Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Lasse Eriksson, ur tiden!

Av Malin wiper - 6 mars 2011 10:01

  


Det är så trist att ridån har gått ner så tidigt för Lasse Eriksson. Bara 61 år gammal. Jag såg honom för en c:a en vecka sen på Go´kväll och där såg han så pigg och fräsch ut så man fattar inte att han bara helt plötsligt är borta. Jag har alltid gillat att se honom på tv och är ledsen för att jag inte haft tillfälle att se honom live. Han har en hemsida så klicka här för att komma in där. Min man gillade honom jättemycket också.

 

           

 

Han föddes 1949 i Piteå i Norrbottens län. Gick ur tiden nu den 3 mars 2011. Han var en Svensk artist och författare som dessutom tog en fil.kand i ekonomisk historia innan han inledde sin teaterkarriär på 1970-talet. Han spelade då med "Panikteatern" i Uppsala. Tillsammans med blåsorkestern gjorde han showen "Vad varje kvinna bör veta om män" 1983. 1984 blev han känd för Tv-publiken med sina personliga betraktelser i Dagsedlar, som var korta avsnitt på fem minuter där han hade sällskap av hunden Hillman. Klicka här för att läsa mer på wikipedia

 

   

 

Ett klipp från ett föredrag han hade om humorns betydelse. 

 

 
 
Ingen bild

Kerstin

6 mars 2011 11:05

Kan bara hålla med.Han uppträdde på en fackföreningsfest i Obbola. Både rolig och väldigt trevlig. Stod ute och pratade med folk och var hur social som helst.
Har legat i magsjukan i natt så jag är lite mör. Ha det gott kära svägerska och hälsa maken. Kram

Malin wiper

6 mars 2011 11:28

Vad kul att du sett honom live. Förstår att det var intressant och roligt. Vad trist att du haft magsjuka, ingen höjdare. Hoppas du är bättre i dag

Sköt om dig vännen

Min make hälsar tillbaka. Hälsa brorsan
varm kram

 
Ingen bild

Mia

6 mars 2011 12:35

Det är ledsamt och alldeles för tidigt ;(

Malin wiper

6 mars 2011 14:28

Håller med :(

Tack för alla dina fina kommentarer. Hoppas allt är väl med dig och din familj
kram

 
yvonne

yvonne

6 mars 2011 15:29

Jag åt GI för några år sen och det passade inte mej Äter LCHF mat nu ,men jag håller inte stenhårt på den.Välkommen till vår bloggträff!17maj!Kram!

http://metrobloggen.se/skaningen

Malin wiper

6 mars 2011 18:06

Jag är verkligen nyfiken på den metoden och har tänkt sätta igång i morgon med att äta mindre kolhydrater helst då denna metod men måste först läsa in mig lite. Kul att ni har bloggträff. Måste kolla vart ni har den först och om jag har möjlighet. Bra att du har sån diciplin och karaktär.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

6 mars 2011 16:18

Tack ! Det är fint med oss. Du har en härlig och inspirerande blogg med så fina bilder. Delar med dig av din vardag på ett mysigt sätt. Kram

Malin wiper

6 mars 2011 17:59

Det var roligt att höra. Kul att du gillar min blogg, det glädjer mig. Ibland vet man inte vad man skall skriva om så det blir som det blir ;)

Ha en jättefin kväll
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 mars 2011 20:26

Jag blev verkligen paff när jag läste om hans död och just hur han dog också. Det är skrämmande hur en till synes frisk man bara kan ramla ihop och i den åldern.
Det börjar ramla bort många nu tycker jag.. :(
Hoppas du har mått bättre idag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

6 mars 2011 20:52

Han måste ha antingen fått en hjärnblodning eller hjärtinfarkt. Släkten på min mammas sida har bara ramlat ner och dött och då har det varit stroke. Det är verkligen många som gått bort på sista tiden

kram gulliga du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards