Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Malin wiper - 19 april 2011 11:49

 


Vi har suttit ute och fikat för första gången i år. Vi satt nere vid ån för min man håller på att olja in bänkarna vi köpte förra året och det tar hela dan i dag att torka. Det är lite kallare i luften men för mig alldeles lagomt varmt. Jag har gjort en påskheader men är inte nöjd med den för solen låg på för mycket så den får vara kvar tills lite senare i dag då vi gör en ny.

 

  

 

Jag trodde att bordet och stolarna skulle se värre ut efter en hel vinter men dom funkar i sommar också. Har tvättat av allt noggrannt så vi kan sitta därnere och njuta så mycket vi vill.

 

  

Bilden kommer från bij leeuwke 


  

 

Här kommer min man med parasollen som ser ut som en röd fana...  

 

  

 

Klicka här för att kolla på roliga parasoller och annat fint

 

  

 

Hela slänten ner till ån är täckt av såna här fina blå blommor

 

  

 

Här penslar min man på lite olja på bänkarna och jag hoppas vi får upp partytältet i morgon.

 

  

Klicka här för att kolla vart jag hittade denna lite annorlunda trädgårdsmöbel

 

 

  

 

Nu måste jag ut igen för det är svårt att sitta inne i detta härliga väder. Hoppas ni alla har det toppen....      

 

 


Av Malin wiper - 19 april 2011 08:45

 


När närmaste granne fått ut sin husvagn på tomten då vet man att det är sommar..   Vi har haft två husvagnar en gammal och en ny men vi förstod efter några år att det inte passade oss eftersom vi inte hade ro att stå still på samma plats utan ville ständigt se oss omkring.

 

  

 

Klicka här för att se vart denna virkade husvagn med bil finns

 

I går var det verkligen en riktig sommardag och det verkar bli så hela påsken nu. Önskar jag kunde skriva nåt lyriskt poetiskt som jag kunde förr men nu blir det bara pannkaka av allt om jag ens försöker. Får nog leta upp mina gamla diktböcker på vinden. Klicka här så kommer ni in på Skrivmosters blogg och hon är en hejare på att formulera sig och har även skrivit böcker med både poesi och annan text. Sen får hon oss att tänka till lite med sina inlägg som får igång hjärnan i olika dilemman.

 

  

 

I dag skall vi försöka jobba lite i trädgården så vi får ut våra möbler och kan sitta och njuta. Vi är lite sena med detta och det är dags att lägga på ett kol. I går var jag så rastlös vid 14.00-tiden så vi åkte iväg till Jönköping. Jag hade tänkt köpa lite kläder men som vanligt så är det svårt och att hitta kläder när man är överviktig eftersom jag inte passar i modet som är avtaget under bysten.

 

  

 

Jag hittade denna lite oversize topen som är lite längre baktill och satt jättebra. Sökte sen efter en vit blus att ha ovanpå men hittade ingen som passade. Jag skulle behöva uppdateras lite men jag har inte råd att hänga med i tiden nu när jag har mindre pengar utan måste välja varje gång om jag vill ha nåt till hemmet eller mig själv mm. Jag hittade även ett par svarta tunna byxor som går nästan ända ner  men har knytning så man kan ha dom även vida nedtill, dom satt jättebra. Topen kostade 175kr och byxorna var på rea för 299kr men sen var det rabatt så dom gick bara på drygt 200kr.

 

  

 

Både min man och jag fick spader och gick till Röda korsets second hand och vräkte i oss två såna här våffor var....  och dom var dom godaste jag ätit på många år. Tjocka frasiga med en härlig smet. När vi satt där så slöt vi en pakt att från och med i dag så är det slut på all urspårning och vi skall sköta oss  så vi går ner några kilon tills högsommaren.

 

  

 

Nu gick min man ut och krattade gården så vi kan ställa ut bänkarna först sen blir nog partytältet uppsatt i dag också. Då skall jag sitta därunder och påta på påtbrädan lite också...  

 

  

 

Mimmis hade fått in en vaxduk som bara osade 70-talet...  Jag har haft nåt liknande i vanlig duk på 70-talet och nostalgin kommer som ett brev på posten.

 

  

 

Ha nu en fin dag alla ni goa läsare därute....  Nu är klockan så mycket och jag är inte påklädd än så jag kommer in på era bloggar lite senare.

 

 


Klicka här för att kolla vart jag hittade denna husvagn i genomskärning...   

 

Klicka här för att läsa om Galenskaparna & After Shave  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards