Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Malin wiper - 3 mars 2011 20:44



     

 

Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida

 

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna bild. Det är en tårta i form av ett älskande par under ett täcke...    

 


Av Malin wiper - 3 mars 2011 18:29

  


Vi har nyss kommit hem från Habo second hand och jag får skriva om det i morgon för det tar tid att göra iordning bilderna. Det får bli om Mimmis Magasin istället som jag besökte i dag. Denna skylt hade dom satt ut utanför butiken. Jag fotade lite nytt dom fått hem.

 

  

 

  

 

En jättefin vårig gardinkappa med blomkrukor på.

 

  

 

  

 

Dessa ljushållare hade hon fått hem fler av. Jag har en själv på väggen som jag är jättenöjd med.

 

        

 

  

 

Här en liten back för 4 dricksflaskor som var jättefin              

 

  

 

Här lite Cult design för barnfamiljer.


    

  

 

Två olik anteckningsblock med magnet och penna. Att sätta på kylskåp eller annan magnetplats.

 

  

 

  

 

Små fina kort att sätta på presentpaket

 

  

 

Små ljushållare med glas och plåt


   

  

  

 

Jättefina kökshanddukar från Ekelunds  

 

  

 

Romantisk blommig rullgardin som är mycket finare i verkligheten

 

        

 

  

 

Fanns även i duk och kudde

 

   

 

Läckert tidningsställ i trä


       

    

 

Ett brickbord med saftglas som får en att längta till varmare tider.

 

     

 

  

 

Löpare som jag inte riktigt lyckades fånga. Dom är jättefina

 

  

 

Barnserie "Cult design"

 

  

 

Läckert tyg till barnrum som gardin eller annat

 

  

 

Porslinsdekorationer

 

   

 

Med cult design finns det hur många kombinationer som helst. 

 

Av Malin wiper - 3 mars 2011 18:10

  
Jag har fått awarden nedan från min bloggvän Paula. Tusen tack snälla du... 
 
Med denna award följer att jag ska skicka vidare till 5 bloggar, som har färre än 100 följare. Jag klarar inte av att välja ut 5 st så jag ger den till alla mina bloggvänner.
 

  
Av Malin wiper - 3 mars 2011 13:08

  

 

Jag hittade denna låt på Paulas blogg "As She´s walking away" med Zac Brown band feat Alan Jackson. Gillar den och dom sjunger så bra ihop.

 

  

 

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna mandolin

 

Klicka här för att komma in på Zack Browns bands hemsida

 

  

 

Klicka här för att komma in på Alan Jacksons hemsida


Av Malin wiper - 3 mars 2011 12:29

  


Jag tog mig en promenad och hamnade så småningom inne i samhället. Det drar som en magnet...  Jag äter bara en smörgås nu på morgonen och välling så jag kunde unna mig en härlig skinkmacka på Ritz Konditori. Satt där och myste med en tidning och en andelslott från spelbudiken "Konfekthörnan"

 

        

 

  

 

Jag frågad Åsa om hon ville hålla fram ett jättefint och gott bröd så jag fick fota på nära håll. Det är bagarens bästa och vi har lite kvar i frysen än. Bagaren har gjort så fint med två hjärtan som mönster på brödet. Dom är kreativa och påhittiga där.

 

  

 

  

 

Här lite mer gott bröd.

 

     

 

  

 

Detta händer på Folkets Hus på lördag 5/3 12-21 gratis inträde. Vi skall försöka gå på detta. Klicka här för att komma in på Folkets Hus hemsida.

 

     

 

  

 

Dan efter söndag 6/3 16.00 så blir det kafferep på Betelförsamlingen. Man får äta så mycket man vill av dessa godsaker så det är synd att man har sötförbud...  Det kostar 100:- för vuxna och 50:- för barn. Klicka här för att komma in på deras hemsida och läsa lite mer. 


          

 

  

 

Jag var in på Mimmis Magasin för att köpa lite snedslåband och då hittade jag dessa två tyger som kommer att bli jättefina till klädnypeklänningar. Det enfärgade blir förkläden. Fick en pratstund både Helena och Mimmi och det är alltid så stimulerande. Fotade lite nya saker som kommer i ett annat inlägg och fick även en intervju med Mimmi ang. musikönskan som också kommer i ett senare inlägg.

 

      

 

Av Malin wiper - 3 mars 2011 08:11

     

 

Hörde en bra låt med Reba McEntire hos Farfar-Hebbe som jag också sätter in i min blogg. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

  

 

Reba McEntire, född 28 mars 1955, är en amerikansk sångerska och skådespelare.

Av Malin wiper - 3 mars 2011 07:32

  


God morgon gott folk...  Vi kom inte iväg i går till second hand i Huskvarna för jag orkade inte efter all syning. Vi åker i dag istället för dom har öppet på Habo second hand 

  

  

 

Klicka här för att komma in på Habo second hands hemsida. Dom har öppet torsdagar 16-19 och lördagar 10-13.

 

     

 

Klicka här för att komma in på Bankeryds second hands hemsida. Dom har öppet tisdagar 17-19 och lördagar 09.30-13

 

  

 

Kolla! här står två av mina nåldynekoppar bland allt vackert hos Mimmis Magasin...      Det känns som en ynnest 

 

   

 

Här ser ni mönsterdelarna 

 

Jag fick en fråga i går från en kvinna som undrade om hon kunde få tillgång till mitt klädnypeklänningsmönster. Mönstret är bara i två delar och jag har klippt ut det på hårt papp så det bara går att lägga på tyget och rita av. Måste tänka över detta med mönstret för jag hade lite för bråttomt att lova bort mitt mönster. Har fått lite goda råd.

  

   Have a sweet day 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards