Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Second hand!

Av Malin wiper - 24 november 2010 18:07

                    

      


Efter akupunkturen så åkte vi till "Samhjälpen" i Huskvarna och där hängde en stickad tomtemask som egentligen skall hänga på en vägg men jag bad Mr T att sätta den framför ansiktet...  så jag fick ta en bild. Jag fick ett skrattanfall i bilen efter akupunkturen och allt blev så dråpligt. Man kan få en massa olika reaktioner efter behandlingen och jag sa till min man att jag kände mig så uppåt och då sa han: Du kanske har fått en uppåtnål...  typiskt hans torra humor...  

 

  

Den här kupevärmaren (helt ovanvänd) hittade min man på Samhjälpen för 40:-. När vi kollade på nätet så har den kostat som ny 398:-


   

Det är en DEFA Auto WarmUp. Klicka här för att komma in på en sida och se hur dom ser ut numera. Inte så stor skillnad

 

 

            

Hos "Samhjälpen" har dom så många såna här fina helt oförstörda kaffeserviser. Synd att dom inte hade nån sockerskål till den som jag hade kunnat köpa för nåldynor....  Jag har så många liggande nu att jag har fått ta upp en kartong på vinden och sen får jag plocka ner eftersom jag tillverkar dom. Jag har blivit besatt....    

 

           

Koppasaker  är ju inte så inne just nu men ibland ser man lite roligare som denna kannan.

 

       

Detta är baksidan av Röda korsets second hand och där ställde vi bilen för vi hade lite saker som jag rensat ut och vi lämnade in.   

 

    

Detta är ett litet resestrykjärn modell äldre. Det låg i en väska med en sån där gammal tygbeklädd svart/vit sladd. Dom skulle ha 125:- för järnet och det ser mer ut som en inredningsdetalj numera.

 

  

 

Detta är ett halsband med tärningar och det skall jag också använda till mina nålar.

 

   

Kunde inte motstå denna lilla änglapojke som skall hängas upp i en fönsterkarm eller nån annanstans. Den kostade 5:-.                            

 

          

Precis en sån gryta hade mamma och pappa förr. Fast den var gulbeige med grön kant och handtag.

 

           

En liten kinesisk skulptur med känsla i.      

 

  

Såna här stora kaffepannor och mjölkhämtare finns det mycket av på Samhjälpen.    


När jag satt på akupunkturen som tar 30 minuter så lyssnar jag alltid på Lotta Bromé (radion) som har en röst som är så otroligt behaglig och hon intervjuar så bra och låter folk prata ut och det flyter på.  Då pratade hon med en om Thanksgiving som går av stapeln snart i USA. Dom har en tradition sen kennedys tid att leverera två levande kalkoner till Vita huset. Nu är det Obama som får ta emot kalkonerna och till saken hör att  dom då blir då skonade av honom så dessa kalkoner hamnar inte på nåt matbord...    Vilken märklig tradition.

 

         

 

Jag vill även passa på att önska min Bloggvän som bor i USA Helena  (härstammar från Småland) om en riktigt fin Thanksgiving. Take care and have fun...   


Det har blåst så fruktansvärt i dag så man har knappt tagit sig fram. Det är inte så kallt men rått ändå. När vi åkte hem fick vi verkligen köra försiktigt för det var halt även på motorvägen. En del bilar hade åkt av vägen och det var en del poliser ute också. Nu är jag lite för trött för att fortsätta blogga så jag önskar er alla en fin kväll....  

 
 
-Nena-

-Nena-

24 november 2010 22:27

Mycker kul ni tittat på där.

Önskar er en fin torsdag
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

24 november 2010 22:55

Ändå orkade jag inte fota allt vi såg utan tog det lite lugnt.

Ha en fin dag i morgon själv
kram

 
Monica

Monica

24 november 2010 22:36

Det var en rolig bild av gubben bakom tomtemasken, hihi...
Kupévärmaren var verkligen ett bra fynd:))
Har sett och läst om det hemska vädret ni drabbats av där nere, inte kul alls, hoppas det är på bättringsvägen:)
Ha en fortsatt fin vecka...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2010 22:54

Ja du den såg för kul ut ;) Vädret har verkligen varit jobbigt i dag. Det går väl an när det är kallt och vindstilla. Det skall bli lugnare till helgen.

Ha en fortsatt fin vecka själv
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

24 november 2010 23:30

Det där planteringsfatet föll mig verkligen i smaken. Ett sådant borde alla få ha :)
Lite kul med stekgrytan. Den du har på bilden tyckte jag var jättefin men så älskar jag ju blått också. Vi har en gulbeige med gröna detaljer (tom två eller tre st.) Du nämnde även ett tidningsställ för någon dag sedan och det har vi ett jättegammalt också som lät ungefär som det du beskrev. Jag börjar känna mig gammal :D Tur det är mycket ärvegods vi har!
Vi köpte en värmare förra året och sladd ute har vi men inget uttag (det finns i bilen och utanpå bilen men inget som ger oss ström). Men det är ju alltid bra att ha :D
Hoppas du får en fin torsdag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 november 2010 08:13

Planteringsfatet var jättefint så jag ångrar att jag inte köpte det. Får se om det finns kvar nästa gång vi kommer dit. Vad kul att ni har en sån stekgryta som mina föräldrar hade. Många unga gillar dessa gamla kvalitetsgrejer. Den var supersnygg i blått. Häftigt även att du har ett sånt tidningsställ för det är verkligen snyggt och orginellt att ha numera. Vad synd att ni inte har ett uttag.

Ha en bra torsdag själv
kram

 
Helene

Helene

25 november 2010 04:43

Vad kul det är att få en glimt av allt ni ser/hittar på second hand...jag blir lite nostalgisk ;0)
Tack för Thanksgiving hälsningen! Vi hade tänk och grilla lite i morgon(jag gör inte Turkey)men så vart vi bjudna till grannen i stället och det kan man ju inte tacka nej till. Hoppas att ni inte blåser bort i ovädret......
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

25 november 2010 08:10

Ja du man blir lite nostalgisk av att gå på second hand. Vad kul att ni blir bortbjudna på Tanksgiving. Vi har nästan blåst bort flera gånger i går ;) Nu ligger du och sover och vi skall äta frukost. Hoppas du sover gott

Ha en fin dag sen
kram

 
Helga

Helga

25 november 2010 08:43

Skönt att du fick en uppåt-nål och inte tvärtom ;)

Vad mycket fint det finns på den loppisen - man blir riktigt sugen att shoppa loss...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 november 2010 09:24

:)) jag verkligen. Det är bara en liten del jag fotat för det finns så mycket fint men man har fullt upp med att kolla

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

25 november 2010 09:20

Vilken rolig bild när din man håller tomtemasken framför sig hihi
Jättebilligt med kupévärmaren. Ett riktigt klipp.
Kul att du hittade lite dekoration till nålarna. Det är kul när man hittar något man tycker är så kul att tillverka..
Gillade planteringskoppen med :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

25 november 2010 09:23

Ja den blev rätt kul ;) Ångrade att jag inte köpte planteringskoppen. Kupevärmaren är bättre än den vi har. Ja du bra när man kan hitta på nåt att göra som man klarar av

Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

25 november 2010 10:05

Godmorgon! Uppåtpinne. Det var ett bra ord tycker jag. Jag gick på akupunktur ett tag och jag mådde alltid jättebra efteråt. Uppåt liksom.
Jag fick frågan en gång om jag fått en "whiskeypinne" eftersom jag var så sprallig och glad. Tydligen så kallar en del den för det den man får på toppen av huvudet.
Tänk, det finns ord för allt.
Men än en gång, ordet uppåtpinne låter mycket bättre.
Men jag tycker ju inte om whiskey förstås :)))
Kram och hälsa Mr T

http://www.bergbrink.blogg.se

Malin wiper

25 november 2010 10:37

Ja du det var lite fyndigt med uppåtnål ;) kände mig full i skratt hela tiden. Fast gången före så blev jag konstig på ögonen i 2 dagar för då måste han ha kommit åt en nerv som är i kläm. Det finns verkligen ord för allt. Whiskey är inte min melodi heller.

Jag skall hälsa Mr T och du får hälsa Mr N också ;)

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards