Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

ICA Vaggeryd!

Av Malin wiper - 17 november 2010 17:49

             


Jag måste skriva lite om vårt ICA för det har blivit så fint och snyggt pyntat på den nya avdelningen där det finns blommor, prydnadssaker mm. Den glada fina tjejen på stegen har verkligen öga för att dekorera och få det smakfullt. Hon lyckas placera ut sakerna så dom fångar ens intresse. Det går inte att förmedla på bild utan man måste se det i sin helhet. Dessutom har dom köpt in mycket finare saker än vad det varit där förut. Tack för att jag fick fota dig...  Vårt ICA har dessutom fantastisk god och vällagad lunchmat. Den kostar bara 45:- och är väl tilltaget. Vi har köpt mat där några gånger och alltid blivit nöjda.

 

                  

 

          

 

Den här ljuskronan hade hon pyntat så snyggt i så man såg den direkt.

 

   

 

Nu är det mest julsaker som gäler och detta var en fin kombination av julgrupp.

 

              

 

         

 

                   

 

  

 

Lite roliga stora tomtar.

 

     

 

  

 

Den här hyllan skulle jag egentligen tagit en bild på i sin helhet för hon har fått till det så balanserat och bra.

 

                   

 

           

 

Detta ser ut som formar för havrekakakor men är små ljushållare.

 

  

 

Blomma i kasse.

 

               

 

        

 

Långskäggiga tomtar

 

            

 

       

 

Rosa julros som var mer ljusrosa än på bilden.

 

                 

 

  

 

Tomtemor och tomtefar med känsla i.

 

         

 

   

 

          

 

Hållare för minneslappar. Det sa i alla fall Mr T...  

 

         

 

Jättefin tomteburk

 

             

 

Vi blev borta rätt länge i storstan så jag har inte hunnit göra iordning bilderna jag tagit än så om jag inte orkar så fortsätter jag blogga i morgon. Akupunkturen gick bra och jag skall bara gå en gång till och sen börja igen efter jul om det behövs. Jag fick tag på både tyg och lite skrin och koppar. Sen var vi till Lakatos och fikade.

 

  

 

Så här känner jag mig just nu. Som en puzzelbit som inte funnit sin plats...  Trött alltså....  Har inte hunnit besöka alla bloggar men det kommer ju en dag i morgon också. Ha en fin kväll...  

 

 

 
 
Ingen bild

Monica

17 november 2010 18:38

Gokväll vännen!
Nu har jag läst ikapp av det jag missat på din blogg då jag inte varit in på några dagar!
Du skriver så mycket intressant och har så många fina bilder att visa upp. Jag själv har lite bloggtorka och vet inte riktigt vad jag ska skriva om, tycker jag bara är på jobbet och då har jag ju tystnadsplikt;)
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll och vecka om vi inte hörs nåt mer.
Kramar*
Ps. Skulle vara spännande att höra nån gång om er släkt i Piteå. Kanske är det någon man känner till, men vi kan ta det via mail vid tillfälle:))

Malin wiper

17 november 2010 18:52

Vad roligt att se dig Monica. Jag har själv lite bloggtorka och skriver om samma saker nästan hela tiden, jag varierade mig mer förut men kul ändå att du gillar att titta in och läsa lite ;) Det är min man som har släkt i Piteå och jag i Umeå. Jag kan mejla dig så får vi se om det är några som du känner till. Dom flesta är ju rätt gamla men det finns lite återväxt däruppe inom min mans släkt. Jag saknar dig och din blogg och hoppas du snart kommer tillbaka. Du behöver ju bara skriva ett inlägg nån gång då och då. Jag har själv dragit ner och skriver sällan mer än tre inlägg/dag och förut blev det 7-9.

Sköt om dig hu och ha en fin kväll
varma kramar

 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 november 2010 21:21

Du lägger ut så fina bilder från alla butiker i din kommun. Du måste ju vara deras bästa marknadsförare. =)

http://trindalisa.blogg.se

Malin wiper

17 november 2010 21:44

Det var inte meningen när jag började att blogga utan mest skriva om film, musik, mat och café men det har utvecklats till att bli mer inredning än jag tänkt. Upptäckte hur många bra butiker vi har och folket här är så sköna. Nu har det nog blivit lite väl mycket men det går i perioder. Jag tänker på det mest att jag har nåt bra att blogga om.

Hoppas din kväll är bra
kram

 
-Nena-

-Nena-

17 november 2010 21:57

Vad mysigt det ser ut på er Ica.
Hållaren för minneslappar skulle jag kunna tänka mig att ha till julkort som vänner skickat, just nu har jag dem mest på kylen med hjälp av magneter.
Måste kolla om vår Ica har några sådana.

Kram!

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

17 november 2010 22:19

Ja det har verkligen fått ett extra lyft. Den tyckte jag var häftig också. Hoppas ni har ett sånt på ert ICA också.

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Karin

18 november 2010 00:01

Härligt med lite nytänkande o kreativt o duktig tjej,blir ju så mycket roligare o mysigare att handla.
Jättefina saker du fotat,fanns ju så mycket roligt att läsa här så det blev en lång stund framför bloggen:-)
Ser ju så jättefint ut med dina fina nåldynor i affärsfönstret.
Blir ju fina julklappar,sen en så kul idè du kommit på tycker jag,sen det här med dina nålar så fina"fiffigt".
Linneklänningen du fotat skulle jag inte ha något emot att äga,är så härligt med linnekläder.
Fint kort på dig o din lillasyster,:-)ja kära nån elasta byxor hade ju sådana när jag var yngre o just det med hällan kommer jag ihåg.
Har för mig att på vintern när man skulle ut o åka skidor,så hade jag ett par svarta,sen mina vita pjäxor med röda snören o en röd annorack o en mössa i Rosa angoragarn som mor gjort sen kammades mössan så den var så mjuk o liksom hårig:-)hoppas du förstår:-) ja vilka minnen man har.
En jättefin blogg har du med mycket läsvärt.
Du får gärna visa smyckena om du vill.
Ha det bäst vännen o godnattkramen till dig.
Karin"kajsa-varg"

Malin wiper

18 november 2010 08:51

Ja det är verkligen skillnad på ICA sen den tjejen började dekorera. Hon är även jättegullig och glad. Tack för ditt beröm ;) Du har själv en jättefin och läsvärd blogg. Ja du det var kul att dom frågade om dom fick ha nåldynorna i fönstret och jag kunde inte säga nej ;) Eftersom det inte finns så mycket dekorationsnålar att köpa så måste man ju göra lite egna för att kunna variera sig. Häftigt att du också haft elastabyxor. Jag tror att dom var poppis på 80-talet också. Som du säger så hade man såna men lite tjockare när man åkte skidor också. Vad bra att jag får lägga ut dina fina halsband.

Ha det bäst själv vännen och en bra dag önskar jag dig
kramar

 
Helene

Helene

18 november 2010 08:46

Hej å Hå!! Bara en snabbt besök innan jag hoppar i säng efter en lång dag.....Vad mycket fint dom har på ert ICA, gillar skarpt "kakform" ljushållarna.
Ha det gutt!!
Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

18 november 2010 08:54

Vad glad jag blir att du tittar in innan du går till sängs ;) Ja du det är nog det finaste ICA jag sett någonsin.

Ha det gott och sov gott också ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards