Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Malin wiper - 21 februari 2011 13:18

  


Jag skulle inte ha gått ut i dag utan tagit mig en promenad runt kvarteret bara. När jag kommit ner till samhället så kände jag mig så konstig så jag gick in och tog en kopp te med smörgås på Ritz. När jag satt där så fick jag en sån konstig känsla i huvudet både yrsel och som om jag inte kunde samla tankarna en längre stund. Jag blev lite rädd och tänkte gå fram till Åsa och be om hjälp men då försvann det värsta och jag bestämde mig för att promenera hem. När jag kommit en bit så kände jag att jag tog snedsteg hela tiden och blev så yr. Då ringde jag min man som var på Magnisastugan (museieföreningen) han skjutsade hem mig och sen tog jag ice gelé på nacken och satte på mig nackkragen, sen har jag bara vilat. Kände mig bättre efter en stund och då förstod jag att det kom från nacken. Jag har ju varit inne i flera dagar och legat i sängen rätt mycket och då far nacken illa. Nu är jag lite bättre men törs inte gå ut nåt mer i dag.

 

  

 

  

 

Här kommer lite bilder hur det ser ut vid ån nu sen dom rensat bort en massa träd och buskar. Nu har vi verkligen vacker utsikt och ser mer av ån

 

  

 

 

   


 

  


 

  

 

 




Av Malin wiper - 21 februari 2011 08:44

  

Garn från Mimmis.


EN NÄRSTUDIE I HANDARBETE

 

   

Min man tog en massa närbilder på dom närvarandes handarbete. Här lägger hon upp masker för att sticka nåt.

 

   

Här är det också fråga om maskuppläggning

 

   

Häftigt mönster på en lyxhalsduk.

 

   

Virkade fyrkanter som antagligen skall bli ett lapptäcke?   

 

  

 

Så här kan det se ut på bordet. Full aktivitet.

 

   

Detta ser ut att bli en mössa

 

   

Massor av fina garner

 

    

 

Av Malin wiper - 21 februari 2011 07:34

  


I går var det som sagt Stickcafé hos Mimmis Magasin och det är så trist att ha missat två gånger. Min man tog en massa bilder och jag är glad att han ville göra det. Längst ner i röd jumper och vit kofta är en vän från min promenadgrupp som jag var med i flera år. Kul att hon gick dit också. Min man sa att det var minst 15 st där och i olika åldrar.

 

  

Mimmi...  

 

Klicka här för att komma in på Mimmis Magasin

 

  

 

Helena sitter till höger och alla är koncentrerade på det dom gör. Gillar T-shirten med fredsmärket på som tjejen rakt fram har på sig.

 

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna virkade grytlappsfot.

 

  

 

Här sitter Mrs MG som var min promenadvän och hon är jättegullig och snäll.

 

  

 

Här står hon med Mimmi och väljer garn.

 

Klicka här för att komma in på ett ställe där dom färgar garn med svamp

 

  

 

Här samtalar Mimmi med två deltagare

 

  

 

Här handarbetas det och ser så mysigt ut

 

  

 

Här övervakar Helena handarbeterskorna och hjäper till om nåt problem uppstår. 

  

  

 

Här har vi dom två yngsta deltagarna. Det skall börjas i tid och dom är så fina och ser nästan ut som tvillingar.

 

  

 

Här handarbetas det febrilt.

 

    

 

Här väljer Mrs MG mönster till sitt garn. Om ni visste vad trivsamt det är där och härlig stämning.

 

    

 

Detta som kvinnan har på ena fingret är en garnavskiljare när man stickar med många garner samtidigt. 

 

  

 

Här är det uppdukat för fikat som brukar intas efter nån timme. Det ser jättegott ut. 


   

Fortsättning följer i nästa inlägg.................

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards