Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Malin wiper - 1 mars 2011 13:28

  

 

Klicka här för att komma in på Eurytmics hemsida. 

  

        


Av Malin wiper - 1 mars 2011 12:51

  


Jag ägnar min dag åt att sy färdigt lite klädnypeklänningar för jag har två personer som jag lovat för länge sen. Hädanefter så skall jag ha ett lager uppsydda så jag kan hålla det jag lovar...  Det är nacken som sätter käppar i hjulen. Här ser ni en halvfärdig klänning och man fattar inte att detta passar ihop...  

 

  

 

Så här ser den ut färdig. Förklädestyget var min man ner och köpte till mig hos Mimmis. Han fick hjälp av Mimmi och välja och det passar ju utmärkt ihop trots så olika mönster.

 

  

 

Detta kokboksställ med mönster av franska liljan hittade jag här Där fanns det mycket fint att titta på

 

  

 

Som prydnad på förklädet har jag satt en brosch i form av ett frimärke med en älg på. Den köpte jag för länge sen på second hand.

 

  

 

   

 

Upptill som dekoration satt jag ett hängande brosch från nån slags förening. Hammaren skall föreställa en stiftshammare enligt min man. Klicka här för att kolla in en stiftshammare

 

  

 

Dessa uppiffade klädnypor hittade jag på en sida som heter "Beadwithingrid" Det finns massor av hantverkstips på den sidan. Klicka här för att komma in på sidan. Nu skall jag fortsätta med två andra i samma tyg.

 

Av Malin wiper - 1 mars 2011 09:51

  

 

Klicka här för att komma in på Tanita Tikarams hemsida Hon är född 1969 i Munster, Nordrhein-Westfalen, Västtyskland och är en brittisk singer/songwriter av malaysiskt-indiskt-fijianskt ursprung. Klicka här för att komma in på Tanita Tikarams blog 


     


Av Malin wiper - 1 mars 2011 09:09

  


Vi vaknade 08.30 och har sovit lite dåligt båda två. När vi ätit frukost så såg vi änderna vänta på sitt morgonmål. Här är min man på väg ut med en omgång solrosfrön.

 

      

 

  

 

Varning!!!. Här ser ni morgonrocksmannen...  Han kunde inte vänta tills han var klädd...    När jag förbjöd honom så sa han att han sett flera personer som gått ut och hämtat tidningen i morgonrock. Nu har i alla fall änderna fått mat... 


   

 

Den här Star wars inspirerade morgonrocken (Jedi morgonrock) hittade jag här Stället heter "Coola prylar.nu"

  

   

 

I går började jag att sicksacka 5 klädnypeklänningar med förkläden. Så här rörigt blir det när man inte har nåt syrum att stänga in sig i utan måste sitta vid rumsbordet. Vi har en källare som är på 75 km som går att inreda men vi har varken råd eller ork sen vi blev sjuka. Nu i vår så måste vi skrapa och måla alla våra fönster och det kommer att ta tid. Om jag haft möjlighet att inreda källaren så skulle jag göra en liten biograf i ett rum. I ett annat en spaavdelning med bubbelkar. Tvättstugan skulle jag renovera upp helt. Sen skulle jag ha en liten bar nedanför trappen. Då återstår ett rum som då blir hobbyrum. 

 

    

 

   Hoppas ni får en fin tisdag...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards