Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Second hand!

Av Malin wiper - 4 november 2010 07:13

  


Då har man vaknat upp till ytterligare en dag på jorden och det regnar inte nu på morgonen men det drar mörka moln förbi så det ser lite dystert ut. Mr T har åkt iväg med bilen på service så han får en liten promenad tillbaka. I dag har jag bara min promenad sen skall jag baka två päronkakor som jag skall ge bort. Maria Lakatos fick en och tyckte den var jättegod, hennes man hade aldrig ätit en godare pärontårta...  Den är verkligen lätt att göra och ett riktigt säkert kort.

 

  

 

Vi besökte även en second hand som heter "Bra och begagnat" den ligger bredvid "Samhjälpen" och dom båda har bara öppet onsdagar och lördagar. Då är det fullpackat med folk eftersom det är så stora lokaler och finns så mycket av allt. Dessa kaffekvarnar stod på en ny hylla som inte fanns där förra gången.

 

  

 

Detta är en riktig 70-tals kaffeservis. Helt oskadad. 8 koppar med fat och assietter.

 

  

 

Bredvid stod denna oranga brödrost som såg helt oanvänd ut.

 

      

 

Denna ljushållare fanns på Samhjälpen och såg ut som en vågskål.

 

        

 

En herrskjorta i 70-talsmodell och mönster fanns att skåda på Röda korsets second hand på tändsticksområdet.

 

   

Röda korset i Huskvarna hade såna här 70-talsburkar som för det mesta var till sill men kunde naturligtvis användas till annat också.

 

  

 

Detta hade kankse varit nåt för min tändarsamling men jag gillar inte den stilen. Den består av två små askkoppar. Längst bak lägger man cigaretter och på sidan tändstickor. 

 

  

 

Röda korset, tändsticksområdet hade dessa skor i halv kilklack och mocca. Dom såg helt oanvända ut och hade det varit rätt storlek så hade jag köpt dom.    

 

   

Det finns många såna här adventsljusstakar utsatta nu men ingen som denna svarta.

 

      

 

Tändsticksområdets second hand har rätt många lampor av olika slag.         

 

   

 

Denna fina kruka stod i skylten hos "Bra och begagnat" 

 

ättefin torsdag...

 
 
Sussi

Sussi

4 november 2010 09:30

Godmorgon denna torsdag. Vi får vakna upp till en blå himmel. Hoppas det håller i sig..

Vad kul det är med second hand inläggen. Mycket fint att titta på. Vad jag hade njutit om jag varit där.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

4 november 2010 11:56

Det höll inte i sig här utan jag blev som en dränkt katt på min promenad :( roligt att du gillar second handinläggen ;)

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

4 november 2010 10:28


Det var riktigt snygga skor måste jag säga.
Jag arbetstränade på en seconhandbutik i Malmö,, det kommer in sååå fina saker ibland. Så jag får nog ge mig iväg själv och kika i dessa butiker, då min man inte alls har nåt nöje av det.
Men, man ju verkligen göra fynd där.

Lampor & väskor älskar jag,, å det kan man ju hitta snyggt på dessa butiker.

Ha en jättefin fortsättning på denna vecka.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 november 2010 11:58

Kul att du också gillade skorna. Dom kostade bara 50:-. Inte dumt att få arbetsträna på ett sånt ställe. Min man gillar att gå på second hand ;) Ja du ibland så kommer det in rena fynden

Ha en jättefin vecka själv
kramar

 
Pisan

Pisan

4 november 2010 12:16

Nu blir jag såååå loppissugen, det var länge sedan vi var iväg på loppis. Skorna var fina, de hade jag också köpt om de passat och varit sköna. Här har det regnat och haglat och det blåser nästan storm, men nu skiner solen :-) Hoppas ni får en fin dag du och mr T! Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 november 2010 13:19

Ja du ibland får man loppisabstinens ;) Kul att du också gillade skorna. Lagomt hög. Vi har samma väder men just nu är solen framme

Hoppas du och Mr H har en fin dag också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards