Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Wides Sport!

Av Malin wiper - 16 mars 2011 07:57

  

 

I går åkte vi iväg mot vårt grannsamhälle Skillingaryd. Fast vi stannade lite utanför vid Wides sport där vi brukar handla jackor och annat. Jag intervjuade ägaren för "Önska så spelar jag" Det inlägget kommer in efter detta inlägg.

 

        

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida

  

  

 

Vi handlade duschtvål där och den är både bra och billig. Heter "A activ life".

 

    

 

  

 

Här en vy över lokal ett i butiken. det finns så mycket fina sportkläder och jackor, skor mm där.

 

  

 

Här ytterligare lite

 

  

 

Här ser man rum nr 2 med provhytter. Rakt fram ligger fyndavdelningen

 

  

 

Stormsäkra paraplyer för 75kr

 

   

 

   

Klicka här för att kolla vart jag hittade dessa festliga handskar. Fick reda på av min bloggvän Maya att det är Elsa Schiaparelli som designat handskarna. Klicka här för att läsa om henne

 

  

Elsa Schiaparelli

  

  

 

Jag hittade ett par äkta skinnhandskar som kostat 129kr men var nedsatta till 50kr. Dom hade bara ett par kvar av damhandskarna och det är dom till höger. Herrhandskar fanns det massor kvar av och i olika modeller. Det var ett mjukt skönt skinn på alla handskarna.

 

     

 

 

  

 

Fick även tag på ett 5-pack med lite tunnare sockor som är bra nu när det blir lite varmare

 

           

 

  

 

Min man köpte lite lyxigare sockor som annars kostar 75kr/par men nu fick han 2 par för 50kr.

 

         

 

Här skiner solen i dag också. Vi har inte så mycket snö kvar nu men på vägarna börjar det torka upp. Min man tog sin första insulinspruta i går kväll och han sa att det inte kändes nåt. Sockret har gått ner redan nu på morgonen. Vi skall försöka få bort hans sputa genom att han går ner i vikt och då kommer även jag att mista kilon. Han har så många diagnoser så en till blir lite för mycket. I dag skall vi handla hem allt vi behöver för resten av veckan i mat som innehåller lägre Gi. Det blir inte helt utan kolhydrater men betydligt mindre. Vi känner oss peppade och är beredda att kämpa, men då kan man inte spåra ur hela tiden. Hoppas verkligen vi skall lyckas. Vi vet hur man går ner på lågt Gi eftersom vi testat förut med bra resultat. Synd att man inte kan gå på barer som vi också testat men sist vi försökte så blev vi så deprimerade. 

 

   

 

Sen jag blev överviktig så avskyr jag att väga mig så det är måttbandet som gäller. Vi har nu misslyckats så många gånger men jag har inte gått upp utan står på samma. Min man har däremot gått ner 6 kg sen han vägde sig på vårdcentralen sist.

 

    

 

  

   Ha en fin och solig dag...   

 

 
 
Maya

Maya

16 mars 2011 09:15

Jättehäftiga handskar, det skulle vara typiskt mej att ha sådana om dom inte vore så dyra ;) Det är inte Coco Chanel, utan designer Elsa Schiaparelli som gjort dem :)

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2011 10:23

Tack snälla du för att du upplyste mig ;) jag hittade handskarna i en blogg och såg bara ordet Coco Chanel ;) borde ha läst vidare. Nu är det ändrat. Dom är nog svindyra men roliga

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

16 mars 2011 09:21

Tack för en trevlig "shoppingtur"! Det är roligt att fynda... !

Idag ska jag på "tjejlunch" och det kan ju bli kul. Länge sen jag var med sist... Vikten, detta plågoris! För mig handlar det om karaktär och att inte slarva, vilket är så lätt. Här behövs krafttag!!
Ha en fin dag! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2011 10:22

Ja det är kul när man får tag på saker som har bra pris men är ändå hållbara. Vad kul med tjejlunch. Jag har haft dålig karaktär dom senaste åren.

Ha en toppendag
kram

 
Hebbe

Hebbe

16 mars 2011 09:38

Morsning,,Ja det är bara att gratulera Augusta..
Kommer snart en ny film till utlottning..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2011 10:21

Det är ett häftigt namn ;)Vad kul då skall jag vara med

kram

 
Hebbe

Hebbe

16 mars 2011 09:41

Hej du,,Ja du,nog har jag ätit av stor potatis tidigare,som smakat som det ska,,men denna mastodont,kanske jag får besked från cypern hur den smakade..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2011 10:20

Har för mig att stora grönsaker inte smakar lika bra. Har läst det nånstans.

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Mia

16 mars 2011 09:53

Fin sportaffär och bilder du tog. Du ger en så bra bild av hur det ser ut. Det visste jag inte att det finns stormsäkra paraplyer. Vore något för oss som bor på västkusten där det ibland inte går att ha paraply pga blåsten som kan ta i då de vänder sig direkt. Ja, vilken kamp det är med vikten. Det är ännu viktigare då man får kroppsliga symtom. Ni har varandra och kämpar tillsammans. Det är ju jättebra. Skönt att mannens prov är bättre med spruta. Jag har en väninna som har en spruta insatt så hon doserar med en liten apparat innan varje gång hon äter. Hon fick diabetes ett och ett halvt år innan hon fick sin numera 21-åriga grabb. Vi träffades på BB då vi fick våra små. Ha en underbar dag vännen. Kram fr Mia

Malin wiper

16 mars 2011 10:18

Ja du det är så personligt och behagligt att gå in där. Jag visste inte heller att det fanns såna paraplyer ;) På västkusten blåser det jämt. Jag är van att vara smal så det känns inget vidare. Det går som du säger bättre när man är två som hjälps åt. Vad bra att kunna ha en pump inopererad så man får rätt dos

Ha en underbar dag själv
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

16 mars 2011 18:55

Stormsäkert paraply hade inte varit dumt att ha.

Ha det så bra!
Kram

Malin wiper

16 mars 2011 18:57

Det hade varit en höjdare ;)

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards