Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Torgstallet Ulricehamn!

Av Malin wiper - 28 november 2010 09:33

  


Jag önskar er alla en glad och härlig första advent. Här har vi full vinter och allt är så stilla och vackert. Vi har haft lite sovmorgon eftersom man blir trött av att vara ute och köra på vägarna och allrahelst när det är sämre före. Nu blir det till att ta en liten långfrukost vid andventsljusstaken i köket.         

 

 

Julkulor från Café Lakatos stora blomkruka 

 

I går när vi åkte igenom Ulricehamn så fikade vi på ett gammalt café som ligger vid torget där dom ofta har en liten fin torghandel.

 

   

Så här gammalt och fint är caféet. Vi har ju mest fikat på "Gunters" men man vill ju ha lite omväxling också. Klicka här för att komma in på Torgstallets café & matställes fina hemsida.         

 

 

Dom hade olika bord och stolar modell gamla men det såg så mysigt ut.     

 

   

I taket hängde denna lampan som är mycket större än jag fick fram på bilden. Den var enormt stor. Taket var i gammalt trä med stora runda balkar på flera ställen.    

 

   

Från där man beställer så går man ner för en brant trapp som är dekorerad med lykta och flera gamla kaffekannor.       

 

   

Dom hade pyntat med tomtar och annat ovanför balkarna på sidorna.

 

   

Tyvärr så spårade vi ut hela dan i går och sockerbombade oss rejält...  Jag tog en gammaldags skuren pepparkaka och en mörk pepparkaks chokladtryffel. Dom var jättegoda och jag bara njöt...               

 

          

Min man tog blåbärspaj som såg ut att drunkna i den goda vaniljsåsen...       

                  

 

   

Dom hade en liten fint pyntad hylla också med speglar ovanför.    

 

   

Här en lite mer översiktsbild.      

 

        

Här fick jag en bild av min man också när han står vid den moderna dörren. Dom har behållit den gamla svarta dörren på sidorna om den nya och sånt ger känsla.    

 

      

Vi fick ingen möjlighet att träffa syrran och svågern i Kinna för deras katt Pip-Larsson har legat inne hos veterinären i Borås igen. Dom skulle åka och hämta hem honom och vi kunde inte vänta för vi vill inte köra hem när det är för mörkt. Nu är Pip-Larsson hemma och har fått nytt foder och medicin. Han får inte gå ut på en vecka.

 

        

Nu var det flera månader sen jag träffade min son och här sitter vi då på Café Lakatos "I miss him". Pratade länge med honom i går och om allt går som vi vill så skall vi åka till honom i nyår. Han skall tillbringa julafton med sin tjejkompis och hennes familj. Miss M och hennes kille har köpt ett fint hus där dom skall fira sin jul. Förra julen var sonen hos oss.      

 

 
 
Sussi

Sussi

28 november 2010 10:56

Det är så mysigt nu med första advent. Jag är inte riktigt klar med pyntandet än. Idag ska jag försöka få upp lite Julgardiner. Vardagsrummet är det kört att få upp några i då vi håller på att renovera :(

Synd att du inte får fira jul med din son i år men nyår är inte så tokigt det heller :)
Tyvärr så kommer jag ha gäster på nyår som kommer sova kvar.. Ja inte tyvärr till att ha gäster men det betyder att jag inte kommer kunna komma ifrån någonting.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

28 november 2010 11:09

Då får vi ta det vid nåt annat tillfälle. Det finns ju tid till att pynta för det är ju några veckor kvar till jul. När man renoverar så blir det lite bökigt och man får ta det som det är som du säger.

Ha en fin första advent
kram

 
helga

helga

28 november 2010 11:55

Trevlig första advent till dig också! Vad fint du har på köksbordet! Väldigt trevligt café också :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 november 2010 12:00

Tack snälla du ;) Det var inte köksbordet utan rumsbordet. Det såg lite snyggare ut ;)

Cafét var härligt

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards