Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Malin wiper - 19 februari 2011 18:33

  

 

Här kommer en musikönskan från min ungdomsväninna Anki som bor kvar i Norrland. Jag trodde jag hört alla låtar med Dire Straits men denna är ny för mig så det var kul. Hon och jag hade jättekul när vi var tonåringar. Hon var ofta hemma hos mig och vi stod i mitt badrum i källaren och sminkade oss och tuperade håret...  Det var modernt då att ha så högt hår som möjligt och även en massa hårspray. På den tiden luktade dom starkare och man tog i alldeles för mycket i håret så det var alldeles hårt och stelt. Man köpte en plastflaska och sen fyllde man på den med en återfyllnadsgrej som såg ut som en kudde. Man fick klippa upp den i ena hörnet så man spillde ut rätt mycket...  Jag skulle kunna berätta mycket mer men jag orkar inte just nu.

  

 

  

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter 60-talet.nu

 

    

 

Klicka här för att komma in på Mark Knopflers hemsida. Dire Straits var en brittisk rockgrupp som var aktiv mellan 1977 och 1995. Gruppen bildades av sångaren och gitarristen Mark Knopfler, basisten John Illsley, gitarristen David Knopfler samt trummisen Pick Withers. Dom slog igenom 1978 med hiten "Sultans of Swing".

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards