Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Fågelbröd!

Av Malin wiper - 16 december 2010 08:54

  


I dag kände vi att vi behövde lite sovmorgon så vi har nyss stigit upp. Det ser ut att ha snöat hela natten men med jättesmå flingor så det har inte byggts på så mycket än om det är riktigt vintervitt nu. Nu skall vi snart ta oss en lite längre frukost och bara mysa medans det är lite mörkt ute. Tack för era gulliga kommentarer. Vad roligt att ni gillar nåldynorna...  Dom är så lätta att göra och det går så fort fast ibland får jag göra om för formen blir fel och man får in greppet efter ett tag. Jag tänkte göra en installation och ha hela taket fullt med nåldynor...    skojar bara men det har blivit så många koppar och skrin så jag har fått bära upp allt på vinden och ta ner några i sänder. Hoppas jag kan hitta på nåt annat snart som går lika fort och inte tar på kroppen för snart räknar jag nåldynor istället för får...  

 

   

Vi var ner till Ritz konditori för att äta lunch i går och då frågade jag om dom hade gårdagens bröd till halva priset som dom brukar ha ibland. Det var slut men dom hade en hel plastpåse full med lite äldre bröd som jag fick helt gratis...    Tack Åsa och Carina. På bilden skär min man upp brödet i mindre bitar och detta är inte allt som låg i påsen utan det fanns mycket mer. Det har blivit så många änder nu så vi känner oss lite stressade...  har man börjat mata så kan man inte sluta helt tvärt. Dom vanliga fåglarna får solrosfrön och även änderna när vi inte kan få tag på vanligt bröd.    

 

  

 

På en balkong inne i samhället så hängde denna färgstarka overall utanför och det såg så kul ut på långt håll. Den lyste upp hela torget...               

 

          

 

Nu funderar jag på hur det gått för syrran och svågern i natt med nya hunden Troja. Vi pratades vid i går efter att hunden varit där några timmar. Hon är lite skygg och ger bara lite gnäll ifrån sig men följer efter dom vart än dom går....  det blev lite jobbigt i början för dom har två katter som vuxit upp med att Fia-Lotta funnits där hela tiden och nu kommer en ny hund. Troja vill gärna närma sig katterna men dom var inte mogna än men sen gick det lite bättre. Det tar sin lilla tid men jag tror det kommer att gå bra. Det blir inga långpromenader med en sån liten hund i början utan högst runt kvarteret och det är tur att dom bor i markplan för dom skall heller inte gå i trappor för då kan det uppstå höftfel. Min syrra och svåger är vana djurägare och älskar djur så det kommer säkert att gå jättebra.     

 

   

Chokladtomtar hos vår spelbutik "Konfekthörnan"

 

I dag skall jag förbereda mig för morgondagen då det blir ett möte på min mammas boende. Skall träffa en biståndsbedömare och jag tänkte baka en kaka att ta med mig och bjuda på medans vi sitter och pratar. Vi tar med oss en kaffetermos också eftersom det inte är så lätt att fixa sånt hos mamma längre. Jag tor en liten paus för frukost så detta inlägg tog tid...  

 

   Nu önskar jag er en härlig dag...  som rullar på. 

 

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

16 december 2010 13:32

Vad snällt att ni fick bröd till fåglarna gratis:)
De behöver stödmatning i den här kylan.
Jag håller tummarna för att Troja ska finna sig väl tillrätta i sitt nya hem och med katterna. Inte lätt i början.
Varma kramar!

Malin wiper

16 december 2010 13:44

Ja dom är jättesnälla på Ritz och där var det inte fråga om några knäppa EU regler.

Tack för din omtanke ang Troja ;) du är så snäll

Ha en jättefin dag
varma kramar

 
Pisan

Pisan

16 december 2010 13:49

Vad gulligt att ni fick det gamla brödet av cafét. Djuren måste ju få mat de också. Jag matar fåglarna här nu i år, har inte gjort det förut. Solrosfrön är favoriten :-) Önskar dig en fin torsdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 december 2010 13:52

Ja det var jättesnällt av dom. Vi matar fåglarna med solrosfrön och även änderna när vi inte får bröd. EU håller på och bestämmer om bagateller så vi inte får nåt bröd utan dom slänger på affärerna istället. Vilken jäkla dumhet.

Ha en fin dag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

19 december 2010 01:40

Åh vad bra att ni lyckades få tag på lite bröd. Kommer du att kunna få bröd därifrån emellanåt så du kan mata fåglarna? Förstår om du inte vill sluta mata dem och speciellt när det verkligen är vinter nu.
Hoppas du får en skön söndag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

19 december 2010 08:50

Vi får försöka att inte slösa alla pengar på saker och fika för då kan vi mata även änderna. Allt har tyvärr blvit så mycket dyrare. Vi fick köpa 3 limpor för 25:- nu sist på Ritz och dom var inte så gamla.

Ha en fin söndag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards