Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Mellanmål!

Av Malin wiper - 11 april 2011 14:52

Fruit


Click here to getImages &
Fruit Pictures - Pictures


  Det är lite jobbigt att hitta på bra mellanmål när man försöker undvika sötsaker men sen kom jag på att jag kan göra en liten fruktskål med olika bär och andra tillbehör.

 

  

 

  Jag använde mig av två fina glas som jag fått av syrran. Eftersom det inte finns några bra svenska bär än så har jag köpt flera frysta förpackningar med olika bär och frukter. Här har jag använt mig av frysta hallon och blåbär. Först tinade jag dom ett tag och sen in i micron 0.5 minuter. Efter det så varvade jag bären med lite vaniljkesella, 70%:ig choklad (hackad), och hackade valnötter. Det blev ett riktigt gott och nyttigt mellanmål. Sen är det ju bara att variera med andra frukter och bär och olika nötter.

  

        

 

    

  


 
 
Maya

Maya

11 april 2011 18:44

Det såg gott ut i glasen! Jag har gjort Smoothie idag! Älskar min mixer jag fått av mamma i julklapp för ett par år sen. Det går så himla fort och är både gott och nyttigt! Yoghurt med smak av persika och vitt thé + frysta hallon....Mums! Man kan blanda vad som helst, yoghurt, juice, frysta bär, frukter mm. (Och om man vill kan man ha i lite lightglass men det skippar jag, tar hellre mer frukt och frysta bär).

Kram på Er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 april 2011 18:57

Jag har en mixer men har aldrig gjort Smoothie, det har inte blivit av tyvärr. Det kan nog bero på att jag inte tål yoghurt och juice men man kan kanske blanda i nåt annat. Fast det låter så gott när du beskriver det.

Ha det bra i kväll kram

 
Lena S

Lena S

11 april 2011 19:14

Mums va gott det ser ut.

Ha en bra kväll!

Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

Malin wiper

11 april 2011 19:21

Ja du man vill bara hugga in ;)

Ha en fin kväll själv
kram

 
Maya

Maya

11 april 2011 19:25

Är det laktos Du inte tål? Vi kör med laktosfri yoghurt, den heter Valio (finskt märke). Det finns också laktosfri glass, minns inte vad den heter nu (sexkantig burk). Min son är laktosintolerant så det finns ju massor bra laktosfria produkter.

Kram kram :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 april 2011 19:39

Jag vet att det finns laktosfritt och det har jag använt i många år men just yoghurt funkar inte trots att det är laktosfritt. Min IBS-mage har aldrig mått bra av yoghurt eller filmjölk. Yoghurt funkar för mig i varm mat.

kram

 
Ingen bild

Mia

11 april 2011 20:02

Mums vad gottigt det ser ut i de fina glasen. Hoppas att du tar det lugnt nu och tar hand om dig vännen. Kram

Malin wiper

12 april 2011 07:31

Det var gott och läskande. Jag tar hand om mig och står bara korta stunder vid datan och går tillbaka när det känns bättre. Tack för din gulliga omtanke. Hoppas du mår bra själv och inte har för mycket känningar av ditt onda.

kramar

 
Sussi

Sussi

11 april 2011 22:13

Så skönt att du känner dig bättre nu. Hoppas du hittar rätt läge med bloggandet nu så du inte får ont igen..

Vad gott det såg ut. Det där är något att tänka på att ta istället för sötsaker. Det där såg ju ännu godare ut :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

12 april 2011 07:32

Ja du det känns så bra att värken håller på att släppa sitt grepp.

Ja du man får hitta på nåt så man inte går och är sugen hela tiden

Ha en jättefin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

12 april 2011 08:38

Oj.. har just ätit frukost men skulle gärna smälla i mej ditt mellanmål på raken!! Så frestande gott! Måste prova! Oftast tar man bara en frukt som den är...

Ha en fin dag! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2011 09:00

Det var godare än jag trodde och bäst när man värmde bären lite. Ja du jag brukar ta en banan i mellanmål men ibland vill man ha lite mer.

Ha en fin dag själv
kramar

 
helga

helga

12 april 2011 08:44

Det där ser ut som en dessert/ mellanmål i min smak ... Mums!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2011 08:57

Det var faktiskt gott

Ha en fin dag
kramar

 
Margit

Margit

12 april 2011 12:07

Suttit och lyssnat och NJUTIt på en av dina inläggs..musik..Underbart!!!
Härligt mellanmål..ellelr efterrätt du visar!!! Det såg gott ut..och NYTTIGT också!!! Det gäller att man hittar annat än kaloririka altrenativ...Gott...och nyttigt!!! Frukt och bär är ju PERFEKT!!
Tittat och bläddrat på alla inläggen från i går...trevliga och roliga!!!
Så skönt att du nu mår mycket bättre i din kropp...OCH fixar även kortare stunder vid datorn....Tiden går ju så fort..så det är sÅ LÄTT at man sitter LÄNGE...
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

12 april 2011 12:59

Kul att se dig Margit och jag hade kunnat prata med dig hur länge som helst. Du är verkligen lika trevlig och behaglig i verkligheten som i bloggen. Kul att du njutit här på min blogg ;) Ja du det var jättegott och bären blir ännu godare när dom är lite varma. Jag mår bättre men kan inte sluta med värktabletterna helt än. Tiden går verkligen fort vid datan

Ha en fin dag
varma kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

12 april 2011 20:24

Så mycket godare allting är av en läcker uppläggning också.
Jag ska nog ta och leta fram våra lite snyggare serveringssaker, det smakar ju mycket bättre då och ibland kan man unna sig det.
Smart gjort med kombinationerna.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

13 april 2011 00:33

Ja du det blir det verkligen. Man kan kan servera så mycket i glas numera.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards