Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Hon & Han frisering!

Av Malin wiper - 14 mars 2011 12:35

  


Här ser ni vart jag suttit hos frissan Hon & Han. Det är massor av ljust hår på golvet. Hon klippte tre cm på min begäran och tunnade ur rätt mycket. Jag är jättenöjd. Hon tyckte inte heller att jag skulle ha hellugg. Hon tycker det ser bättre med en lång snedlugg till mitt ansikte. Inte lätt att få en bra bild på sig själv när man är så trött som jag är i dag. Det verkar vara fler som sovit dåligt. Trodde det var fullmåne i natt men Cattis säger att det blir på lördag natt. 

 

        

  

  

 

Så här ser det ut baktill, lite längre än framtill.

 

        

 

  

 

   Här har hon grejer till försäljning och jag använder Wellas produkter i dom oranga förpackningarna. Jag har jättetorrt hår och deras hårinpackning har gjort att håret har blivit lite bättre.

 

  

 

Detta är slingor som en del vill ha i sitt hår. 

 

       

 

  

 

Detta är en tång som våfflar håret och en plattång, men dom är mer resetång och för klena för mitt hår sa Sandra. Jag har redan en dyr bra plattång.

 

  

 

Så här ser min plattång ut och den har även värmeskydd. På tången står det: ceramic Tourmaline tecnology. Klicka här för att komma in på en sida där såna finns.

 

           

 

Hon böjde ut topparna lite med en plattång och även luggen. Det ser ut som jag har jättelite hår men så blir det alltid när man är nygjord. Jag har  lockigt hår i mig själv men har plattångat håret bra länge nu.

 

  

 

Som jag sa så har jag lagt till ett pris i min utlottning tisdag 15/3 17.00 i form av denna klädnypeklänning. Tyget till klänningen kommer från Mimmis Magasin. Dom tar alltid in så snygga tyger och har en stor variation så det passar till alla smaker.

  

     

 

  

 

Detta brosch i form av en svala har jag satt vid halsringningen på ena sidan

 

       

 

  

 

Detta brosch sitter på förklädet. Alla broscher köper jag på second hand.

 

Klicka här för att komma in och se dom andra priserna

 

Många av dom här frisyrerna har jag haft själv på 80-talet...   

 

 
 
Maya

Maya

14 mars 2011 13:37

Men så fin Du blev! Fint när det är lockat sådär utåt :)

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 mars 2011 15:02

Tack snälla du ;) ja hon tyckte att jag skulle testa att ha håret lite flikat utåt.

kramar

 
Helga

Helga

14 mars 2011 13:52

Men så fin du blev i håret!!! Hoppas din dag är fin på alla sätt :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2011 15:10

Tack snälla du ;) Jag är nöjd

kramar

 
Monica

Monica

14 mars 2011 14:09

Vad fin du blev i håret:)
Det är alltid kul och skönt att ha fått håret klippt, man känner sig så mycket fräschare:)
Önskar dig en fin start på veckan.
Här skiner solen men det blåser massor.
Jag ska snart iväg och jobba kväll på ännu en ny avdelning. Nu jobbar jag på 4 olika avdelningar, så jag hoppas det ger bra med jobb...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2011 15:10

Tack snälla du ;) Man känner sig verkligen fräsch och lättad. Härligt att du har sol men synd att det blåser. Ser att du jobbar lite obekväma arbetstider. Det gjorde jag också förut. Bra att du har arbete.

Ha en fin start på veckan själv
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

14 mars 2011 14:14

Du blev lika snygg i håret som alltid. Jag gillar verkligen ditt hår. Både klänningen och broscherna är jättefina, jag skulle nog kunna tänka mig att komma trea istället för att vinna nu ;)
Hoppas du är nöjd med håret.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

14 mars 2011 15:06

Tack snälla du ;) Sandra och dom andra där klipper så bra. Den som blir dragen först får välja sak. Sen får tvåan välja.

Det är snart dragning

Ha det bra goa du
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

14 mars 2011 14:19

Så FIN du blev!! Snyggt klippt bak tycker jag!
Klädnypeklänning - vilken nyhet för mig! Den var himla söt och jag har aldrig sett dess like!

Då får man hålla tummarna då!! :))

Må gott i sol!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2011 15:05

Tack! Ja det blev bra baktill och hon är så noga Sandra. Man har klädnypor i den när man hänger tvätt men kan även ha annt i klänningen. Hårrullar, plastpåsar mm.

Jag har tillverkat många såna. Ja det får man göra. Det är ju snart dragning

Må gott i solen själv
kram

 
Maya

Maya

14 mars 2011 15:21

Men Du? Går tävlingen ut idag? *Förvirrad* Var det inte den 15/3? :D

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 mars 2011 15:51

Jag tyckte själv att nåt inte stämde. Tack snälla du för att du påminde mig om detta. Man skall nog inte ha tävlingar när man är så förvirrad :( :0))

Då får jag lägga in ett inlägg ang detta

Tusen tack
kram

 
Hebbe

Hebbe

14 mars 2011 15:54

Ja det smakade mycket bra..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

14 mars 2011 16:16

Jag förstår det. Det såg supergott ut
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

14 mars 2011 16:17

Ta miste kan vi alla göra... ingen skada skedd!
Men du.. min mamma sa också "toka på sommarnöje!" Jag blev så full i skratt när jag läste!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2011 16:23

Det har du rätt i ;) Vi är ju samma generation och dom sa så då :0)) rätt roligt uttryck.

kram

 
Pisan

Pisan

14 mars 2011 16:20

Här är en till som är vimsig och förvirrad.... Glömde ju skriva att du är jättefin i håret :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2011 16:22

Du är för ung för att vara lika vimsig som mig :0)) Tack snälla du, jag blev nöjd

kramar

 
Stevie

Stevie

14 mars 2011 16:53

Din frisyr ser helvild ut bakifrån,
ja riktigt läcker faktiskt!
:)
Kram
Stevie
:)
Det var Olle och Stina som bodde på hemmet. De var lite tända på varandra så de tänkte ha lite "roligt". Så de träffades på Olles rum och kröp i säng.
Efteråt så sa Olle:
- Hade jag vetat att du var oskuld så hade jag varit lite försiktigare!
Då sa Stina:
- Hade jag vetat att du skulle få upp den, så hade jag tagit av mig ...strumpbyxorna......

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

14 mars 2011 17:38

Tack ska du ha ;) det var snällt sagt.

Du bjöd på en rolig fräckis också :0))Den har jag inte hört förut ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Annelie

Annelie

14 mars 2011 17:22

Vilket snyggt hår du har.. *vill oxå ha*, tjockt och härligt.
Snyggt med ljusa slingor i också..

Ha en underbar fortsättning på denna måndag, själv så blir det nog mestadels i sängen. Ska söka läkare p.g.a fallet i lördags.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

14 mars 2011 17:37

Tack snälla du ;) Det är inget fel på ditt hår och jag har för mig att du också har ljust hår. Bra att du vilar tills du skall till läkaren.

Ha en underbar fortsättning själv

Sköt om dig vännen
kram

 
Ingen bild

Mia

14 mars 2011 18:19

Fina bilder du tar och din frissa är duktig. Så kanonfint uppklippt. Jag har också lockigt i botten men håller mitt väldigt kort klippt numer. Det är lättskött. Kram fr Mia

Malin wiper

14 mars 2011 18:33

Tack snälla du ;) Frissan är urduktig, kul, snäll och trevlig. Ja du jag klippte upp håret lite mer den här gången. Jag skulle vilja ha helkort också men passar så dåligt i för kort hår. Det blir ju som du säger lättskött.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards