Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Nåldynor, två sorters!

Av Malin wiper - 12 november 2010 09:10

  

Vi har nyss vaknat så vi behövde väl sova ut lite. Min man gör iordning frukost så jag får blogga lite. Tack för era gulliga kommentarer...  Ni är för härliga. I dag känns det lite bättre efter att jag vilat lite och behandlat min nacke. Kombinationen av varm vetekrage och Voltarensalva är rena dunderkuren. Jag har emellertid inte varit helt sysslolös utan tillverkat några nåldynor som inte tar på krafterna så mycket.

 

   

Här ser ni en porslinsburk som jag köpt på second hand. Pärlbandet har jag inhandlat hos Mimmis Magasin. Burken går ju även att utsmycka med en tjusig stor knapp på locket som kan fungera som en fot.

 

   

Så här har jag hittat på och satt en nåldyna i locket. Sen kan man ha knappar, säkerhetsnålar eller vad som helst i burken.

 

   

Hos Mimmis har dom flera olika sorters band med pärlor och färger. Här är ytteligare ett.

 

   

Dessa pärlor är giftgröna men ser ofärgade ut på bild.

 

   

Sen gjorde jag dyna av denna kopp som är liten som en espressokopp. Skeden blev fel för det skall ligga en guldfärgad sked på koppen och såna har jag många av som jag köpt på second hand. Även koppen är ett second handfynd. Det är bara fantasin som kan stoppa vad man kan göra nåldynor av och i.

 

   Jag önskar er alla en händelserik fredag vad ni än skall hitta på...

 

 
 
Pisan

Pisan

12 november 2010 09:44

Vad fint du gjort! Blir ju jättesnyggt med pärlbanden. Pärlor kan man ha till mycket :-)
Vill önska er en riktigt fin helg och hoppas ni får det trevligt i morgon när ni ska se på opera. Själv så åker jag iväg vid halv 3-tiden. Ha det gott! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 november 2010 09:57

Kul att du tycker det ;) Vad roligt att du skall åka iväg på kuligheter också ;)

Jag önska dig också en jättefin och upplevelserik helg

varm kram

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

12 november 2010 18:30

Jättefin burk/nåldyna kan man ju ha mycket fina knappar i m.m en mycket praktisk burk.
Den lilla koppen jättesöt,du är ju jätteduktig o med en stor fantasi.
Fin opera sång vad mysigt ni kommer att ha det i helgen o sedan få sitta o avnjuta vacker sång.
Är själv allätare av music det finns ju så otroligt mycket fint o vackert att lyssna på.
Man var nog mer enkelspårig när man var yngre,för då kunde jag bara inte med opera o en massa annat.
Men som man idag sitter o lyssnar på o njuter av.
Önskar er en härlig helg,kram Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 november 2010 19:02

Kul att du gillar mina nåldynor. Dom är så roliga att göra och tar ingen lång tid. Jag har aldrig gjort nåt sånt förut så det tog några dynor innan jag fick in handlaget ;) Ja du det är härligt med olika musik och som du säger när man var riktigt ung så var väl inte opera största uppleveslen men nu är det njutbart.

Ha en fin helg själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards