Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Pink Floyd!

Av Malin wiper - 15 december 2010 17:34

    

Jag har nyss blivit klar med ett nåldyneskrin som jag skall skicka iväg med post i morgon med hopp om att den kommer fram innan julafton.

 

     

Det är detta skrin som jag köpte på second hand för ett tag sen. Man kan se under att en kvinna målat skrinet 1991. Skrinet är stämplat med "Thomas Germany". Det är ett märke jag aldrig hört talas om förrens jag var ut och googlade. Det finns massor av sånt porslin på tradera och andra ställen.             

 

      

Nåldynan jag gjorde satt jag i locket så man kan ha lite annat i burken. Där la jag fina knappnålar, säkerhetsnålar i olika storlekar och några trisslotter.          

 

         

Det är så bra att kunna vända på locket och ställa den på ett bord för knoppen är platt och bred.

 

    

Det går även att vända på locket och sätta tillbaka på skrinet så då har man flera funktioner förutom prydnadsfaktorn.          

 

Hoppas ni har en fin och skön kväll att se fram emot...    

 

         

 

Klicka här för att komma in på Pink Floyds hemsida. Dom är ett engelskt rockband som bildades 1965 i Cambridge, England. Gruppen hade stora framgångar och var betydande inom den psykedeliska musiken under andra halvan av 1960-talet, då gruppen leddes av Syd Barrett, och senare i karriären även inom den progressiva rocken då med Roger Waters i Spetsen. Pink Floyd har sålt 200 miljoner album världen över, varav 74,5 miljoner i USA. Pink Floyd invaldes i Rock and Roll Hall of Fame år 1996. 2008 tilldelades gruppen polarpriset tillsammans med René Fleming. Jag har själv lyssnat mycket på denna grupp under en viss period i mitt liv och gillar dom fortfarande. Jag hade en del LP skivor med dom som blev sönderspelade på fester...   

 

 
 
helga

helga

15 december 2010 20:48

Väldigt gullig ask... du är så duktig!!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 december 2010 08:48

Kul att du tycker det. Tack snälla du ;)

Ha en fin dag
kram

 
Glimz

Glimz

15 december 2010 22:29

Pink Floyd, nu fick jag ett leende på läpparna & jag minns min ungdom som igår *lycka* Har fortfarande kvar några LP skivor, nostalgi tripp på hög nivå *ler* Wooow vilken fin nåldyna du har gjort, super snygg :)
Oj oj oj det där lät inte roligt, wiplasch! Då förstår jag att du har det riktigt riktigt tungt. Ta hand om dig på bästa bästa sätt!
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

16 december 2010 08:48

Vad kul att du har kvar LP skivor från den tiden. Jag gillade själv Pink Floyd väldigt bra. Det är som du säger rena nostalgitrippen.

En nackskada är jobbig att leva med men det går upp och ner. Jag har haft den i 18 år så jag är van.

Ha en fin dag
kram

 
Helene

Helene

16 december 2010 07:48

Jätte fin nåldyna och vad fiffigt med dynan i locket!! Ha en go dag, nu ska det sovas här ;0)
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

16 december 2010 08:46

Kul att du gillar nåldynan. Ja du man kommer på lite nytt när man ser skrin ute på second hand och det är bara fantasin som stoppar en ;)

God natt vännen
kram

 
Lena

Lena

16 december 2010 08:15

Godmorgon, vilket fint nåldyneskrin. Kan jag få köpa en kopp av dig?? Skulle vilja ge min mamma en sån för jag tycker de är så fina.
Det är ingen brådska.
Kram

Lena

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

16 december 2010 08:45

Kul att du gillar skrinet. Du får gärna köpa en kopp men då vill jag konferera hur den skall se ut så jag hör av mig. Det hinns nog inte före jul för jag har lite annat som måste bli klart.

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

16 december 2010 08:37

Men vad smart att sätta nåldynan i locket. Då kan man ju använda glasskrinet till så mycket mer..
Den blev jättefin. Det är en väldigt rolig och egen idé du kommit på med nåldyneskrinen :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

16 december 2010 08:41

När man gjort lite skrin så flödar fantasin ;) men man kan ju inte hålla på med såna hela tiden så jag får nu hitta på nåt annat. Kul att du gillar nåldynan.

Ha en fin dag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

19 december 2010 01:36

Ännu en gång lyckas du får mig till att sitta med hakan i tangentbordet. Vilken underbar och väldigt eftertänkt nyldyna.
Hoppas det blev vinst på trisslotten :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

19 december 2010 08:52

Jag råkade hitta detta skrin på second hand och märkte att den var så praktisk så det gick bra att ha den på olika sätt. Det blev ingen vinst på trisslotten tyvärr. Kul att du gillar skrinet

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards