Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Malin wiper - 2 mars 2011 14:05



  


  


  


Nu är det dags för en musikönskan igen och jag frågade min snälla svåger om han ville önska nåt och det ville han. Det blev en låt med Creedence Clearwater Revival som heter "keep on chooglin". Helst hade han velat ha liveversionen från 1970 men den hittade jag inte. Denna var en av dom bättre liveframträdandena med lite bättre kvalitet. 

Min svåger har alltid gillat att köra bil och även att reparera bilar. 

    

  

 

Han är en snäll, humoristisk och duktig kille som haft flera yrken. Hans intressen är fiske, sina husdjur, Foto mm. På denna bild har han katten Pip-Larsson i famnen, dom har även katten Nisse och hunden Axa. 

 

 

  

 

Klicka här för att komma in på deras fanpage. Klicka här för att komma in på deras tribute page.


  


Dom var en amerikanskt rockband som bildades 1967. Gruppen bestod av bröderna Tom Fogerty och John Fogerty, båda på gitarr och sång, Stu Cook på elbas och Doug Clifford på trummor. Dom hade en femårig karriär och gav ut en uppsjö av stora hits. John Fogerty var den färgstarka som sen fortsatte som soloartist. Klicka här för att läsa mer

 

  

 

   Tack svågern för att du ville vara med och önska.... 


Av Malin wiper - 2 mars 2011 11:34

  

 

Jag såg denna filmen häromdan som heter "En sorts kärlek" och är ett drama från 2010. För regin står Reinout Oerlemans. I rollerna ser vi Carice Van Houten, David Lucieer, Wendell Jaspers mfl.

 

    

 

HANDLINGEN


"En sorts kärlek" är något så ovanligt som en holländsk storfilm baserad på en bästsäljare från samma land. Filmen tar upp ämnen som äktenskapslöften, otrohet och cancer med stor dramatik och visst blir man berörd. Dessvärre tvingas man sympatisera med en ganska odräglig huvudkaraktär.

Stijn (Barry Atsma) är en bekymmersfri playboy i sina bästa år som lever gott på sitt höjdarjobb i reklambranschen, vilda fester och problemfria engångsligg med vackra kvinnor. Men så träffar han Carmen (Carice van Houten) som vänder uppochner på hans tillvaro. De gifter sig och skaffar barn. Han kan ändå inte vara trogen sin fru.


  

 

MIN RECENSION

 

Denna film har fått väldigt blandad kritik men jag tyckte om filmen som hade ett lite snabbare tempo och inte blev för sentimental trots det traumatiska huvudämnet (cancer) otrohet. Filmen byggdes upp och sista delen av filmen så grät jag nästan blod....  Det blev som ett crescendo av känslor och dramatik. Man blev nästan vansinnig på den manliga rollkaraktären som var notoriskt otrogen, en riktig skitstövel...  som genom sin otrohet försökte döva sin ängslan och ångest när hans fru fick cancerbesked. Man fick knappt se nåt från deras dotters synvinkel utan filmen utgick från mannens känsloliv. Jag berättar inte mer om ni vill se filmen.

 

Klicka här för att läsa en bättre och mer detaljerad recension

 

  

 

Jag tycker den var så pass sevärd så jag ger den 3 filmprojektorer av 5 möjliga

 

           

 

 

Av Malin wiper - 2 mars 2011 09:58

     


Jag fick två klänningar klara p.g av att min man sköter allt annat hemma. Denna med motiv av franska liljor. Förklädet är från tyg jag köpt hos Mimmis Magasin.

 

  

 

På förklädet satt jag ett brosch i form av ett paket som jag hittat på second hand.

 

        

 

  

 

Upptill ett pins också från second hand

 

     

 

        


Färgerna stämmer inte riktigt på bilden för förklädet är mer mörkrosa,förklädestyget är köpt på Mimmis Magasin. Själva klänningstyget fick jag från syrran för några år sedan. 

  

  

 

Den här gången har jag satt ett örhänge som prydnad på förklädet. Det kommer från second hand.

 

  

 

   Klicka här för att komma in på en sida med vackra Beten-Pirkar.

 

     

 

Det är möjligt att vi åker in till Jönköping senare i dag. Dom har öppet på dom stora second hand och jag behöver mer broscher. Sen längtar vi till Café Lakatos som vi inte besökt på länge p.g.a att jag inte orkat åka storstan efter lång tid med nackbesvär. Nu när jag går på sjukgymnastik och har övningar så har det blivit lite bättre och sen denna ice gelé som är en räddare i nöden. Jag brukar smeta på mig den varje kväll nu för jag har märkt att jag är så mycket bättre då på morgonen.

 

  

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter "El Ninjo" där jag hittade denna klädda barngalge. Det är just barngalgar jag använder till mina klädnypeklänningar.

Av Malin wiper - 2 mars 2011 08:03

  

 

Här kommer en låt med den Danska gruppen Gasolin som var mäkta populär i början av 80-talet. Låten heter "hvad gör vi nu lille du" en liveversion från 1982. Den här låten gick het på skivtallriken när jag hade fest. Gasolin var ett danskt rockband från Christianshavn i Köpenhamn. Det bildades av sångaren Kim Larsen som sedemera blev framgångsrik soloartist. Klicka här för att läsa mer.

 

    

 

Klicka här för att komma in på Kim Larsens hemsida

 

Av Malin wiper - 2 mars 2011 07:31

  


Nu kommer det att gå fort när vi redan är inne i mars månad. Fast vi har det rätt grått och trist här med rätt mycket snö kvar. I går fick jag lägga av med syningen efter bara en klänning. Nu har jag 3 halvfärdiga som jag skall göra klara i dag. Vi har inget särskilt annat på agendan utan det är lugna gatan hos oss.

 

  

 

Min man kom hem med 3 kartonger ägg som hade kort datum därför sålde dom äggen för 5:-/kartong. Min man sa att han tänkte baka några sockerkakor av äggen. Datumet går ut 4/3.

 

     

 

  

 

Här är det färdiga resultatet. Fattar inte varför dom inte fått nån färg fast dom är helt klara. Det är egentligen vansinnigt att baka när man håller på med viktminskning. Jag blev så sugen i går när jag kände lukten från köket...  I dag skall han baka 2 päronkakor.

 

     

 

  

 

Vi har köpt avokado i nätförpackning nu två gånger och inga av dom gick att äta. När dom mognat så var dom dåliga inuti. Vi gick tillbaka till ICA och fick en ny förpackning. Tyvärr så kommer säkert dom att vara dåliga också. Det är som att slänga pengarna i sjön. Jag fattar inte varför dom inte håller kvalitet.

  

       

 

  

 

Min man skötte allt i köket i går och bjöd på mat med lågt Gi. Han hade köpt fina fläskkottletter som hade extrapris på ICA. Fattar inte hur han kunde få dom så möra. Sen hade han en sås med bara sky och lite grädde i. Till detta broccoli, morötter, palsternacka, selleri och kålrot. Han köpte en finare avocado på Konsum som han delade på och la på sidan av tallriken. Jag koncentrerade mig på syningen.

 

     

 

   Ha en fin onsdag...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards