Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Malin wiper - 14 februari 2011 19:03

  

 

Här sjunger Katie Melua en passande låt till förra inlägget "If you were a sailboat"

 

  

 

Klicka här för att komma in på Katie Meluas hemsida


Av Malin wiper - 14 februari 2011 18:21

  


Här följer lite fina kvällsbilder som min son tagit. Detta område finns utanför Enköping, Området heter gröngarnsåsen och bilden är tagen på vintern.

 

  

 

Min son är en van seglare och har seglat hela sin uppväxt med sin pappa. Min son Mr C tog först kursen skärgårdsskeppare och sen Kustskepparintyg så han får numera framföra hur stora båtar som helst men inte kommersiella fartyg...  om man inte har dessa intyg så får man inte framföra en segelbåt som är mer än max 14.4 m. Han har även VHF radiointyg. Han har alltid varit intresserad av segling så länge jag kan minnas. Han drömmer fortfarande om den ultimata segelbåten och att ge sig av på stora äventyr jorden runt.

 

  

 

Här följer några bilder från Öregrund som är den enda stad på hela östkusten där man kan se solen gå ner i havet. Öregrund är en tätort (stad) i Östhammars Kommun. orten har omkring 1600 invånare, och är därmed en av Sveriges minsta före detta städer. Staden grundades 1491 efter uppmaning av fyra borgare i den närbelägna staden Östhammar. Källa...wikipedia...

 

  

 

Min son var där 2009 med sin tjejkompis Miss M och dom var ute och kollade lite överallt och bara njöt en hel dag.

 

  

 

 

  

 

Kameran han tagit dessa bilder med har han inte kvar längre och det var en Casio exeilim z 300, han tog inte på på automatiskt utan i motivprogram. Nu har han en Fujifilm 3D

 

  

 

Nära Enköpings center.

 

   

 

Denna bild är tagen utanför regementet i Enköping. 


 

 Ha en fin alla hjärtansdags kväll... 

  

  

Av Malin wiper - 14 februari 2011 11:44

  


  


Jag frågade Christina som har Butik Ingelund om hon vill önska musik i min blogg och till min glädje så fick jag ett "Ja"... . Christina är född och uppvuxen i Vaggeryd. Hon är gift och har en son och dom bor i ett underbart hus bredvid Butik Ingelund. Hon öppnade sin fina butik 3/10 2009. Hon har även jobbat inom hemtjänsten både med matlagning och städning.

 

Klicka här för att komma in på Butik Ingelund

 

      

Hennes intressen är: musik, heminredning, design och att laga mat. Det syns att hon gillar kläder för hon är alltid personligt och snyggt klädd.

 

   

Christina musikönskan är en låt med Peter Le Marc som heter "Du och jag mot världen". Klicka här för att komma in på Peter Le Marcs hemsida. Han hette ursprungligen Peter Lenn Marc Fransson och föddes 1958 i Trollhättan. Han är en svensk sångar och låtskrivare. Klicka här för att läsa mer om honom. 


Tyvärr finns bara detta klipp på låten och det börjar hacka ibland...  


     

Tack fina gulliga du för att du ville vara med och önska en låt i min blogg...    

 


Av Malin wiper - 14 februari 2011 07:55

  

Jag och Mr T önskar er alla en härlig Alla hjärtans dag...   Här blir det som en vanlig dag men man får väl vara lite extra hjärtlig...  Jag skall ta en långpromenad och Mr T har fullt schema med både museieföreningen och projektet. Klicka här för att läsa lite om Alla hjärtans dag och dess betydelse och uppkomst 

 

                                           

 

Klicka här för att komma in på Rolf Wikströms hemsida

 

Klicka här för att läsa om diktaren Nils Ferlin som skrivit dikten.   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards