Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Malin wiper - 20 februari 2011 19:27

     

 

Klicka här för att komma in på The Playtones Hemsida

 

     

 

Klicka här för att komma in på Boppin Stevens and the Playtons hemsida



Tyvärr klarade jag inte av att gå på stickcaféet. Jag gjorde mig i ordning men blev kallsvettig och illamående så jag skickade ner min man dit för att fota lite och det var jättemycket folk där. Jag skriver om det i morgon. Det är så trist att jag inte kunde gå dit. Jag skulle träffa en vän från min gamla promenadgrupp där också. Man är som i en bubbla när man inte varit ute på några dagar.

 


  


God natt och sov gott...   

Av Malin wiper - 20 februari 2011 12:34

  


Jag såg denna film häromdan "Eat Pray Love" i regi av Ryan Murphy. Det är ett drama/romance från 2010. Filmen bygger på en memoarbok av Elizabeth Gilbert. I rollerna ser vi Julia Roberts, Javier Bardem, Billy Crudup, Viola Davis, Tuva Novotny mfl. 

 

      

 

HANDLINGEN

 

 

 

Jag såg den långa versionen av filmen "directors cut". Det är kul att dom har olika versioner att välja på i vissa filmer.

 

          

 

MIN RECENSION

 

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om denna film. Dålig är den inte men lite för flummig och gud hit och dit. Ingen annan kan lösa ens problem och vara ens motor varken i livet eller äktenskapet. Jag har nog varit med lite för länge och har upplevt liknande saker att man försöker hitta sig själv. Huvudpersonen ger sig ut i världen för att söka nåt som fattas och då blir det lite flummigt ibland än om jag själv inte har nåt emot meditation och annat som jag själv testat. Julia Roberts spelar bra och man blir överraskad när helt plötsligt vår svenska skådespelerska

 

     

 

Tuva Nouvotny dyker upp i några scener när huvudpersonen är i Italien. Tuva gör en bra roll och pratar lite italienska med den äran. Dom blir lite väninnor men men får inte nån djupare inblick i hur bra vänner dom är tills Julia skall lämna Italien för att bege sig till Indien och Bali. Då samlas dom hon träffat i Italien runt matbordet och Julia skall bjuda på Thanksgiving middag med kalkon. Det jag njöt av var bilderna från Italien som var så bekanta eftersom Mr T och jag var dit på 90-talet. Jag är faktiskt glad för att jag levt ensam i långa perioder än om jag inte lärt känna mig själv till fullo förrens jag gick in i väggen och var tvungen att ta ett steg tillbaka och se på mig själv.

 

  

 

Hon besöker en ashram i Indien och får lite livsinsikt och ägnar sig åt meditation. Hon har dåligt samvete för att hon lämnat sin man och måste förlåta sig själv. Dessutom träffar hon en medicinman på Bali som hon tyr sig till och försöker få råd och vägledning av.Till slut mår hon rätt bra men då träffar hon en man trots att hon behövt vara ensam längre. Jag är själv en djup och tänkande person men jag är inte så imponerad av filmen. Det är mycket som fattas i filmen så den blir lite ytlig. 

 

Jag ger den ändå 3 filmrullar av 5 möjliga för miljöerna och fotot.

 

      

 

  

Av Malin wiper - 20 februari 2011 08:39

  

Mimmis Magasin (Cult design)


I dag är det stickcafé på Mimmis Magasin och jag hoppas jag kan gå dit. Jag missade det förra för jag var dålig då också. Det håller på från 15-17 och jag vill så gärna gå dit för det har varit så trevligt dom gånger jag varit där. Jag har stickade ju en halsduk och har börjat på ett pannband i samma garn. Det är bara lite kvar så jag klarar nog av att sticka färdig bandet. Kylan verkar hålla i sig för i dag på morgonen har vi hela 20 grader kallt men solen skiner varje dag. 


 

Jag börjar lessna på melodifestivalen, känns som den gjort sitt och det behövs nåt annat. Fast jag gillade Playtones så det var kul att dom gick till final. Pratade med min son efter festivalen och han tyckte att Linda Sundblad var bäst för han blev 80-talsnostalgisk. Han gillar hennes röst och låten var lite 80-tal. Det är ingen vidare syn ute i världen nu med alla oroligheter, oljekatastrofer mm. Ser lite dystert ut och man undrar om handlingen i katastroffilmen 2012 kommer att slå in. 

  

 

  

 

Vår diskbänksskiva är i nyatho material och den måste slipas upp och oljas in nån gång/år. Den såg hemsk ut så min man slipade upp skivan häromdan och hade hittat en vaxolja (Herdins) som skulle vara mycket bättre och hållbarare. Så här fint blev det. Nu har vi bordsskivan kvar och skivorna vid spisen. Trä Nyatoh är lätt att arbeta med och man blir inte ruinerad när man köper en sån bänkskiva. Fast man har ju besväret av att måsta slipa upp och vaxa den med jämna mellanrum. Ytan är mörkbrun/röd färg. Vi hade fått en massa fläckar och även ett brännmärke men allt gick bort i slipningen. Blev lite förskräckt när jag läste vad som stod om nyatho så jag kan inte rekommendera materialet för det påverkar rengnskogen. Klicka här för att läsa om detta.

 

Pratade med min man om detta och han sa att den vi köpt kommer från en plantage som är godkänd. Den är gjord av småbitar, spillvirke så nu känns det lite bättre...  Jag hade glömt bort detta.


 

Nu önskar jag er alla en härlig söndag...   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards