Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Malin wiper - 13 mars 2011 12:07


Comments by ZingerBug.com


Stort grattis till Min svåger Mr S som fyller år i dag (min mans bror). Vi har inte fått tag på honom än men min man och jag skall ringa och sjunga för honom. Han och hans fru är jättefina personer som det alltid är kul att träffa när vi fått tillfälle att åka upp till norr. Det är dom som nu har blivit farmor och farfar till en liten Emil.

  

  

 

Hoppas du har en fin födelsedag. Varma hälsningar från mig och din bror Mr T

 

    

 

   Vi hade tänkt åka tillbaka till Café Lakatos i dag eftersom Maria har  musik i form av "Odd Couple" som spelar på hennes fina café. Tyvärr orkade ingen av oss åka dit i dag, vi är alldeles för trötta. Vi får åka dit och fika nån dag i nästa vecka istället och ta upp hennes musikönskan.

 

  

 

Här en bild på "The Odd couple" med Maria Lakatos (mitten) som jag tog i augusti 2009 när vi var där och lyssnade på dom. Numera är dom 3-4 personer i bandet. Dom spelar både jazz och populärmusik med den äran. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

           

 

  

 

Klicka här för att se deras spelplan för 2011. Klicka här för att se bilder på när dom spelade på Café Lakatos för ett tag sen och vad det skrivs om dom.

 



Här lite plåster på såren brorsan...    

 

  

 

   Klicka här för att komma in på Billie Hollidays hemsida. Klicka här för att läsa lite om Billie Holliday

Av Malin wiper - 13 mars 2011 10:42

  

Bilden föreställer Folkets Hus bio i Vaggeryd

 

Jag har sett en actionfilm från 2010 som heter "Takers" och är regisserad av John Luessenhop. I rollerna ser vi Matt Dillon, Chris Brown, Idris Elba, Jay Hernandez, Paul Walker, Hayden Christensen och Zoè Saldana mfl. Träffande att min man hyrde en sån film när vi nyss haft ett bankrån här i samhället. Det går väl an att se på film men i verkligheten...     


  


HANDLINGEN

 

Ett erfaret team av bankrånare, inklusive Gordon Jennings (Idris Elba), John Rahway (Paul Walker), AJ (Hayden Christensen), och bröderna Jake (Michael Ealy) och Jesse Attika (Chris Brown) framgångsrikt slutföra sina senaste kupp och leda en liv i lyx när man planerar sitt nästa jobb. en tidigare medlem av deras team, släpps från fängelset han övertygar gruppen att göra en bepansrad bil med 20 miljoner dollar. Det visar sig sen vara ett ödestigert val. Gruppen som annars är smarta nog att bara genomföra ett bankrån om året tappar nu greppet skall det visa sig.

 

  

 

MIN RECENSION

 

Jag brukar inte gilla actionfilmer men denna var rätt spännande och dom hade gjort en film med intelligenta rånare som gjorde allt rätt men sen  spårade ur när en av medlemmarna kom ut ur fängelse och ville göra en kupp bara tre dagar efter att dom andra rånat en bank. Gruppen hade annars för vana att endast utföra ett rån/år. Den hade en bra skådespelarkår så filmen var ingen B-rulle. Inga gäsp från min sida. Den tappade lite av spänningen när den blev förutsägbar och man såg vart det barkade hän. Helt plötsligt blev rånarna dum, dummare, dummast...    och det på grund av den till synes knäppa kompisen som lurat in dom i detta nya brott. Det blir en katt och råttalek med polisen som ändå känns spännande eftersom jag kunde se filmen till slutet. Berättar inte mer för det blir lite överraskningsmoment.

 

Filmen får av mig 3 pistoler av 5 möjliga

 

         

 

 

Av Malin wiper - 13 mars 2011 09:50

  

 

Blev lite nostalgisk när jag hittade denna låt hos Stevie. Den vann melodifestivalen 1971. Hon heter Séverine. Det känns som det var bättre förr. Klicka här för att komma in på Severines hemsida. Severine är en fransk schlagersångerska. Hon föddes som Josiane Grizeau 1949. Hon representerade Monaco i Eurovision Song Contest i Dublin 1971 med låten "Un banc, Un arbre, Une rue" som kom på första plats. Hon har sedan dess mest varit verksam i Tyskland

 

  

Bilden kommer från animatiemagazijn  

 


Av Malin wiper - 13 mars 2011 08:08


   


Vi åkte över Munksjöbron i går och dom har hållit på att bygga ett hus som nu är klart. Det såg så fult ut när dom höll på men det blev rätt bra och ljust. På nära håll så är det som lite gråaktigt mönster i fasaden och det ser lite 50-talsretor ut. 


  


   Efter samhjälpen åkte vi till den andra stora second handbutiken "Bra & Begagnat" Där såg vi denna stora gamal radioapparat som dom vill ha 250kr för. Den är otroligt väl bibehållen och funkar som den ska enligt en lapp på baksidan.

 

Klicka här för att komma in på Radiomuseét i Jönköping

 

  

 

   Bredvid den stod denna som är ännu äldre och kostar nu 375kr. Mina föräldrar hade en jättefin radiogrammofonmöbel när jag var barn. Där laddade dom den med flera stenkakor och efter att en var spelad så ramlade den andra ner på skivtallriken.     

 

  

 

Det finns en lucka på sidan som man öppnar och där finns alla knappar till att ställa in radion.

 

  

 

En gammal klocka hängde på en vägg och under en målning av ett gammalt fartyg.

 

  

 

   Dom hade flera såna här karmstolar som var helt oförstörda.

 

  

 

   Sen denna i tyg som det bara fanns två av. Känns lite 40-50-talet. Jag har sett såna som barn. Faktiskt jätteläckra.

 

  

 

Stolar från 50-talet som jag hittade på en vintagesida. Klicka här för att komma in. Det fanns mycket mer där. 

 

  

 

Det enda jag köpte där var denna lite annorlunda visp för 3kr. Jag fick nån underlig känsla från barndomen att jag sett den i mitt föräldrarhem. Den ser helt ny ut och väldigt fin. Är det nån som sett en sån visp förut? och om den har nåt speciellt användningsområde. Jag var bara ute efter små moccakoppar och nåt blått tyg med ränder.

 

  

 

Det här gamla bordet är inte så tokigt och rätt tidlöst.

 

 

 

Vi åkte sen in och kollade lite på Röda Korset i Huskvarna. I fönstret stod denna fina svan som var lite mer bearbetad och av högre kvalitet än jag sett förut på dessa. Rätt stor modell men jag har inte plats för nåt mer hemma.

 

   

 

Jag hittade i alla fall lite koppar där. 2 st av dessa som inte är så liten som en moccakopp men en jättebra modell till nåldyna. Det fanns 6 st av dom men jag är inte säker på att det passar så bra och då vill jag inte köpa så många. Dom fick jag för 5kr/st. Under koppen står det: Mitterteich Bavaria 36.

 

   

 

Hittade till slut en moccakopp som jag har en grön av sen förut.  

 

   

 

Här en mugg att dricka sitt kaffe och te i när allt känns som ett enda stort elände....    fast det blir nog inte bättre av att dricka ur en eländeskopp...  

 

Ha en jättefin söndag....  

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards