Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Malin wiper - 27 februari 2011 21:48



Jag var så trött i går efter att vi kom hem så jag orkade inte blogga förrens nu. Jag blir alltid lite nedstämd och ledsen när jag varit till mamma och det låter nog lite konstigt men är helt naturligt när man har dement förälder. Man försöker stålsätta sig men det bara kommer över en hur sorgligt det är. Nu har hon dessutom svårt för att äta för hon vet inte riktigt hur man gör så hon får inte i sig mat eller fika om man inte tar över lite och hjälper henne. Det har hänt på sista tiden.

 

  

 

Hon blev i alla fall jättefin efter att jag fixat hennes hår och sminkat henne lite lätt. Blusen hon har på sig här fick hon av mig i dag. Den kostade nästan 400:- när jag köpte den för några månader sen. Jag passar inte i blusen så den har blivit hängande. Mamma har gått ner i vikt så den sitter jättebra på henne. Hon fyller 88 år i år och ser jättefin ut. Jag sörjer att hon inte vet vem jag är och att jag inte kan fråga henne om saker eller umgås som vanligt.

 

   

 

Innan vi kom fram till mamma så stannade vi i vackra Ulricehamn och tänkte fika på Café Torgstallet som syns här. Vi är då verkligen optimister som tror att nåt är öppet på en söndag 10.00...  Det var så tomt i hela stan så man trodde nästan att dom slängt ut en neutronbomb...  

 

   

 

Här brukar det vara full torghandel annars.

 

   

 

Här är ena gågatan och man ser ju att det inte finns en enda människa ute.

 

   

 

Inte ens Gunters brödstuga var öppen.

 

   

 

Det var han som gjorde Viktorias bröllopstårta.


 

   

 

I ett av fönstren såg jag en tårta med motiv från den senaste Änglagårdsfilmen Tredje gången gillt. 

 

 

   

 

Vi fortsatte mot Borås och där var endast fiket Tant Grön öppet så vi satt oss där en stund med en ostsmörgås.

 

   

 

Dom hade en sån rolig bakelse i form av en groda som räckte ut tungan

 


 

Jag har inte hunnit in på era bloggar och i morgon bitti skall jag till frissan redan 08.00 så det får bli lite senare. Tack för era gulliga kommentarer...  

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards