Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 3 mars 2011 18:29

  


Vi har nyss kommit hem från Habo second hand och jag får skriva om det i morgon för det tar tid att göra iordning bilderna. Det får bli om Mimmis Magasin istället som jag besökte i dag. Denna skylt hade dom satt ut utanför butiken. Jag fotade lite nytt dom fått hem.

 

  

 

  

 

En jättefin vårig gardinkappa med blomkrukor på.

 

  

 

  

 

Dessa ljushållare hade hon fått hem fler av. Jag har en själv på väggen som jag är jättenöjd med.

 

        

 

  

 

Här en liten back för 4 dricksflaskor som var jättefin              

 

  

 

Här lite Cult design för barnfamiljer.


    

  

 

Två olik anteckningsblock med magnet och penna. Att sätta på kylskåp eller annan magnetplats.

 

  

 

  

 

Små fina kort att sätta på presentpaket

 

  

 

Små ljushållare med glas och plåt


   

  

  

 

Jättefina kökshanddukar från Ekelunds  

 

  

 

Romantisk blommig rullgardin som är mycket finare i verkligheten

 

        

 

  

 

Fanns även i duk och kudde

 

   

 

Läckert tidningsställ i trä


       

    

 

Ett brickbord med saftglas som får en att längta till varmare tider.

 

     

 

  

 

Löpare som jag inte riktigt lyckades fånga. Dom är jättefina

 

  

 

Barnserie "Cult design"

 

  

 

Läckert tyg till barnrum som gardin eller annat

 

  

 

Porslinsdekorationer

 

   

 

Med cult design finns det hur många kombinationer som helst. 

 

 
 
Ingen bild

Mia

3 mars 2011 20:28

Jag blir alldeles sjuk av alla fina saker som du tagit kort på. Otroligt fina. Vilka tips jag får. Saker jag vill göra och även investera i. Funderar på att tömma rum på det som finns och ställa in en och en och se vad jag verkligen vill ha och sen sälja det jag inte ska ha kvar. Återstår att sälja det bara... Loppisen på tändsticksområdet verkar bra i Jönköping, vet du nåt om det? Lördagar kan man ha bord där. Kram fr Mia

Malin wiper

3 mars 2011 21:48

Ja du det finns hur mycket som helst där och en härlig blandning. Vi skall också sälja bort en del eftersom vi skaffat en del nytt. Det blir för mycket stående på vind och källare

Tändsticksområdet har vi stått och sålt på en gång men det är inte lätt för folk vill knappt betala nåt. Vi fick sänka priset flera gånger trots att vi var jättebilliga på det vi sålde. Det är ändå många som står där och säljer. Man betalar ca 100-150 för ett bord. Det är varje lördag från 07.00-13.00

kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

3 mars 2011 21:35

Jag önskar vi hade Mimmis magasin här, deras reklamskyllt innehåller det som jag önskade mig under min bloggning idag :D
Jag såg en del cultsaker på tradera och blev sugen på att buda för jag gillar verkligen serien. Tyvärr är det en sån där dum månad som man bör hålla lite i pengarna.
Hoppas att ni hade det trevligt i Habo.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

3 mars 2011 21:45

Ja du jag är så glad att den finns och är så personlig och med så härliga människor som arbetar där. Cultserien är både praktisk och snygg. Numera kan man inte handla så mycket som förr tyvärr.

Vi hade det trevligt i Habo men jag var inte riktigt i form.

Hoppas du har en bra kväll kram

 
Helga

Helga

4 mars 2011 08:37

Det var mycket fint och vårfräscht hos Mimmis nu! Kul att få se...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 mars 2011 10:15

Mr T här. Wiper önskar dig en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards