Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Cat Stevens!

Av Malin wiper - 2 april 2011 08:15



I dag skall vi i alla fall försöka åka ut lite med bilen lite så jag får känna på hur länge jag kan sitta. Det känns som värken börjar ge sig lite och då får man lite mer lust att göra saker. I går såg jag lite på Skavlan och Cat Stevens var en av gästerna. Han har kommit tillbaka igen och spelat in ny musik. Nu är nästan all snö borta och det är lite disigt och grått. Termometern står på 4.5 varmgrader. Vi har nyss slagit upp våra blå och gröna ögon och skall ta oss en härlig frukost och bara njuta och samla kraft.

  

    

Den här låten sjöng han i går och den heter "Father and son" Numera heter han Yusuf Islam. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1948 i London som Stephen Demetre Georgiou. Han går under namnet Yusuf Islam sedan 1978 och är en brittisk sångare, gitarrist och låtskrivare med Svensk-grekcypriotisk bakgrund. Cat Stevens har sålt 60 miljoner album världen över. Jag lyssnade mycket på honom under 70-talet. Han har en egen härlig ton på rösten och bra texter.

                  

  Klicka här för att läsa texten till låten Father and son 

 

Må er dag bli lyckad och glädjefylld...    

 
 
Lena

Lena

2 april 2011 08:32

Har för mig attt han är kusin med nån kändis i sverige, kan inte komma på vem!

Kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

2 april 2011 09:00

Det har jag också men kan inte komma på vem

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

2 april 2011 08:50

Jag önskar dig en riktigt trevlig utflykt med bilen! Hoppas du hittar ny inspiration och känner att livslusten växer.

Här är grått men det hör ihop med snösmältningstiden...
En varm kram skickar jag till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 april 2011 09:01

Tack snälla du!. Hoppas vi hamnar i Jönköping eller Huskvarna. Livsandarna håller på att komma tillbaka. Vi har också grått

Ha en jättefin dag
varm kram

 
Cattis

Cattis

2 april 2011 09:22

Här är det också en gråmulen dag. Fast det är ganska så skönt ute ändå.
Skönt att höra att värken börjar ge med sig så du kommer ut på en lite utflykt idag.
Tror det blir en liten biltur för mig också.
Loppis kanske.

Kram och ha en jättebra dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

2 april 2011 15:14

Här är det också gråmulet. Ja du det är värst med svanskotan som trycker på nåt sätt. Vi kom i alla fall ut men det tar sån tid med korten

Ha en jättefin dag själv
kram

 
Hebbe

Hebbe

2 april 2011 09:32

Mors,,jag gillar henne skarpt,speciellt låten Our Town..Cat Stevens är syssling till Sissela Kyle och Jan Scherman.Hoppas du får en fin dag utan värk..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 april 2011 15:13

Vad kul att jag fick reda på detta för nån undrade och då kan jag skriva det i ett inlägg

Jag har en bättre dag i dag tack!

Ha en fin dag
kram

 
Glimz

Glimz

2 april 2011 10:33

Den mans Cat'en lyssnade jag på mycket i min ungdom, ofrivilligt, då det var en av min mors många favorit artister. Men jag tycker att han är grymt bra å det är lätt att komma i rytm med hans musik =) Sv; Självklart vännen! Tips, googla på luftballong & så klickar du på bilder eller images, vet inte om du har svenska eller engelska på din dator =)
Kramar till goe Wiper!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

2 april 2011 15:12

Ja men då är nog din mor i min ålder för jag lyssnade på honom mycket förr. Tack för att jag får ta bilderan och visa min son ;)

Då får jag säga kram goa Glimz

 
Helene

Helene

2 april 2011 10:38

Lyssnade oxå mycket på Cat när det begav sig......låter lika bra idag! Hoppas att ni får en mysig dag! Ha det gott å de!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

2 april 2011 15:11

Kul att du också har lyssnat på honom. Vi kom hem för en stund sen men det tar sån tid att göra iordning bilder.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards