Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Hos frissan, Hon och han!

Av Malin wiper - 28 februari 2011 10:26

  

Bilden kommer från Vickes animera i gimp


  


Jag har nyss kommit hem från frissan och jag tog ett kort på mig själv genom spegeln när jag satt i torken....  Jag har inte klippt mig utan blekt den grå utväxten så nu är jag helblond igen...   


 

  

 

Jag blev serverad kaffe på detta fina porslin men jag tog inga kakor för nu är det stopp och belägg...  



  

 

Det var ägarinnan själv Sandra som fixade mitt hår denna gången och deras stolar är både snygga och jättebekväma. Nästa gång blir det klippning men jag kan inte ta allt på en gång eftersom nacken säger ifrån.

 

  

 

Sandra och hennes pappa har designat speglar och lite annat i friseringen och kolla vad gulligt som står under speglarna...  

 

  

 

Det är väldigt stilrena och fina speglar med en kant som går ut och en fin inramning av tapeten. Jag är jättenöjd med håret som nu ser blankt och fint ut.


  

 

Jag orkade inte kolla på Oscarsgalan i natt för då hade jag måst sitta vid datan eftersom jag inte har den kanalen. Kul att Persbrandt vann en Oscar för rollen i filmen "Hämden" Jag har sett filmen och den är jättebra. Klicka här för att läsa mer om detta. Det var regissören Susanne Bier som tog emot priset.

 

   Ha en jättefin måndag...  

 

Rättelse igen: det var inte Persbrandt själv som fått Oscars utan filmen...  för bästa icke Engelskspråkiga film.  

 

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 februari 2011 11:17

Vilken tjusig bild i frisörsalongen :D Själv så orkade jag inte fota när jag var i min stol vilket inte hade gått heller. Jag hoppas vi får se en efterbild på dig?
Jag såg sista timman på galan inatt. Vaknade när Liza och Joél skulle flytta in sig till sovrummet.
Hoppas du blev nöjd med ditt hår.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

28 februari 2011 11:20

Tack! ser lite galen ut ;) Jag skall be min man ta en bild. Jag blev nöjd med blekningen av utväxten som var det enda som behövdes nu

kramar

 
Pisan

Pisan

28 februari 2011 11:34

Hej vännen! Läste just i GP, Persbrandt fick väl ingen Oscar själv, det var väl filmen som fick en oscar för bästa ickeengelsktalande film??
Så nu är du görsnygg i håret då, själv ser jag ut som hej-kom-och-hjälp-mig i håret just nu... Behöver tvätta det. Borde duscha idag men vet inte om jag orkar. Magen krånglar igen... Vad fin din mamma var i "din" tunika. Förstår att du blir ledsen när ni varit där, måste vara jättejobbigt. Hoppas ni får en fin dag du och Mr T! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 februari 2011 12:55

Ok! det såg ut så på rubriken i Aftonbladet. Skulle väl ha läst vidare. Jag orkar inte hänga med numera :( Jag har bara blekt utväxten så håret ser likadant ut men inget grått. Ja hon passade bättre i tunikan och är nu smalare än mig. Ja du det är lite jobbigt

Ha en fin dag själv och hälsa Mr H

kramar

 
Maya

Maya

28 februari 2011 12:41

Vad härligt att få bli fin i håret och bara mysa när någon pysslar om en, för jag tycker det är riktigt mysigt. Jag funderar på att "ta tillbaka" min mörka hårfärg igen, börjar vara trött på att bleka håret för det sliter så mycket på det.

Jag har förresten svarat på Dina kommentarer i min blogg. Tack snälla Du för alla gulliga kommentarer!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

28 februari 2011 12:53

Ja du det var rena lisan för själen. I shamponeringen har dom massagestolar så man kan nästan somna ;)

Man behöver ju inte bleka hela tiden utan bara utväxten. Klipper man sen håret regelbundet så är det ingen fara. Jag blir nog inte mörk igen för det blir sån ful grå utväxt. Då skall jag gå in och kolla. Tack själv för dina gulliga och snälla kommentarer
kram

 
Maya

Maya

28 februari 2011 14:19

Ja det kan jag förstå att det var skönt med massage. Jag kan somna bara av att nån håller på med mitt hår ;)

Jag är brunett i vanliga fall och har blekt håret 6-7 gånger med slingor på slingor på slingor för att bli ljus och sedan tvättat med silverschampoo hemma (rätt ofta ska erkännas) så det blekts och blekts. Så på mej blir det ingen särskild utväxt då jag slingat flera gånger om. Det är brunt i slingor underifrån. Men nu vill jag bli brunett igen och vila håret från allt vad blekning heter...

Jag klipper håret väldigt ofta, det växer som ogräs haha. Hade nyss till axlarna tyckte jag. Och nu är det jättelångt igen. Klippte upp det för bara nån vecka sen, topparna tas 1-2 ggr i månaden.

Hoppas nu få nån hjälp med håret eftersom jag inte kan göra det själv och inte har råd med frissan just nu. :) Långhårstillägg och allt vad som kostar... :D

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

28 februari 2011 15:39

Ja du man behöver bli lite ompysslad ibland. Jag har inte tvättat med silvershampoo själv så jag vet inte hur det skulle bli då. Mitt hår växer fort också, har haft axel eller midjelångt större delen av mitt liv men passar inte så bra i det längre med stigande ålder. Jag har knappt råd med frissan längre nu heller så jag får ta en sak i sänder. Priset höjdes förra året. Ja du det kostar nog mer när håret är längre. du kanske har nån i din närhet som är bra på klippning.

Ha en fin eftermiddag och kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards