Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Nackbesvär!

Av Malin wiper - 4 mars 2011 09:40

    

 

Jag är bara inne en kort stund för att tala om att jag fick en kraftig reaktion i nacken i går som gav mig en ångestpanikattack. Tack och lov så har jag gått på KBT (kognitiv beteendevetenskap) i samband med min utbrändhet så jag hade en bra fokuseringsövning som hjälpte mig att häva det obehagliga. Sen tog jag på rätt tjockt med ice gelé på nacken och ner mot ryggen. Kunde inte sova på några timmar så jag vaknade sent i dag. Nu är jag så pass ostadig i nacken så jag kommer inte att kunna blogga i dag och kanske inte på hela helgen. Det blev nog för mycket med både syning och bloggen. Jag kommer att försöka ändra mitt beteende och skriva lite kortare inlägg så det inte spårar ur hela tiden. Jag vill mer än jag kan och klarar i min situation. Min man skall hjälpa mig att svara på era kommentarer.

 

Ha en fin helg och ta hand om er...   

 

           

 

 

 
 
Maya

Maya

4 mars 2011 10:19

Tänkte just på Dej och att Du tar på Dej så himla mycket och ber nästan om ursäkt till oss bloggläsare för att Du är dålig. Det får Du sluta med! ;) Är det någon som förstår Dej så är det jag då jag har liknande nacksymptom. (Ångestpanikattack låter dock för mej främmande och läskigt). Men jag tänker på Dej ska Du veta! Ta nu en bloggpaus och paus från allting överhuvudtaget så sköter Du om Dej själv ihelgen! Krya-på-Dej-hälsningar via Mr. T då :) Och till Mr. T: Ta hand om Frugan nu (som jag vet att Du alltid gör så bra)! :D Ha en skön och lugn vilohelg båda två!

Kramar från Maya

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 mars 2011 13:26

Mr. T hälsar: Jag pysslar om henne som en "kycklingpappa" :-)) och hoppas att hon blir bättre innan helgen är över...

 
Stevie

Stevie

4 mars 2011 11:50

Låter inget vidare alls!
Krya på Dig!
:)
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

4 mars 2011 13:23

Mr T svarar: Wiper låter hälsa "tack Stevie"

 
ansepanse

ansepanse

4 mars 2011 12:18

åh, stackars dig vännen, hoppas det lugnar ner sig med nacken om du låter bli bloggande och att sy och så där, jag håller nu på att göra en egen lista på spotify med creedence clearwater revival :) tack för att du tipsade om dem
krya nu på dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

4 mars 2011 13:21

Mr T svarar för Wiper. Tack för din omtanke. Creedence är kanon och John Foggerty ensam är inte dålig heller.
Ha det bra.....

 
Cattis

Cattis

4 mars 2011 13:57

Vila ut nu ordentligt under helgen så du blir pigg och kry. Vi bloggläsare ser hellre ett inlägg då och då hellre än inte några alls ifall du blir dålig. Jag vet också hur det är.
Min nacke håller med på att kollapsa nu eftersom jag suttit jättemycket med att försöka få ihop min mail.
Kram och ha en bra helg.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 mars 2011 08:10

Mr T här. Hon vilar för fullt och tackar för dina ord. Ta det lugnt du också så nacken får vila och återhämta sig

ha en fin helg

 
Monica

Monica

4 mars 2011 18:06

Usch, vad trist att du är så dålig!
Skickar stora och många kryapådigkramar:)
Tur du har en så gó gubbe som pysslar om dig, och hjälper dig:)
Kram till er båda*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 mars 2011 08:09

Mr T här. Hon tackar för krya på dig kramarna och hälsar tillbaka. Vi brukar pyssla om varandra när vi är sjuka

ha det bra

 
Ingen bild

Mia

4 mars 2011 21:58

Det är hemskt att ha så ont att man inte ens klarar av att sitta vid dator och skriva. Gott att du har egna hjälpmedel att ta till när det går så långt att du får ångestattack av det. Jag vet hur det är. Det är inte så mkt till tröst när man är mitt uppidet men som en go vän alltid säger till mig..det blir bättre <3 Kramar fr Mia

Malin wiper

5 mars 2011 08:08

Mr T här. Hon har svårt att låta bli bloggen för hon tycker det är så roligt. Hon blev rädd för reaktionen och då kan man få ångest. Hon tackar för dina fina ord

Ha det bra

 
Glimz

Glimz

4 mars 2011 22:45

Men goe vännen, det där lät inte bra & Mr T, du är en hyvens prick som tar hand om Mrs W hon behöver det bästa man kan få =)
BamseKramen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

5 mars 2011 08:07

Mr T Här. Tack för dom fina orden. Det är självklart man tar hand om varandra
wiper hälsar
Ha det bra

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

4 mars 2011 23:47

Din stackare! Att du skulle behöva få ont igen :(
Jag hoppas verkligen att du blir piggare igen men att du tar det lugnt så du får återhämta dig, även om vi vill läsa din blogg så måste din hälsa gå före. Du är värdefull!
Denna ångest är verkligen inget rolig, skönt att du ändå vet om att du innerst inne kan hantera det.
Jag vill önska dig och Mr T en så bra helg det bara går och att ni tänker på er själva i första hand.
Stor kram till er bägge!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

5 mars 2011 08:05

Mr T här. Det skall jag hälsa henne. Hon har svårt att låta bli. Tack för din hälsning

Ha det bra i helgen

 
Fina Frun

Fina Frun

5 mars 2011 01:23

vilken snäll och hjälpsam man du har :)

http://blogg.amelia.se/finafrun

Malin wiper

5 mars 2011 08:04

Mr T här. Klart man hjälper varandra

Ha det bra

 
Vicke

Vicke

5 mars 2011 08:09

detsamma önskar jag dig och jag hoppas att nacken känns bättre idag

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 mars 2011 08:10

Mr T här. Hon är lite bättre i dag efter vilan.

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards