Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Våffeldagen!

Av Malin wiper - 25 mars 2011 18:46

 


Jag fick zooma rätt rejält för att fota dessa två kanadagäss nere vid vår å. Min fru dikterar och jag skriver så tangenterna nästan brinner...  


   


Kanadagås (Branta canadensis) är en fågel inom släktgruppen gäss med sin ursprungliga utbredning i Nordamerika men som genom introduktion nu har en stor population i Europa och även på Nya Zeeland. Dvärgkanadagåsen behandlades länge som en underart till kanadagåsen men har idag artstatus.

 

  


Nu är nästan all snö borta nere vid ån. Det kommer att bli underbart när grönskan kommer.


    


  


Här har jag Mr T matat änderna på gården.


 


 


Mr T och jag var ute och promenerade och hamnade till slut inne i samhället. Vi visste inte att det var våffeldan i dag...  Det var rätt fullpackat på Ritz Konditori och alla tycktes beställa in en våffla. Vi gjorde detsamma men jag avstod från grädden. Det var nog en av dom godaste våfflor jag ätit. Smaken var njutbar och med lite tunnt stöat socker ovanpå så blev det en smaksensation...  

 

    

 

Klicka här för att läsa om våffeldagen


 


Klicka här för att kolla vart jag hittade detta lustiga våffeljärn.

 

  

 

Frestande bakelse hos Ritz med ett chokladflarn på baksidan 


 


Dags för kvällsöppet i Vaggeryd 31/3 till 21.00 

 

 

Ischiasen eller ryggskottet verkar sitta i hos min fru och det kommer nog att ta tid innan det släpper. Hennes syster trodde det mer lutade åt ryggskott eftersom värme hjälper mer än kyla. Nu har jag i alla fall hämtat det nya databordet som ser jättebra ut och jag skall installera det åt min fru i morgon. Då kommer hon att kunna blogga lite men måste ta det försiktigt Hon tackar er alla för era härliga och värmande kommentarer...   

 

   

 

 
 
Stevie

Stevie

25 mars 2011 18:59

Senast jag åt våfflor var någon gång mellan 2004 och 2006 minns jag! Det var hos en kollega vid namn Kerstin, och hon vart förtvivlad för att hon bara hade lingonsylt hemma. Jag vart glad, den ända sylt jag gillar, svarade jag! :)

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

26 mars 2011 07:43

Mr T: wiper och jag har inte ätit våfflor heller på flera år. wiper avskyr lingonsylt ;)

wiper hälsar så mycket till dig

 
Ingen bild

Mia

25 mars 2011 19:42

Jag ler så brett det bara går när du skriver att du får springa på tangenterna så det bara glöder... Härliga bilder. Här har vi ätit våfflor idag och ikväll blev det tacos. Har satt på mig min stegräknare nu och det har idag redan blivit 9003 steg. Så på måndag är det dags att börja stegen/resan mot Berlin. Det är genom reumatikerföreningen och tappa.se. En bra sporre framöver och även till att tänka på vad jag stoppat i mig. Jag och mitt minne. Kanske jag sagt det tidigare. Så det däringa med minne är du inte ensam om vännen min. Ha en härlig kväll. Jag hoppas verkligen att det släpper i ryggen för dig snart. Kramar till dig o din goe man som är ett härligt stöd för dig/och för varandra med.

Malin wiper

26 mars 2011 07:42

Mr T: ;) Det är gott med våfflor. Inte dumt att ha en stegräknare på sig. Vi har varsin som jag skall plocka fram. Vilken härlig resa att se fram emot. Har man besvär med nacken så blir minnet och koncentrationen sämre. Hon är lite bättre men att sitta kan hon bara göra en stund men ej vid datan

Tack för fina ord både till mig och min fru

Hon skickar en stor kram till dig

 
skrivmoster

skrivmoster

25 mars 2011 21:13

Vilken tur änderna har som har Mr T som matar!!
Vi har matat oss med våfflor, sylt och grädde idag givetvis.

Om det är ett ryggskott så är trösten, att det kanske går fortare över än ischias! Man får se allt från den ljusa sidan - även om det känns mörkt! Kram och ha en skön kväll!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 mars 2011 07:40

Mr T: Tack för vänligheten. Det låter gott. Hoppas det är ryggskott men nu har det gått rätt många dagar så vi får se.

Hon hälsar tillbaka

 
Ingen bild

-Nena-

26 mars 2011 00:06

Tråkigt att läsa att du (Wiper) har ont.
Låter som ett bra bord där man kan välja om man ska stå eller sitta.

Krya på din rygg!
Kram

Malin wiper

26 mars 2011 07:38

Mr T här. Nu på morgonen så skall vi installera bordet. wiper hälsar och tackar för din omtanke

Ha en fin dag

 
Lena

Lena

26 mars 2011 07:54

Godmorgon mina vänner!

När jag var och röntgade ryggen och de konstaterade diskbråck, fick jag förklarat för mig att om ischias värken går ända ner i foten då är det diskbråck, men om den gå till knät då är det sk. falsk ischias!

var har du ont???

Hoppas verkligen att du mår bättre idag!!!


kramar

http://wilenas-blogspot.com

Malin wiper

26 mars 2011 10:01

Jag har ont från midjan ner i höften till låret. Jag har bara domnat i foten en gång och det var när jag satt för länge. Hoppas det inte är diskbråck.

Jag kan i alla fall blogga nu

Ha en fin dag vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards