Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Nåldyna!

Av Malin wiper - 19 oktober 2010 16:43

   


Nu har jag lyckats lite bättre med nåldynan som är i form av en kopp choklad med vispgrädde...  Det blev bättre med ett tunnare tyg till grädden och sen skall utsidan vara uppåt i form av att man drar ihop allt med en vit tråd som en påse. Jag satt i lite kuddstopp också för att få lite mer fason på det hela. Koppen stod inte stilla på fatet så jag tog superlim...  Själva nåldynan trycks på plats genom att ha dubbelhäftande tejp inuti koppen. Koppen är mycket finare och glansigare i verkligheten. Den ser lite matt ut på bild.

 

                       

 

Vill ni se min förra kopp som inte blev så lyckad går ni in på kategorier "hobbyarbeten" där finns också orginalkoppen från sidan jag lånade idén från.

 

 

   


Här en riktig kopp med choklad som jag längtar efter just nu men inte får närma mig. Känner ni andra för en kopp choklad så kan ni gå in här för att få ett bra recept.

 

  

 

Här lite hur jag gjorde. En mall i 7.5 i diameter blev perfekt som mönsterark till skumgummirundeln.

 

  

 

Sen lägger man bara på mallen och ritar runt med en tygpenna.

 

  

 

Sen gör man lika med det elastiska omslagstyget och drar en tråd runt så man sen kan dra igen. Sen sätter man i svampen och ev lite kuddstopp för att jämna ut. Jag glömde att fota hur jag gjorde med själva grädden men det är på samma sätt men man man måste göra en kant innan man drar ihop så det inte trådare sig sen. Klicka här för att gå in och kolla på orginalet för där finns fullständig beskrivning.

 

               

                

 

Nu har jag kommit på en mycket bättre idé på en nåldyna som kommer att ha två funktioner. Jag skall ut och kolla på second hand och andra ställen för att se om jag hittar det som måste vara till för att jag skall kunna förverkliga den idén och nåt sånt har jag inte sett förr. Vill inte berätta förrens jag har lyckats göra en som jag kan visa upp.   





Scraps, Comments, animated graphics and glitters for Orkut, Myspace, Facebook, Hi5, Tagged, Friendster
Post Amazing Scraps From- OnlineScraps.net


Här sjunger Tina Turner "Steamy windows"

 

        

 

Klicka här för att komma in på Tina Turners hemsida


 
 
Ingen bild

kerstin

19 oktober 2010 17:44

vad fint det blev.

kram kerstin

Malin wiper

19 oktober 2010 18:29

Hejsan! Tack snälla du ;)

Ha en fin kväll
kramar

 
Ingen bild

Cattis

19 oktober 2010 17:47

Den blev verkligen jättefin. Vet du, jag har faktiskt min symaskin på bordet idag. Men den åker nog in igen ikväll. Skulle sy på den idag men det blev bara trassel och trassel. Den har nog gjort sitt. :)))
Ska se om stickorna funkar bättre istället. Nu är det dags för varma hemmastickade sockor.
Kram

Malin wiper

19 oktober 2010 18:28

Tack snälla du ;) Vad tråkigt att din symaskin la av. Jag kan inte sticka för nacken och sen är jag inte bra på det heller utan man måste ha intresset. Kul att du stickar och hemstickade sockor som är så sköna.

Ha en fin kväll
kram

 
Monica

Monica

19 oktober 2010 18:45

Dina koppar blev jättesöta:))
Bra jobbat:))
Hoppas allt är bra i övrigt med dig och din man...
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kramen*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 oktober 2010 18:49

Tack snälla du ;) kul att höra ifrån dig. Vi mår rätt bra gubben och jag. Hoppas du också har det bra nu när du har lite bloggvila. Jag saknar dig så jag hoppas du snart är tillbaka.

Sköt om dig vännen
kramar

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 oktober 2010 20:36

Vilken jättefin nåldyna. Jag har inte sett nåt liknande förut. Den var originell! =)

http://trindalisa.blogg.se

Malin wiper

19 oktober 2010 20:47

Jag har inte heller sett nåt liknande därför var det så kul att göra en sån.

Ha en fin kväll

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

20 oktober 2010 07:28

Nu är jag nyfiken på vad du har kommit på för nytt du kan göra. Ska bli jättekul att se sen när du avslöjar. Jag tycker de här kopparna blir jättefina! Så grymt imponerad av det du gör.
Hoppas att ni får en fin dag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

20 oktober 2010 09:20

Tack snälla du ;) jag hoppas jag hittar en sak som skall passa till att göra det jag tänkt. Det är inget svårt alls att göra och tar bara en liten stund.

Ha en fin dag
kram

 
Lena

Lena

20 oktober 2010 08:26

Va söt den blev!! Ser precis ut som en klick grädde på:)


Kramar

Lena

http://wilenas.bloggspot.com

Malin wiper

20 oktober 2010 09:19

Tack! vad bra att det nu ser ut som grädde för på förra såg det mer ut som en marsmallows ;)

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

20 oktober 2010 08:42

Vilken rolig idé. Perfekt presenttips med :)
Ta inte fel nu bara så du försöker dricka nålarna hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

20 oktober 2010 09:18

Vad rolig du är ;) Ja det är en kul idé. Nu när jag även satt fast koppen permanent på fatet så blev det ännu bättre

Ha en fin dag
kram

 
Helene

Helene

22 oktober 2010 08:24

Jätte läckert!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

22 oktober 2010 08:44

Tack! ;)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards