Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Malin wiper - 7 februari 2011 20:39

  

 

Här lite smakprov på låtarna ur filmen "Burlesque" från 2010  regisserad och skriven av Steven Antin. Huvudpersonerna i filmen är Christina Aguilera och Cher. Jag har inte själv sett filmen men den har fått 3 golden globe nomineringar.

 

Klicka här för att läsa mer på filmens officiella sajt

 

                 

 

Klicka här för att komma in på Chers hemsida.

 

Klicka här för att komma in på Christina Aguileras hemsida 



   En fin kväll till er alla...  

Av Malin wiper - 7 februari 2011 11:43

  

 

Nu har ytterligare en känd profil gått ur tiden, Per Grundén. Det var min son som sms:ade mig ang detta. Han är född i Eskilstuna 6/2 1922 och när han dog i går så bodden han i Trosa. Han var en Svensk operasångare (tenor) som även var med i många operetter på den tiden. Han var engagerad vid storan i Göteborg fram till 1949. Det visade sig att han även var en bra skådespelare och var med i uppsättningar som bl.a tv-serien Hedebyborna och som Wall-Enberg i filmerna om Jönssonligan. Det är så många som har gått bort från före jul tills nu. Jag kom ihåg att mamma och pappa gillade honom och han var mycket på tv när jag växte upp, mest då i underhållningsprogram och operetter. Han är ett år äldre än min mamma. Han har även ägnat sig åt lättsammare genrer såsom revy, musikal och krogshower.

 

  

 

Klicka här för att läsa vad Aftonbladet skriver om honom..



Av Malin wiper - 7 februari 2011 08:40

  


Nu har vi ätit vår fukost och min man är på väg till museieföreningen på måndagsmöte sen har han sina andra åtaganden med sin grupp för sociala projekt. Vi ses vid lunch och nu måste jag ut och gå fast det är superhalt. Jag har inte så mycket att skriva om just nu. I dag skall jag börja med andra omgången klädnypeklänningar som jag lovat bort så jag får bocka av på min lista och det är bara några klänningar kvar att göra. Nacken är så pass mycket bättre nu efter nackövningarna så jag har inte den värsta yrseln längre och det känns helt underbart. Det tar sin tid med 6 övningar 3 gånger/dag. Sen skall man göra varje övning 3 gånger och hålla stretcingen i 20 sekunder.

 

Detta är alla mina övningar:

 

 

 

  

 

 

 

Ha en jättefin måndag...     

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards