Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Malin wiper - 23 februari 2011 09:31

  

 

Jag har inte hunnit kolla på nyheterna men var inne på Vickes blogg och där såg jag att Laila Westersund gått ur tiden i en ålder av 68 år efter en lång tids sjukdom. Det är så många som gått bort nu så man blir beklämd. Jag har sett henne live i Götebort hos hos Hagge Geigerts revyer på Lisebergsteatern. Detta var jättetråkigt... Klicka här för att se Vickes länk. Klicka här för att läsa lite mer.

 

  

Lisebergsteatern

 

Detta uppträdande har jag sett live på Lisebergsteatern då Hagge Geigert hade en av sina revyer. Det var sanslöst roligt och det håller än i dag. Vi blev bjudna på revyn av den arbetsplats jag jobbade på då. Hon har funnits med i hela mitt liv och jag har ibland undrat vart hon tagit vägen. Har inte sett att hon varit med i nåt sammanhang på länge. Läste att hon haft lite sporadiska uppträdanden sista åren. Hon kommer alltid att vara "Yrvädret" från Trollhättan...  

 



Av Malin wiper - 23 februari 2011 08:48

  


Undrar om det var fullmåne i natt för jag har vaknat flera gånger. Fast jag har ändå sovit rätt bra. Solen skiner och änderna ligger ute på vägen och väntar på sina fodervärdar...  Det kan vara lite stressande för jag vill ju ge dom fröna direkt men vad gör man när man inte är påklädd?. En gång blev jag lite förskräckt och rädd att nån skulle komma gående på vägen för jag såg att min man stod där i morgonrocken för att mata änderna....    Jag förbjöd honom sen att göra så igen...  som tur var så kom ingen men folk kan ju se från fönstren. Vi har 18 grader kallt. Nu har jag sån storstadsabstinens så vi åker nog till Jönköping i dag. Alla stora second hand har öppet och jag måste köpa lite mer koppar och skrin till mina nåldynor. Vi åker inte förrens efter lunch.

 


 

Jag har fått lite problem med att när jag skall hämta bilder till inläggen så tar det flera minuter innan jag kan se bilderna. När dom väl är inne i inlägget så syns dom men det tar tid och kraft. Min man skall kolla igen datan ordentligt. Sen har jag dåligt med bilder och animeringar så jag får nog ta en bloggfri dag snart för att fylla på lagret. Hoppas ni alla har sovit gott och får en fin dag (lilla lördag).




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards