Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Malin wiper - 10 april 2011 17:09

    

Bilden kommer från Leuwke


Klicka här för att komma in på Louise Hoffstens hemsida  


Av Malin wiper - 10 april 2011 15:53

      


I fredags skjutsade vi en god vän till min man som skulle på begravning i Ljungby. Hans styvpappa hade gått bort endast 53 år gammal. Efter begravningen ville han visa vart  han tillbringat flera år av sitt liv där hans fosterpappa och fostermamma bodde för dom var väldigt viktiga personer i hans liv. stället heter Yxkullsund är ett naturreservat.

  

   


Det var flera såna här gula trähus på den stora tomten och det heter Ykkullsunds säteri. Klicka här för att läsa om säteriet. Man får scrolla ner till tredje huset på sidan.


   

Här är ett annat av husen.


   

Jag fick ta lite bilder inomhus där det var massor av rum. Här en jättegammal kakelugn.


   

En gammal klocka som jag inte vet vad den används till.


  

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna klocka 


  


  

I ett rum stod en rustning i ett hörn men jag tror inte att den är så gammal.


 


  

I ett rum låg en tigerliknande katt och myste i sin säng.


  

  

Utomhus huserade ett Vietnamesiskt hängbukssvin som var helt tamt så vi fick klappa på henne/honom. 


 

Vietnamesiska hängbukssvin är en en ras av svin från Vietnam. Den är betydligt mindre än de vanliga grisarna som finns i Europa och Nordamerika, de flesta vuxna grisar blir ungefär i storlek som en större hund med en vikt mellan 27 och 136 kg.


     

Dom hade massor av kor där också. Här kommer dom emot mig och är nyfikna.


  


  

En hel del kalvar fanns i hagen också.

    

 

  Här en gammal lastbil.

  

Ytterligare en som var lite mer rostig.  

Kul med såna här gamla traktorer där tidens tand satt sina spår och den nu fått gå i välbehövlig pension...  

  

Ett gammalt kraftfullt träd som numera sett sina bästa dagar men står där som en vacker skulptur.

Fortsättning följer..... 

  

Puch Dakota som sonen i huset ägde. Puch Dakota var en mopedmodell tillverkad av det österrikiska företaget Puch

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards