Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Ischias!

Av Malin wiper - 24 mars 2011 08:44

 

Detta är Mr T som meddelar:


Min fru har kontaktat Vårdcentralens rådivning och fått som svar att det nog är ischias. Hon måste äta antiinflamatorisk medicin och får inte sitta vid datorn innan detta är borta. Det kan ta flera veckor. Hon kommer att gå flera korta promenader varje dag. Hon bör stå när hon använder datan så vi tittar efter en lösning på problemet. Det kommer att ta ett tag.


Jag kommer att hjälpa till med tävlingen tills den är klar.

Jag informerar om utvecklingen. Wiper är ledsen att hon måste göra ett uppehåll.


Hon hälsar till er alla och är tillbaka när vi fixat ett fungerande bord.

 
 
Lillan

Lillan

24 mars 2011 09:11

Åå, stackars Wiper-vännen! Hälsa henne och säg att hon ska göra precis som doktorn sagt, och bara tänka på sitt eget bästa! Ge henne en kram från mej!

http://lillansbloggvra.blogspot.com

Malin wiper

24 mars 2011 11:20

Kramen levererad. Dr T har sagt till henne och pysslar om henne...
Må så gott Lillian...

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

24 mars 2011 09:25

Ischias är verkligen otrevligt. Hoppas att hon kan få ordning på bekymren (vilket kan ta väldigt lång tid). Hoppas ni hittar någon bra lösning så hon kan stå och data lite. Hälsan måste gå före datorn, ta väl hand om varann.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

24 mars 2011 11:17

Mr T: Tack Samma, Vi kämpar på...

 
Cattis

Cattis

24 mars 2011 10:00

Åh vad tråkigt att höra att hon inte kan sitta vid datorn. Hoppas ni hittar en lösning.
Jag fick på prov en ståstol på mitt jobb och jag har sett något liknande på IKEA.
Kanske det skulle vara en bra sak?

Ge henne många kramar från mig

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

24 mars 2011 11:16

Kramarna är levererade. vi spanar efter en lösning...

 
skrivmoster

skrivmoster

24 mars 2011 10:09

Aj då! Det viktiga är att sköta om sig och bli frisk. Jag skickar varma krya-på-dig-hälsningar och ser fram mot, att du kanske så småningom "stående" kan skriva dina härliga blogginlägg. Tänker på dig!! Kramar som mr T får leverera från mig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2011 11:15

Mr T här:
Kramen levererad. Tack för de vänliga orden. Vi hoppas ju att det blir bra...

 
Maya

Maya

24 mars 2011 12:36

Hej Mr T!

Tack för info. Vi är många som följer hennes blogg och förstår att det är ett stort intresse för henne. Men hon behöver inte ha dåligt samvete över oss för vi vill ju att hon ska bli frisk i första hand. (Och tävlingen kan ju skjutas fram om Malin önskar det).

Ischias är inte kul, det gör ont men det är som tur var övergående. Voltaren Gel funkar bra också ;) Om Ni hör med en arbetsterapeut/sjukgymnast kanske Ni kan få låna ett "ståbord" som man kan hissa upp för dator och annat. Det finns på Hjälpmedelscentralen och man får låna sånt på obestämd tid, i vart fall tills hon blir frisk.

Hälsa så mycket från Maya! Ge henne en kram även från mej! Tänker på Er! Hoppas solen skiner även hos Er som den gör här! Dock har vi väldigt blåsigt men det verkar som hela landet har halvstormigt ;)

Må väl!
Kram!
// Maya

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

24 mars 2011 14:27

Mr T: Tack för det Maya, vi skall kolla med hjälpmedelscentralen.
Ha det gott...

 
Helga

Helga

24 mars 2011 13:17

Det var tråkigt att höra, men det viktigaste är ju att Wiper mår bra!!! Krya på sig nu och ta det lugnt med bloggandet.

Jag vill gärna köpa en nåldynekopp men det kan vi ta sen när allt är bättre!! Kramar!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2011 14:24

Mr T: Tack för det Helga. Wiper hälsar "ha det gott"

 
Stevie

Stevie

24 mars 2011 13:52

Stort KRYA PÅ DIG! ♥
Det kallar jag Kärlek, Mr T & Wiper ♥
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

24 mars 2011 14:23

Mr T: Tack Stevie, wiper hälsar

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

24 mars 2011 14:25

Hoppas innerligt att du snart blir bättre vännen,har ju liknande problem själv så jag vet.Har du pratat med någon om att få akupunktur,kan lindra bra.
Ta vara på dig nu o ha mysiga lugna promenader kanske med Mr.T ;-) du är i våra tankar o hoppas du snart får bättring.Våga inte komma tillbaka för tidigt nu ;-)
Paketet skickades till dig i dag,så hoppas du får det imorgon.
Snälla goa Dr.Mr.T leverera en go o värmande krya på dig kram till din underbart goa fru.
kramen till dig med förståss.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2011 14:31

Mr T: Tack Karin, kramen levererad med ett "krya på dig". Spänd förväntan inför paketet...
Sköt om dig du också...

 
Ingen bild

Mia

24 mars 2011 16:22

Det låter inget bra det. Tveka inte på att söka ändå tycker jag om du inte blir bättre vännen. Jag själv får ligga ner och ha min laptop i famnen med laptopskydd under. Jag hade aldrig klarat av det annars emellanåt. Men ibland får jag helt hålla mig ifrån datoreriet. Kan du se mig ha kuddar under armarna som stöd för armarna klarar inte den ställningen heller ibland. Eländigt men man får komma på olika ideer för att få det att funka. Bra att du har din goe man att hjälpa dig och se till att du får ett högt bord. Goa kramar till dig nu och krya på dig. <3<3<3

Malin wiper

24 mars 2011 20:09

Mr T: Tack Mia!
Vi har ett bord på gång och jag åker till Hovslätt utanför Jönköping imorgon och hämtar det.
Jag får kanske fixa till en laptop till henne också......kramarna levererade

 
anitabirgitta

anitabirgitta

24 mars 2011 18:00

Det var inte skoj att få höra..jag hoppas hon blir bra snart och att hon får den hjälp som behövs. Brukar själv varva med att sitta vid våran stationära dator och den bärbara och då kan jag sitta där jag vill. Höj och sänkbar tror jag kan vara bra att satsa på. Nu får du hälsa Wiper att hon ska ta det lugnt och bli bra.

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2011 20:05

Mr T: Tack AnitaBritta!
wiper hälsar tillbaka "må så gott".

 
Annelie

Annelie

24 mars 2011 19:18


Men stackars frugan... :o((
Ja då äré ju inte konstigt att hon har värk, bra med promenader.
Hälsa såå gött till henne med en kram och hälsa henne Krya på sig, hälsa henne också att det får ta den tiden det tar,, vi väntar på henne ändå.

Kramar till er båda..

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

24 mars 2011 20:03

Mr T: Tack Annelie!
Kramat och "kryat på" frugan", hon hälsar

 
Lena S

Lena S

24 mars 2011 22:12

Krya på dej-kramar från mej!

http://nelasvarld.blogg.se

Malin wiper

25 mars 2011 09:13

Mr T: Tack så mycket. Wiper hälsar tillbaka...

 
Helene

Helene

24 mars 2011 22:12

Hugs & Kisses till Malin och givetvis till Mr T, oxa!! Tell Malin to take it easy, take care of herself and not worry about us, we will survive ;o)
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

25 mars 2011 09:12

H&K to you too from M&T. We wish you a splendid Friday. Thanks Helene.

 
ansepanse

ansepanse

24 mars 2011 23:30

styrkekramar till dig vännen, hoppas att du snart, mycket snart får känna dig bättre igen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

25 mars 2011 09:09

Mr T: wiper tackar så mycket,njut av fredagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards