Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Malin wiper - 23 mars 2011 17:55

 

Cleopatra 1963 


Jag har inte hängt med riktigt i dag vad gällande nyhetsflödet. Min bloggvän Maya skrev i en kommetar till mig att Elisabeth Taylor dött. Det känns jättesorgligt. Jag har växt upp med henne och njutit av Lassiefilmerna, Kleopatra, Katt på hett plåttak, Vem är rädd för Wirginia woolf, Nord & Syd mfl. Snart finns det inga kvar ur det gamla skådespelargardet. Hon blev 79 år gammal. Klicka här för att läsa mer om henne. När jag växte upp ansågs hon vara världens vackraste kvinna.


Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Elisabeth Taylor.


 



 


Av Malin wiper - 23 mars 2011 11:56

Påskris från ICA i Vaggeryd 


Här kommer två klipp från min promenad i dag. Synd att man låter så uppstyltad och inte kan prata naturligt...  Det är så lätt att haka upp sig och låta stel...  Det är inte så lätt som man tror att prata när man filmar.





 


Klicka här för att komma in på en tävling om detta fina armband från liten design. Tävlingen började i dag.

 

   


Här kommer ledmotivet till James Bondfilmen "Diamonds are forever" från 1971 med Shirley Bassey.


    


Klicka här för att komma in på Shirley Basseys hemsida


Av Malin wiper - 23 mars 2011 10:49

    


  Innan jag gick ut på min välgörande promenad så var jag tvungen att göra mina nackövningar. Här ser ni en ny övning med gummiband jag fått. Man skall dra armbågarna bakåt till midjan och sen skjuta bak axlaran så långt det går. Har två andra övningar också men då biter man i bandet och rör huvudet från sida till sida. Det känns rätt bra men ibland måste jag lägga på kylgelén efterråt.


 


  


Så här lite är det kvar av lekparken vid ena järnvägsövergången nu för dom håller på att göra en tunnel under järnvägen.


    


  


Bredvid en stor sandhög och en skopa till grävmaskinen.


  


  Två katter ligger och myser inte långt ifrån vårt hus


           


   


Denna cykelbarnstol har klarat 2 vintrar nu...  Den står lutad mot ett stängsel bakom järnvägen.


 


   


Här kommer lite händelser som folkets hus bjuder på framöver.


   


Denna Svenska film "Hur många lingon finns det i världen" visas på Folkets Hus bio 17/4 15.00 + 18.00 Klicka här för att läsa vilken recension filmen fick.


 


    


Dessutom har dom snart loppis igen.


  


Nya läckra bakelser hos  "Ritz konditori"


     


   


Detta är vår fina restaurang Martini. Här har dom fått ut lite sommarmöbler så snart går det nog att sitta ute igen. I dag skiner solen och det är vindstilla.


   


Nick Borgen kommer till Restaurang Martini 1/4


  


   


Sen kunde jag inte låta bli att gå ner i källaren här där min man och hans projektkompisar satt och hade ett möte. Måste ju kolla så dom sköter sig....  


 


   


Här är dom nu fångade på bild. Alla i denna grupp är så trevliga och behagliga personer så det kändes inte konstigt att gå ner och hälsa. Jag satt med på mötet en stund men sen fick jag ont igen så det var lika bra att promenera hem och förbereda lunch. 


          


 

Av Malin wiper - 23 mars 2011 07:09

    


Det kommer att bli svårt för mig att blogga för att bara sitta här på stolen gör att det värker nedanför midjan och ner på vänster höft, sitter jag för länge på stolen så domnar jag i benet och foten. Nu har jag fått ta Alvedon i 2 dagar. När jag är uppe och går och är ute och promenerar så har jag inget ont alls. När jag sitter i soffan som är mjukare så känns det inte lika mycket som på kontorsstolen. Detta började så smått för 3 dagar sen men jag trodde att det var nåt tillfälligt. Jag kan ju ha sträckt mig och en muskel har blivit inflammerad. Det är ju inte säkert att det är det som sjukgymnasten sa. Är det nån som känner igen detta? Nu kommer det att bli svårt för mig att sitta här och jag får ha längre mellan inläggen och att gå in på era bloggar kommer att ta hela dan eftersom jag får ta en i sänder. Tänk att alltid skalll det vara nåt. Jag vill inte hålla på att klaga för mycket i min blogg men nu blev jag lite skärrad.

 

  Nu önskar jag er en fin dag och att ni håller er över vattenytan...  Må så bra och ta hand om er...  

 

 


         


Av Malin wiper - 23 mars 2011 06:45

    

    

Vinn ett trendigt armband från http://www.litendesign.se/

 

   

För att ha en chans att vinna ska du svara på följande fråga:

 

Hur många olika namnsmycken finns det att välja mellan på nätbutiken www.litendesign.se ?


    

 

Lämna en kommentar till det här inlägget att du vill vara med och tävla,


samt maila till wiperium@hotmail.com med det rätta svaret.

Vinnaren utses genom lottdragning mellan de som lämnat rätt svar. 


Tävlingen pågår t.o.m söndag 27 mars kl:20.00 


Lycka till!


      

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards