha en fin kväll och tack för era kommentarer. Jag kommer in till er i morgon och kollar vad ni haft för er...  
 

 


Praktiska och roliga solglasögon som går att fälla ihop och soppa in i en förpackning. Klicka här för att komma in på sidan där dom finns.

 

  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

25 april 2011 19:13

Men oj.. tänk så vacker kirskål kan bli! Det var en överraskning! Annars rycker man den bara...

Mysigt med försäljning av fika på gatan!

Ha en fortsatt fin kväll. Här har varit ännu en fin dag när solen till slut bestämde sig.
Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 april 2011 19:31

Ja dom kan bli jättefina. Ja du den är inte så fin i vanliga fall ;) Ja det var urgulligt när dom satt där ;)

Ha en fin kväll själv kära du

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 april 2011 19:49

Så söta ni är, och era grannbarn. Sådant försvinner mer och mer och det är så tråkigt. Önskar alla fick ha en sådan uppväxt. Kul att ni gjorde barnen glada.
Det går framåt med din påtning. kan förstå att det tar sin lilla tid när den är så stor.
Härliga blombilder <3
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 april 2011 20:31

Tack! dom är jättesöta och goa. Det är verkligen synd att sånt försvinner och barnen sitter för mycket vid datan. Det är så lätt att påta bara man kommer på det och får lite hjälp som jag fick. Kul att du gillar blombilderna

Ha en fin kväll goa du
kram

 
Ingen bild

Systern

25 april 2011 20:07

Jag trodde det där var gulsippa, då betyder det att vi har en massa ogräs där jag trodde det var fina blommor :-/ Är du verkligen säker på din sak? När jag gick in på länken så såg själva blommorna annorlunda ut, men det kanske finns olika...
Hur som helst så är de ju fina oavsett ogräs eller ej :-)
Ha det gott!
kram fr Maria

Malin wiper

25 april 2011 20:23

Det är Mr T som säger att det är kirskål men jag tycker inte heller att det liknar det så det är nog gulsippa. För fint för att vara ogräs.

Ha det gott själv kära syster
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

26 april 2011 09:17

Nähä.. gulsippa var det alltså... Ja då förstår jag... inte undra på att jag tyckte den var ovanligt fin! *skrattar*

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 april 2011 09:21

Ja du den växer i vår gräsmatta så det är synd att man måste klippa bort den.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards