Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Malin wiper - 2 april 2011 19:11

 


Fick reda på rätt sent att Rock Ragge gått ur tiden i en ålder av 72 år efter en lång tids kamp mot cancer. Nu är det många som gått bort och det känns trist. Klicka här för att läsa lite om detta. Dom var ju ett gäng dessa rocklegender som bestod av Rock Ragge, Little Gerhard, Rock Boris, Burken och Rock Olga. Rocks Olga gick bort för inte så länge sen. Burken har jag träffat på Hotell Europas restaurang i Göteborg på 70-talet då jag bodde där. Jag störde honom och hans fru vid bordet med att be om en autograf...  Jag hade bara ett kvitto som han fick skriva på och jag vet inte om jag har kvar det än, måste kolla upp detta. Jag har inte lyssnat så mycket på Rock Ragge men han har ju funnits i hela mitt liv och man har läst om "Rockfolkets" bravader genom åren.

 

 

 

Klicka här för att komma in på "Burken och Rockfolkets" hemsida

 

  



Det fanns inga bra kvalitetsklipp att hämta men detta var någotsånär.

 

 


Av Malin wiper - 2 april 2011 17:57

       


Jag är med och tävlar hos Joanna om presentkort hos http://www.solentro.se/. Ni kan också gå in och vara med i tävlingen


Klicka här för att komma in på Joannas blogg


Klicka här för att komma in direkt till tävlingsinlägget. Tävlingen pågår t.o.m 6 april


   Ha en fin och njutbar kväll...   


===================================================================================== 


Här spelar en av mina favoritviolinister "Air" av Bach. Han heter David Garrett och var även på besök hos "Skavlan" i går på tv 1. Till detta klipp underbar konståkning. Klicka här för att komma in på hans hemsida. På sin fiol spelar han allt från klassiskt till hårdrock.

 

Av Malin wiper - 2 april 2011 16:11

 


  Dom hade verkligen bra priser och saker på denna loppis. Här stod en man och sålde koppar, mässing, tenn och lite annat.

 

  

 

Jag köpte två ljusstakar i mässing som hade det lilla extra. Dessutom har jag blivit jättebra på att pruta...  Dom står nu i min mans rum på en hylla bredvid skrivaren och passar som pricken över i:et. Den lilla kostade 20:- och den stora 30:-

 

   

 

På detta bord stod lite dyrare saker men jättesnygga.

 

 

 

   

 

Jag blev så förtjust i denna smäckra vas för 50kr men lyckades få den för 40kr. Den skall jag ha nån liten blomma i.

 

    

 

   

 

Under vasen står det så här

 

   

 

Här ett par spetsiga skor med en pytteliten kilklack. Spetsiga skor kommer snart i modet igen. Jag hade såna på 60-talet men med en taxklack som det hette då. Dessa har jag inte köpt.

 

Klicka här för att se att även taxklacken är tillbaka i modet

 

   

 

Möbler var det första man såg när man kom in. Dessa stolar var jättefina men inte min stil. Så välskötta.

 

        

 

  '

 

Här ett bord med nästan bara kvalitetsporslin.

 

 

 

   

 

Jag köpte detta skrin som jag skall göra nåldyna av.

 

 

 

   

 

Under står det så här

 

   

 

Sånt här fint porslin med bleka rosor fanns det en hel uppsättning av med både såskoppar, asietter, tallrikar, soppterrin mm. Jag har märkt att många ungdomar börjar gilla sånt här blommigt porslin.

 

 

 

   

 

Så här står det under det porslinet   

 

   

 

Dessa vackra kinesiska fat fanns det en hög av också



   

     

   

 

Koppar med svalor på som ser tidlösa ut

 

  

 

Klicka här för att läsa om svalor

 

   

 

Detta var också jättevackra djuptallrikar.

 

 

 

   

 

Jag hittade även denna lilla moccakopp till nåldyna

 

   

 

Här stod en kille och en tjej som hade massor av fynd så jag köpte en hel del där.

 

   

 

Denna köpte jag där och den är i tjockt glas och smide med en värmeljushållare bakom. Jag har för mig att dom sålt såna här på Servera.

 

 

 

   

 

Så här ser den ut från sidan och jag köpte den för 10kr. Dom hade satt väldigt låga priser på allt dom sålde vid det bordet.

 

   

 

Denna av märket "Cult design" fick jag för 5kr

 

     

 

Inte nog med detta utan här ser ni ytterligare "Cult design" och allt detta fick jag för 20kr. Helt sanslöst billigt. Det är ju bara att gå till Mimmis Magasin om jag vill ha andra insatser till ljushållaren. Jag skall ha denna i sommar på altanen.

 

   

 

Vi köpte även denna katthållare för 10kr vid detta bord. Skall fråga om syrran och svågern vill ha den eftersom dom har två katter.

 

         

 


 


Folk från vårt favorit Röda korset (Brunnsgatan) var där och sålde hembakat bröd och då passade vi på att köpa lite som vi fryser in.

 

 

Min man köpte sig ett jättefint kockförkläde med grytvante till som var helt nytt i jeanstyg för 30kr

 

  

Dom hade även blommor där så jag köpte mig denna gröna växt som jag nu planterat i en kruka i rummet. Det ser ut som en svärmors tunga men det är det inte. Hon som sålde blommor visste inte heller vad det var för blomma. Den blir inte så hög men bred.

 


Vi köpte även lite gosedjur till Tyra 3 år som är dotter till ett par som är med i samma projekt som min man. Hon älskar mjuka djur och blir alltid så glad när man ger henne nåt.

 

   


 


Det fanns även tavlor, möbler, sylt, böcker, väskor mm. Jag köpte några fler småsaker också men får inte med allt och jag borde nog delat upp inläggen. 

Av Malin wiper - 2 april 2011 08:15



I dag skall vi i alla fall försöka åka ut lite med bilen lite så jag får känna på hur länge jag kan sitta. Det känns som värken börjar ge sig lite och då får man lite mer lust att göra saker. I går såg jag lite på Skavlan och Cat Stevens var en av gästerna. Han har kommit tillbaka igen och spelat in ny musik. Nu är nästan all snö borta och det är lite disigt och grått. Termometern står på 4.5 varmgrader. Vi har nyss slagit upp våra blå och gröna ögon och skall ta oss en härlig frukost och bara njuta och samla kraft.

  

    

Den här låten sjöng han i går och den heter "Father and son" Numera heter han Yusuf Islam. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1948 i London som Stephen Demetre Georgiou. Han går under namnet Yusuf Islam sedan 1978 och är en brittisk sångare, gitarrist och låtskrivare med Svensk-grekcypriotisk bakgrund. Cat Stevens har sålt 60 miljoner album världen över. Jag lyssnade mycket på honom under 70-talet. Han har en egen härlig ton på rösten och bra texter.

                  

  Klicka här för att läsa texten till låten Father and son 

 

Må er dag bli lyckad och glädjefylld...    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards