Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Stone!

Av Malin wiper - 12 april 2011 16:46

 


Den här filmen såg jag för ett tag sen och det är ett thriller/drama men jag tycker att det är ett drama enbart. Den stora behållningen av denna film är skådespelarna som är helt suveräna. Robert De NiroMilla Jovovich och Edward Norton. Man blev helt trollbunden av deras skådespelarinsatser. Filmen är från 2010 i regi av John Curran

 

       

 

Klicka här för att läsa en recension. Fast jag håller inte med om att den bara skulle vara värd en tvåa i betyg.

 

    

 

HANDLINGEN 

 

Jack Mabry är en övervakare i pensionsåldern som alltid skött sitt jobb exemplariskt och eftersträvat att vara en god medborgare. Men under ytan kämpar han för att hålla tillbaka den vrede som gjort både honom och hans fru till fångar i ett kärlekslöst äktenskap. När han får i uppdrag att utvärdera mordbrännaren Gerald ”Stone” Creeson för villkorlig frigivning, blir han indragen i ett manipulativt triangeldrama som hotar att rasera murarna och frigöra Jacks inre demoner.


 


Av mig får filmen 4 filmprojektorer av 5 möjliga och mest för att skådespeleriet var på topp och att den var rätt fängslande och kändes inte så förutsägbar utan det låg ett nervpirrande hot i luften som gjorde att man inte visste hur den skulle sluta.


 

           


Här kommer trailern till Stone  


 
 
Cattis

Cattis

12 april 2011 20:19

Nu var det bra med ett filmtips. Glömde hyra i lördags att ha i veckan.
Den ska jag nog hyra i veckan för här ska bli fult väder ända tills söndag. :((

Kram och ha en bra kväll

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

13 april 2011 00:35

Hoppas du gillar filmen också än om den kan vara lite seg och inte thrillertempo men skådespeleriet uppväger allt.

Vi får nog också dåligt väder
kram

 
Ingen bild

Mia

12 april 2011 20:39

Den låter spännande. Ska hålla koll efter den. Kram och hoppas ni har en goer kväll.

Malin wiper

13 april 2011 00:33

Det tycker jag du skall göra.

God natt
kram

 
Annelie

Annelie

13 april 2011 04:56


Är en film som jag måste kolla upp.

Ser ju väldigt mycké film, så det är kanon när olika kvinnor kör film-tips i sina bloggar.

Har du sett "Himlen är oskyldigt blå"..??
En svenska film som handlade om en stor knarkaffär på 70-talet i Sandhamn.
Klart sevärd.

Ha det allra bäst vännen... // Stora kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 april 2011 09:45

Jag har kört filmtips hela tiden eftersom det är ett intresse och bloggen har ju sånt namn. Tyvärr har det inte blivit så mycket film som jag tänkt från början.

Jag kommer inte ihåg att jag sett den filmen så jag skall kolla upp den. Tack för tipset ;)

Ha det bäst själv vännen
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards