Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Kortslutning i huvudkontoret.....

Av Malin wiper - 22 februari 2011 08:08

  


Min man fick denna vackra blombukett i går på Museieföreningens årsmöte. Han har varit webbansvarig där sen hösten 2009 och det verkar som att dom är jättenöjda med honom. Han trivs så bra med alla där och tycker det är så roligt. Jag är medlem också men jag orkade inte följa med i går kväll. Just nu har vi 12 grader kallt här och vintern verkar hålla sitt grepp än om jag läste i tidningen i går att våren är på väg. Jag sitter här och våndas för det står still i huvudet och jag vet absolut inte vad jag skall skriva om. Det har inte hänt nåt särskilt och vi har inte varit till storstan på jättelänge. Egentligen behöver man bara gå in på nättidningen så finns det massor att skriva om men jag orkar inte ta till mig allt jämmer och elände just nu med krig, oroligheter och ungdomar som far illa mm.

 

  

 

Klicka här för att komma in och se Dokument Inifrån. Skrämmande program om hur ungdomar blir utnyttjade av The Phone House. Fast det händer nog på många arbetsplatser nu när alla trygghetssystem sätts ur funktion. Det värsta är att vi låter detta hända.

 

  

 

Jag önskar er alla en härlig dag och återkommer när hjärnkontoret har öppnat igen...    

 

 
 
Stevie

Stevie

22 februari 2011 09:28

Godmorgon!

Vilka vackra blommor :)

Våren Påväg?!
Tyckte att det var kallt inatt,
där jag låg och tryckte under påslakanet.
Nåja min säl låg också där så det vart inte sådär överdrivet kallt, men kallt ändå!
:)
AF utnyttjar också ungdomarna till max.
Min syster dotter fick 150 kr om dagen för att vikariera som lärare på heltid i höstas. Det värsta var att hon var tvungen att ta jobbet för att över huvudtaget få in pengar till hushållet.
:(
Själv får jag inga pengar från FK eftersom jag inte var anmäld till AF när jag blev sjuk 2010.
:(
Kram
Stevie
:)

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

22 februari 2011 10:13

Ja du om är jättevackra. Det kommer nog ingen vår än på länge. Det är ju ingen betalning utan utnyttjning. Jag fattar ingenting. Vart är vi på väg. Det kommer att bli mer nermonteringar om inget görs. Man kan ju inte leva på luft. Ja du det är ingen rolig situation för folk nu.

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

22 februari 2011 10:06

Vilken fin bukett han fått Mr T! Jättefin. Ja du, jag har inte heller mkt att skriva om. Händer inte mkt i ens stillsamma liv....
Hoppas i a f att du får en fin tisdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 februari 2011 10:08

Ja den var jättefin. Då har vi bloggtorka båda två ;)

Ha en fin tisdag själv
kramar

 
ansepanse

ansepanse

22 februari 2011 10:44

vilken jättefin bukett . jätteläcker :)
kram

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

22 februari 2011 12:06

Ja den är jättevacker

kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

22 februari 2011 12:54

Vilken vacker bukett!
Här har nog hjärnkontoret varit stängt länge, det känns som om man har en del att blogga om men sen ska man få ut det och då tar det stopp och man inser att det inte är så mycket.
Snart så öppnar nog hjärnkontoret hos oss båda igen.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

22 februari 2011 15:17

Ja du den är verkligen fin. Ja men då känner vi oss likadana i dag. Bäst att ta det lugnt då. Måste kolla om du kommit hem nu.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards