Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Kollektiv bestraffning!

Av Malin wiper - 7 december 2010 11:43

  


Jag utfodrade mina änder med solrosfrön innan jag begav mig på promenad in till samhället för att hämta bröd jag skulle få undanlagt för att mata änderna med. Nåt bröd kommer varken jag eller nån annan att kunna hämta hädanefter för det har blivit nya regler och allt bröd skall istället slängas...  Det beror på att en del personer säger att dom skall mata fåglarna men äter sen brödet själva. Om dom då blir sjuka så kan affärerna bli skadeståndsskyldiga...  Nu går väl ändå skam på torra land som min mormor sa ibland. Det är så mycket regler och förbud så man baxnar och inte kan man väl skydda människor i det oändliga. Då får vi väl ha vakter som står vid varje soptunna så ingen får i sig nåt farligt...  Jag fullständigt avskyr kollektiv bestraffning och tycker detta är helt otroligt korkat...Man har fått ta ansvar för sig själv hela livet och inte har man blivit skyddad på nåt vis. 

  

                  

 

Fattar inte att affärerna kan bli skyldiga när nån säger att brödet är till fåglar och så har det varit i åratal. Jag kan även förstå om nån äter brödet för det är mer fattigdom nu än på länge och många försöker hitta vägar för att klara utgifterna men har det verkligen blivit så illa. Det finns ju gårdagens bröd att köpa som är halva priset på också. Förra gången var det roliga tändare som jag samlar på som förbjöds för att föräldrar inte la undan dom från sina barn...  Kollektiv bestraffning igen. Det är bäst jag stoppar här för jag är lite för ilsken nu.... . Klicka här för att läsa om kollektiv bestraffning. Jag kommer att fortsätta att mata men det blir lite mindre eftersom vi matar både fåglarna och änderna. Då kommer inte änder borta vid Ingelund heller att få bröd så det räcker. Det är rätt många som matar dom där.

  

               

 

Nu är jag lite melodramatisk men detta stycke är så vackert.

 

 
 
helga

helga

7 december 2010 13:17

Så dumt! Jag förstår om du är superirriterad. Stackars änderna då :(

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 december 2010 13:44

Ja det var jättekonstigt men jag skall mata dom ändå eftersom jag börjat. Dom får solrolsfrön och jag åker inte till storstan lika ofta nu.

Ha en fin dag
kram

 
lilian

lilian

7 december 2010 13:21

Vad trist att det har blivit så,i en del länder skänks maten till hjälp organisationer för hemlösa som affären inte får sälja.Så vad gör det om en o annan bulle slinker ner i magen på en fattig stackare.Det är synd att fåglarna ska få lida för det.Butiken kan väl göra ett reklam jippo och följa med som sponsorer,då ser dom att brödet hamnar i rätt mun.
kram o ha en bra dag lilian o greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Malin wiper

7 december 2010 13:46

Ja det känns lite märkligt. Jag har ju redan börjat mata och kan inte sluta så jag får dra in på nåt annat. Fröna är ju superdyra nu och gäller det bara fåglarna så har man ju råd. Ja du inte dör nån av ett bröd som är några dagar gammalt inte. Du har så rätt så.

Ha en bra dag själv
kramar

 
Paula

Paula

7 december 2010 15:13

Så korkat! Förstår din ilska.På vår dotters jobb blev det en massa mat över efter ett stormöte, eftersom det bara kom 49 stycken av 112 föranmälda. Men maten som blev över tog stadsmissionen tacksamt emot. Och inte var det någon som blev sjuk av det!! Märkliga tider vi lever i! Tror bestämt att irritationen smittade av sig ;-D !!! Stor kram till dej min vän!

http://anglahemmet.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2010 15:44

Ja det är det verkligen. Vad bra att stadsmissionen fick ta över maten utan knussel. Man kan bli sjuk av att äta på en flott restaurang också så skydda sig helt kan man inte. Ja du det är en märklig tid vi lever i. Ja man blir lite irriterad och måste få reagera på all dumhet.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards