Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Malin wiper - 18 februari 2011 14:32

  

 

Var in på en blogg där det fanns en massa nostalgiklipp från gamla melodifestivaler. Klicka här för att komma in på den bloggen. Det är så kul att kolla på gamla klipp för många är hur roliga som helst och man får skratta åt kläder och företeelser. Dessa sticker inte ut så mycket utom killarna med sitt hår...     men det är en fin melodi som New Seekers gör bra i Eurovisionen 1972. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Gruppen bildades 1969 och var en australisk popgrupp. Klicka här för att läsa mer 

 

   


Klicka här för att läsa om rullbandspelaren som kom före kasettdäcken...  och var supermoderna på 70-talet.  


Av Malin wiper - 18 februari 2011 08:29

  


Som ni ser är det illa ställt...  Det finns inte så mycket att skriva om när man inte upplever nåt just nu. Vill i alla fall tipsa om ett suveränt tv program i svt 1 som heter "Idiot på resa" en reseserie av Karl Pilkington. Det har visserligen varit några avsnitt redan men man kan titta på dom man inte sett på svt play.

 

 

 

Här ser man Karl Pilkington själv som skickas ut på dessa resor mot sin vilja,  jag får skrattanfall av detta program för det är som att dom slängt ut en man i en miljö han inte är intresserad av och roliga dråpliga saker händer.


 

Hans mimik och sätt att uttrycka sig är obetalbart. Samtidigt är det en intressant reseskildring på ett annorlunda sätt. Den går inte att beskriva utan måste ses. Jag jublar när jag ser att dom planerar ytterligare en säsong  av programmet till hösten 2011. Serien sändes först på brittiska tv-kanalen sky1. Till skillnad från reseprogram så har huvudpersonen en ganska kritisk och obildad syn på de remål han besöker. Klicka här för att komma in på hemsidan för programmet  


 

Klicka här för att se ett smakprov på svt play. Klicka här för att läsa om Karl Pilkington som är min nya idol


 

Här skiner solen för fullt och det verkar bli en toppendag. Jag är lite bättre i magen och känner mig piggare. Hoppas ni alla får en toppenfredag...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards