Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Vikskärm mm!

Av Malin wiper - 23 november 2010 21:34

  


Hoppas ni har en fin kväll. Här är det blåsigt och fortsätter snöa så det är så härligt att bara vara inne och mysa. Jag har i alla fall fått lite rengjort i dag och i fönstren har jag skött om blommorna. Vi skall ta ner adventsljusstakarna från vinden i morgon och förbereda inför advent. Vi brukar alltid vara ute i sista minuten så nu tänkte vi vara lite tidig istället. Jag hade velat sy lite mer men det går inte tyvärr. Har blivit lite mättad på nåldynor just nu så jag väntar lite innan jag gör fler. Jag missade veckans brott på tv 1 så jag skall se reprisen för jag gillar det programmet och Leif GW Persson är speciell och skicklig. Jag har nyss pratat med syrran och dom har samma väder där som här och katterna håller sig inomhus just nu.

 

            

 

Mr T och jag sitter vid varsin data men i olika rum. Han kollar ofta på filmer och serier på datan och har nästan helt slutat se på tv. Nu skulle man inte kunna vara utan datan för den är som ett fönster ut mot världen. Den har blivit som en viktig möbel också. Eftersom vi inte har inredd källare så råder det lite platsbrist så jag har mitt lilla kontor inne i vardagsrummet. Jag har tänkt länge att köpa en vikskärm att sätta emellan datan och soffan men har inte hittat en sån jag vill ha än. Förut var det stereoanläggningen som var huvudmöbeln men nu har man ju musiken kopplad till datan också. Nu har jag väl ändå bloggtorka...  

 

        

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna vikskärm. Det finns flera stycken där

 

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

23 november 2010 23:58

Då är ni precis som oss. Jag sitter i ena rummet och Joél i andra med datorn. Fördelen med bärbara är ju att man kan flytta sig lite lättare :)
Jag såg bilder från Furusjö idag (utanför Habo) och det var skrämmande så mycket snö det kommit där. Antar att ni har riktigt mycket ni också.
Det är så härligt när man får ta fram ljusstakarna och bara mysa till det. Själv så får jag väl ställa mig och stryka gardiner mm på torsdag när mannen är på julbord. Vilket party :)
Hoppas ni får en fin onsdag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

24 november 2010 09:29

Då är inte vi ensamma om detta ;) Ja du vi har nog lika mycket snö och det snöar fortfarande. Det är jättekul och mysigt att man får ta fram ljusstakarna. Vad kul att din man skall på julbord. Det hade vi varje jul när jag jobbade på SKF också. Ibland hade vi några stycken förfest hos mig.

Ha en fin onsdag själv
kram

 
Sussi

Sussi

24 november 2010 07:48

Det var och är liknande väder här. Det blåser som bara den. Man vill bara sitta inne och mysa nu!

Jag och sambon sitter i varsin del av soffan med en varsin laptop i knät istället. Snacka om att vara osociala ;)
Tv:n är på i bakgrunden men det är sällan nån av oss tittar. Den enda serien vi följer är halv åtta hos mig. Då åker faktiskt datorerna undan en stund ;)
Jag skulle inte heller klara mig utan datorn. Har både filmer och serier där..

Kul med vikskärmen. Tapeten på den är precis likadan som vi har på fondväggarna i vardagsrummet :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

24 november 2010 09:27

Det verkar som alla har detta väder. Det är jättevackert ute. Ja men då gör ni nästan samma men med lap top ;) Jag hade lap top förut men det funkar inte med nacken.

Vad festligt att ni har samma tapet som på vikskärmen ;)

Ha en fin dag
kram

 
Helga

Helga

24 november 2010 08:47

Visst är det praktiskt att kunna titta på datorn instället för TV:n... Vi gör också det ibland. Jag håller också på och förbereder lite inför fösta advent... Jag ska jobba den dagen så det är bäst att plocka fram nu i veckan.

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2010 09:25

Ja det är jättebra. Det är skönt att få klart i tid. Du som jobbar såna tider också.

Ha en fin dag
kram

 
Elisabet Gunnarsson

Elisabet Gunnarsson

24 november 2010 11:40

Hej, Vi har vikskärmar i vår affär. Kom och titta i e-butiken www.orientaliskinredning.se.

MVH Elisabet

http://www.orientaliskinredning.se

Malin wiper

24 november 2010 11:49

Hej! Ni har verkligen supersnygga vikskärmar. Dom är lite dyra så jag kan inte köpa nån före jul men återkommer till er lite senare och sparar ner sidan på favoriter och sätter även in en länk i nästa blogginlägg. Tack för att du tittade in på min blogg

Ha en fin dag
Malin

 
Vikskärm

Vikskärm

19 juli 2011 11:20

Vilken jätte jätte fin vikskärm du hittade!

http://www.vikskarm.se

Malin wiper

19 juli 2011 11:22

Jag köpte aldrig nån för dom var rätt dyra och jag hade inte råd då. Nu skall vi dessutom sälja huset så jag väntar ett tag med att köpa vikskärm men dom var jättefina på den sidan.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards