Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Creedence Clearwater revival!

Av Malin wiper - 2 mars 2011 14:05



  


  


  


Nu är det dags för en musikönskan igen och jag frågade min snälla svåger om han ville önska nåt och det ville han. Det blev en låt med Creedence Clearwater Revival som heter "keep on chooglin". Helst hade han velat ha liveversionen från 1970 men den hittade jag inte. Denna var en av dom bättre liveframträdandena med lite bättre kvalitet. 

Min svåger har alltid gillat att köra bil och även att reparera bilar. 

    

  

 

Han är en snäll, humoristisk och duktig kille som haft flera yrken. Hans intressen är fiske, sina husdjur, Foto mm. På denna bild har han katten Pip-Larsson i famnen, dom har även katten Nisse och hunden Axa. 

 

 

  

 

Klicka här för att komma in på deras fanpage. Klicka här för att komma in på deras tribute page.


  


Dom var en amerikanskt rockband som bildades 1967. Gruppen bestod av bröderna Tom Fogerty och John Fogerty, båda på gitarr och sång, Stu Cook på elbas och Doug Clifford på trummor. Dom hade en femårig karriär och gav ut en uppsjö av stora hits. John Fogerty var den färgstarka som sen fortsatte som soloartist. Klicka här för att läsa mer

 

  

 

   Tack svågern för att du ville vara med och önska.... 


 
 
Cattis

Cattis

2 mars 2011 20:47

Gokväll! Det här är musik som jag lyssnar på i bilen. Lagom lugn och behaglig musik.
Jag har lite strul med nätet så jag har inte kunnat haft så mycket tid att läsa eller skriva i bloggandet.
Men jag hoppas jag får ordning på det snart så jag kan vara med i bloggvärlden igen. :))
Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

3 mars 2011 07:25

Det låter bra. Vad tråkigt att det strulat på nätet. Jag har också haft lite återkommande problem. Hoppas du får ordning på detta. Man blir ju vansinnig när sånt händer.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Sussi

Sussi

2 mars 2011 21:00

Ingen grupp jag lyssnat speciellt mycket på men jag har förstått att dom var väldigt stora.

Filmen nedanför var på Holländska om jag inte läste helt galet? Jag har så svårt att se på filmer med andra språk än Svenska eller Engelska. Det är irriterande när man inte förstår vad dom säger ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

3 mars 2011 07:24

Dom var väldigt stora förr. Ja men då är det tur att det är textat ;)

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Mr K

2 mars 2011 21:23

Tackar och bugar, visst är det gott med musik som inte är så tillrättalagd som den ofta är idag. Det ska vara lite "skitigt".

Malin wiper

3 mars 2011 07:23

Hallå svågern ;) Varsågod! Håller med dig

Ha en fin dag
kram

 
Glimz

Glimz

2 mars 2011 22:31

TjoooHoooo, dem har jag hört talas om, till och med lyssnat på deras musik =)
Kraaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

3 mars 2011 07:21

Vad bra ;)

Ha en fin dag
kram

 
Vicke

Vicke

3 mars 2011 06:16

dom har jag också många fina minnen till, ha en fin dag nu

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 mars 2011 07:21

Det låter bra

Ha en fin dag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards