Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Tångmysteriet är löst!

Av Malin wiper - 3 januari 2011 18:51

               


För ett tag sen hade jag ett inlägg om en märklig tång som jag hittade på second hand och ingen visste där vad den skulle användas till. Då la jag ut ett inlägg och lät er gissa men mysteriet löstes inte ändå.

 

Klicka här för att komma in direkt på det inlägget jag skrev ang tången.

 

        

 

Fick nyss en kommentar av min bloggvän -nena- som löste mysteriet. Det är en tång för att greppa om värmeljus så att man kan hissa ner dom i en hög ljushållare.

 

 

 

               

 

Min man agerar assistent åt mig och här ser ni nu när han klämt åt runt ljuset. Vad glad jag blev att jag fick reda på vad detta är som jag gått och funderat över. Tusen tack -nena- du kommer att få en nåldyna av mig så fort som möjligt för jag tänker börja göra några igen till nästa vecka och även sy lite klänningar som jag lovat bort. Jag hade för avsikt att ge den som kom på mysteriet en sak men sa inget i inlägget för det skulle bli en överraskning.

 

     

 
 
Glimz

Glimz

3 januari 2011 21:14

Braaaaaaaaavoooooooo, mysteriet är löst, det var bra!
Kram :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

4 januari 2011 08:34

:0)) du är för rolig

kramar

 
-Nena-

-Nena-

4 januari 2011 02:39

Kul att det var rätt =)
(och att du förstod mig, såg att i min förra kommentar försvann en del ord i sista meningen så den blev väldigt konstig *fniss*)

Överaskad och glad blev jag också att jag nu får en av dina fina nåldynor =)

Kram ♥

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

4 januari 2011 08:30

Det var jättesmart av dig. Jag säg inte att din kommentar försvann. Det betyder mycket att jag fick reda på vad det var för jag har funderat så mycket.

Klart du skall ha en belöning för mödan ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Pisan

Pisan

4 januari 2011 05:30

Vad smart! Grattis Nena! Du är också smart :-D Önskar er en fin tisdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 januari 2011 08:28

Ja det var smart av henne.

Ha en fin dag
kram

 
Lena

Lena

4 januari 2011 08:24

Vilken smart sak!!! det hade jag aldrig kunnat tro att det var till värmljus.

Kram

Lena

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

4 januari 2011 08:28

Ja verkligen.

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

4 januari 2011 08:55

Vilken smart och finurlig liten sak. Jättebra att kunna fira ner värmeljus med. Inte bränner man sig heller om dom är tända när dom sänks ner. Smart!

Doris fick stå över bloggen idag med. Men var så säker.. Hon kommer vara med snart igen :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

4 januari 2011 09:04

Ja det var det verkligen. En sån skulle jag behöva haft länge. Doris kan ju behöva ha lite semester från bloggen :0) än om man saknar henne

Ha en jättefin dag
kram

 
Cattis

Cattis

4 januari 2011 14:14

Jag har sökt på allt möjligt på "tång" för jag blev med nyfiken på vad det var för nått.
En sådan hade varit perfekt här hos mig för jag tänder nog ca 10 värmeljus varje kväll.
Jag använder vaser och allt möjligt som ljuslykta.

Ett litet tillägg:
Du grattade mig till vinsten på trissen.
Den första bilden har jag inte tagit.
Bara den andra.
Men photoshop kan fixa mycket. :))
Jag fick nöja mig med 25:- men det är inte dåligt det heller.
Jag får fortsätta drömma om en högvinst.

Kram och ha en bra dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

4 januari 2011 14:49

Kul att du också blev nyfiken och sökte. Dom kanske inte finns längre. Skall hålla ögonen öppna ännu mer när jag går på second hand. Min man vill ha kvar denna tång. Vad synd att du inte hade fått en sån vinst, jag läste fel ;) typiskt mig. Ja du vi får fortsätta att drömma och en dag kan det slå in

kramar

 
-Nena-

-Nena-

4 januari 2011 19:17

Det finns fortfarande värmeljustänger fast de ser lite annorlunda ut.
Här är t.ex en modell http://www.shoppinggatan.se/nsearch/singleproduct?pid=407749

Kram!

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

4 januari 2011 19:29

Vad kul att dom finns fortfarande. Tack för länken du är för go. Den som finns där är lite mer stilren.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards